خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۹۰۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

توقف موقتی واکسیناسیون در استان مرکزی

توقف موقتی واکسیناسیون در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به توقف موقتی واکسیناسیون کروناویروس در استان مرکزی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته واکسن مورد نیاز کشور تامین شده و در هفته جاری طبق برنامه زمانبندی واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلاتی که در حوزه واردات واکسن طی روزهای گذشته به وجود آمد، اجرای طرح واکسیناسیون در استان مرکزی و دیگر استان‌های کشور با وقفه کوتاه مواجه شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته واکسن مورد نیاز کشور تامین شده و در هفته جاری طبق برنامه زمانبندی واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از سر گرفته خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی اراک در خصوص میزان تاثیر واکسن کرونا برای فردی که دوز دوم واکسن را تزریق نکند یا با تاخیر تزریق کند، گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونا موجب ارتقای سیستم ایمنی فرد می‌‌‌شود و این بدین معنی نیست که اگر فردی دوز دوم واکسن را تزریق نکرد در مقابل بیماری ایمن نشده است، بلکه تزریق دوز دوم موجب ارتقای ایمنی فرد می‌‌‌شود و توصیه می‌‌‌کنیم که مردم حتما با مراجعه به مراکز اعلام شده نسبت به دریافت دوز دوم واکسن اقدام کنند.

وی از از تزریق دوز یادآور واکسن سینوفارم کرونا در روز دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: با توجه به اینکه زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونای بسیاری از گروه‌ها فرا رسیده است، سالمندانی که باید دوز دوم را دریافت کنند، از روز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ به مرکز واکسیناسیون شماره(۱) واقع در سالن ورزشی شهید ساکی مرکز بهداشت استان و همچنین مرکز شماره ۲ سالن ورزشی یادگار امام (ره) واقع در شهرک گردو از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ ظهر حضور یابند.

جمالیان مهمترین راهکار مقابله با ویروس کرونا را تزریق واکسن دانست و افزود: در حال حاضر تمام واکسن‌های موجود در کشور مورد تایید وزارت بهداشت هستند و مردم به حواشی سودجویان درخصوص واکسن کرونا در فضای مجازی اهمیت ندهند.

وی تصریح کرد: البته تا زمانیکه همه مردم واکسینه نشوند این ویروس از بین نمی‌رود اما تا آن زمان رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، زدن ماسک و شستن دست همچنان اصل پیشگیری است و باید رعایت شود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.