کد مطلب: ۶۷۳۸۰

ترکیه همچنان جذاب ترین مقصد گردشگری برای ایرانی ها است

ترکیه همچنان جذاب ترین مقصد گردشگری برای ایرانی ها است

با لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه از سوی سازمان میراث فرهنگی و بر اساس توافق صورت گرفته، فروش تورهای ترکیه از ابتدای شهریورماه آغاز میشود.  نادره حبشی مدیر یکی از آژانس های گردشگری تهران در گفت و گو با تجارت نیوز در این باره می‌گوید: با توجه به فروش سفرهای جایگزین ترکیه تا هفته دوم شهریور ماه وضعیت

1f1dca1897cf30619cdd971d74a0b23c_XL.jpg با لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه از سوی سازمان میراث فرهنگی و بر اساس توافق صورت گرفته، فروش تورهای ترکیه از ابتدای شهریورماه آغاز میشود.
نادره حبشی مدیر یکی از آژانس های گردشگری تهران در گفت و گو با تجارت نیوز در این باره می‌گوید: با توجه به فروش سفرهای جایگزین ترکیه تا هفته دوم شهریور ماه وضعیت فروش تورهای ترکیه مشخص نیست. وی می گوید: طی 10 روز آینده وضعیت فروش این تورها مشخص خواهدشد. در حال حاضر متقاضیان این سفر فعلا در تماس های صورت گرفته با این دفتر به دنبال کسب اطلاع از قیمت ها تورهای ترکیه در دوره جدید هستند.

وی افزود: در حال حاضر آنتالیا به دلیل قیمت مناسب بیشترین متقاضی را دارد.

وی افزود:با توجه به لغو ممنوعیت سفر تورهای گردشگری به ترکیه قیمت‌ها درحال حاضر تغییر محسوسی نداشته و نرخ های فعلی مشابه آن چیزی است که قبل از ممنوعیت سفر به این کشور اعمال میشد. خانم حبشی اظهارداشت: وان یکی از شهرهای کوچک ترکیه است که بیشترین متقاضی را طی دو روز گذشته داشته است .به گفته وی سفر به وان هرینه خیلی پایینی داد و سفر به این شهر تنها به صورت زمینی انجام می شود.

وی با اشاره به استقبال ایرانیان از مقاصد جدید گردشگری می‌گوید: طی این مدت مسیرهای گردشگری جدیدی مانند باکو و گرجستان مورد توجه جهانگردان ایرانی قرار گرفته است .

وی افزود: در حال حاضر برای ماه شهریور هزینه سفر به باکو در مقایسه با قبل حدود 100 هزار تومان افزایش یافته است. هم‌اکنون هزینه سفر زمینی به باکو از880 هزار تومان شروع می شود و سفر هوایی آن نیز با نرخ یک میلیون و 390 هزار تومان به فروش می رسد.

وی در خصوص تاثیر لغو روادید ارمنستان بر قیمت ها و فروش این سفر بیان داشت: با لغو روادید بین ارمنستان و ایران، 8 دلار کاهش قیمت به وجود آمده است، اما با این وجود متقاضی برای این سفر خیلی کم است و به همین دلیل قیمت های آن با کاهش روبرو بوده است.
خانم حبشی گفت: بیشترین سفر های در منطقه آسیای شرقی به سمت بلغارستان، مسکو ، مالزی، تایلند ، آذربایجان، ارمنستان ، هند و چین است که در این بین مسکو با وجود هزینه بالا بیشترین مسافر را به همراه داشته است.
شایان ذکر است در حال حاضر قیمت های برخی از تورهای خارجی سه روزه به شرح زیر است:
سفر هوائی به گرجستان یک میلیون و 400 هزار تومان / سفر زمینی به گرجستان 980 هزار تومان/سفر هوایی به ارمنستان یک میلیون و 250 هزار تومان / سفر زمینی 660 هزار تومان / سفر زمینی وان 480 هزار تومان ./

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.