کد مطلب: ۱۸۰۷۲۳

تولیدکننده داخلی توان تولید در حد کیفیت جهانی را دارد

تولیدکننده داخلی توان تولید در حد کیفیت جهانی را دارد

فعال حوزه صنعت گفت: تولیدکننده داخلی می‌تواند محصولاتی در حد کیفیت جهانی تولید و یا حتی صادر کند.

داوود مقدم فعال حوزه صنعت، اظهار کرد: بیش از 70 درصد نیروهایی را که در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کاربودند، تعدیل کرده‌ایم و اکنون با 30 درصد ظرفیت درحال فعالیت هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه افزود: مشکل چک‌های برگشتی، یکی از مهمترین موانعی است که تولیدکننده‌های کشور را به شدت آزار می‌دهد و دلیل اصلی این حجم از چک‌های برگشتی، نبود نقدینگی در بازار است.

مقدم با اشاره به سابقه فعالیت 18 ساله‌اش در تولید صنعتی، تصریح کرد: تولیدکننده داخلی توان تولید بسیاربالایی دارد اما در سال‌های گذشته برخی از مدیران دولتی فرصت طلب برای اینکه سفرهای خارجی بروند، با بعضی شرکت‌ها در خارج از کشور قرارداد واردات امضا کردند، در حالیکه تکنولوژی تولید بسیاری از آن کالاها در داخل وجود داشت.

به گفته این فعال صنعتی؛ با به وجود آمدن قوانین بازدارنده در حوزه واردات کالاهای مشابه تولید داخلی و همچنین شروع تحریم‌ها، توانستیم به تکنولوژی تولید بسیاری از کالاهایی که در گذشته وارد می‌شد، برسیم.

وی در پایان یادآور شد: تولیدکننده داخلی می‌تواند محصولاتی در حد کیفیت جهانی تولید و یا حتی صادر کند و در صورتیکه مشکل وجود نقدینگی در بازار حل شود، می‌توان به رونق تولید امیدوار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.