کد مطلب: ۶۷۷۰۴۸

بسته‌ حمایتی جدید بین چه کسانی توزیع می‌شود؟

بسته‌ حمایتی جدید بین چه کسانی توزیع می‌شود؟

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یک‌بار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع می‌شد و آخرین مرحله از این طرح از بهمن ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ به تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را تشریح کرد.

به نقل از مهر ، پرویز فتاح گفت: برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

فتاح افزود: توزیع یک میلیون بسته لبنی در این مرحله تا پایان شهریور ادامه دارد. این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیر آغاز شده و تا امروز توزیع آن در ۴ استان انجام گرفته و امروز نیز سهمیه‌های ۴ استان دیگر به حمل‌های توزیع اعزام می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است. بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایت‌مندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.

به گفته فتاح، با توجه به محتوای فسادپذیر بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلرها، کامیون‌ها و وانت‌های یخچال‌دار از مبدا تا مقصد دیده شده و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخصی به دست خانوارهای هدف برسند.

هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زارعی

    سلام من خودم سرپرست خانواده ام با دویتیم وتحت پوشش کمیته امداد هستم به ما که اصلا هیچ بسته معیشتی ندادند

  • ناشناس

    سلام پس کو اگه این خبرا حقیقت هستش تورا خدا به ماهم بدید ازکی ما لبنیات استفاده نکردیم به خدا شرمنده بچه شدیم

  • مادردرمانده

    با عرض سلام خدمت رئیس مستضعفان مایک خانواده هفت نفره هستیم که تحت پوشش کمیته امداد همدان شهرستان مریانج هستیم به خدای یکتاقسم که غیرازحقوق کمیته چیزی ازکمیته به ماتعلق نمی گیردحال ازشماخواهش می کنم که این بسته لبنیاتی که می فرماییدشخصا به درب منزل مددجوها تحویل بدهیدچون اگربرسددست کارکنان کمیته به مددجویان چیزی تعلق نمی گیرد من ازشما عاجزانه تقاضا دارم که به این موضوع رسیدگی کنید باکمال تشکر

  • دختر امام رضا

    خواستم بگم این اولین بسته ای هست که داده میشه و قراره جایگزین پولی باشه که هراز گاهی میدادن..و اتفاقا من دریافت کردم.عضو بهزیستی هستم.وخدایی راضی بودم.یعنی عالی بود خیلی وقت بود رنگ لبنیات به چشم ندیده بودیم اگر هم بود یکی میخورد بقیه نگاش میکردن.چون کافی نبود.اما حالا خیلی خوب شده..به یگانگی خدا هم قسم که پارتی هم نداشتیم.باید از مراکز مثبت زندگی محله سراغ بگیرید.

  • ناشناس

    والا ماخبرهارامیشنویم اما اینها همه ازما بهتران میخورن من که نقص عضو زیرنظرکمیته امداد هستم به اسم ما تمام میشه بکام خودشان

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید منم تحت پوشش والا هیچ خبری از این بسته ها نیس بخدا درست نیس چرا دورغ میگین چرا خوب اگه راست میگین نقدی بدین

  • شیوا

    سلام خسته نباشی من خودم بهزیستی ام ویک خانم هستم ولی هیچوقت ازسبدکالایاچیزی دیگرهیچ بهره ای ندیدم وچیزی ندادن یابه همه بدی یانصف دیگررورهانکنی یانقدی توضیع کنی که به همه برسه

  • ناشناس

    من از بهزیستی پرسیدم گفت به ۵۰۰ عضو ۱۰ بسته تعلق میگیره آخه این چه عدالتیه

  • ناشناس

    ماهم دراین بسته های حمایتی حق داریم پس چرا چه جوربسته حمایتی که ماهم مددجویه بهزیستی هستیم هیچ ازاینها گیرمان نمیاد باباپول به بجابسته برایمان واریز کنید بحساب مان واریزکنید بهترمیرسه لاقل چیزی گیرمان میاد رییدگی کنبدممنون خاهشن

  • ناشناس

    باسلام خدمت رئیس مستضعفین این بسته های معیشتی که گفت میشه تو رسانه ها نمیدونم کجا میره که از هر مددجوی که به پرسید شما گرفتید میگه به خدا نگرفتیم پس یا الکی به مردم میگین یا هم جایه دیگه میره این بسته های معیشتی از شما عزیزان می می خاهیم که رسیدگی کنید چون خیلی بده که بگن کجا میره