کد مطلب: ۴۲۱۳۲۸

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خبر داد:

توقف تولید خودروهای ناقص از بهمن‌ ماه

توقف تولید خودروهای ناقص از بهمن‌ ماه

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: به زودی تعداد باقی محدود نیز تجاری‌سازی و تحویل مردم خواهد شد، تامین قطعات برای خودروسازان به موقع انجام خواهد شد و طبق قول وزارت‌ صمت از ابتدای بهمن‌ماه دیگر هیچ خودروی ناقصی تولید نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در رابطه با میزان آمادگی قطعه‌سازان در رابطه با وعده وزارت صمت مبنی بر اینکه از پایان دی ماه دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص توسط خودروسازان نخواهیم بود، اظهار کرد: همکاری و اتحاد بسیار خوبی بین قطعه‌ساز و خودروساز به دلیل امید ایجاد شده در قطعه‌سازی ظرف سه ما گذشته، شکل گرفته که باعث شد خودروهای کف کارخانه‌ها جمع شده و تعداد آن‌ها تقریبا به صفر برسد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: به زودی تعداد باقی محدود نیز تجاری‌سازی و تحویل مردم خواهد شد، اما ادامه مسیر بستگی به این دارد که باز هم امیدها محقق شود. تاکنون قطعه‌ساز با وعده کار کرده است و با وعده‌هایی همچون اینکه صنعت خودرو از این زیان خارج خواهد شد، پول و تسهیلات خواهد رسید و… این صنعت را نگه داشته‌اند. ضمن اینکه حدود دو ماه است که همه منتظر به ثمر نشستن مصوبه شورای پول و اعتبار (وعده تسهیلات ۱۰ هزار میلیاردی حد اعتباری دو خودروساز) هستند. همه تقریبا نوعی عزم جزمی داشتند برای آنکه به صنعت جهشی بدهند.

وی افزود: در نتیجه این‌ها، تولید در شرکت ایران‌خودرو از روزانه ۴۰۰ دستگاه به ۲۴۰۰ دستگاه در روز هم رسید و رکورد ۱۵ ماهه خود را شکست. اما باید دانست که ادامه مسر چندان مشخص نیست، چراکه نه از تسهیلات خبری هست و نه مصوبه حد اعتباری شورای پول و اعتبار ابلاغ شده است و برنامه‌ها مشخص نیست؛ اما با وعده‌ها قطعه‌سازان جلو آمده و هر آنچه که در توان داشتند را، به اجرا گذاشتند.

محبی‌نژاد با بیان اینکه وعده‌ها نباید به پایان سال موکول شود، ابراز امیدواری کرد که تا پایان دی ماه وعده‌ها محقق شده، و وجوه قول داده شده توسط وزارت صمت، تامین و تزریق شود و دیگر خبری از چند مرحله‌ای بودن واریز و مشروط بودن آن به گوش نرسد. در این صورت، می‌توان به جرات اعلام کرد که قطعه‌سازان توانمند ما قابلیت تامین قطعات مورد نظر را داشته و تامین قطعات برای خودروسازان به موقع انجام خواهد شد و طبق قول وزارت‌ صمت از ابتدای بهمن‌ماه دیگر هیچ خودروی ناقصی تولید نخواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.