کد مطلب: ۲۶۹۵۱۵

تولید مطلوب مرکبات و کیوی در سال جاری

تولید مطلوب مرکبات و کیوی در سال جاری

یک مقام مسئول گفت: با توجه به هشدارهای به هنگام سازمان هواشناسی، سرمازدگی اخیر مشکلی برای تولید باغات استان‌های شمالی در بر نداشت.

محمدرضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران، وضعیت تولید مرکبات و کیوی در سال جاری را مطلوب اعلام کرد و گفت: با توجه به هشدارهای به هنگام سازمان هواشناسی،سرمازدگی اخیر مشکلی برای باغداران استان های شمالی ایجاد نکرد و امسال مشکلی به اسم یخ زدگی درباغات مرکبات نخواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه هنوز نمی توان میزان تولید این محصولات را پیش‌بینی کرد، افزود: برآورد اولیه تولید، پایان تیر ماه امکان پذیر خواهد بود،اما مشاهدات اولیه نشان می‌دهد که باید تمهیدات جدی برای صادرات این محصولات اندیشیده شود.

شعبانی درباه آخرین وضعیت مشوق صادراتی مرکبات و کیوی اظهار کرد: با وجود شعارهای متعدد در زمینه پرداخت مشوق صادراتی مرکبات و کیوی، تا کنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است در حالیکه از دولت انتظار می‌رود در این خصوص حمایت های لازم را داشته باشد چرا که بخش خصوصی با مقدار سرمایه محدود و موانع متعدد پیش رو که معلوم نیست چه اتفاقی آن سوی مرزها برای سرمایه اش بیفتد، نمی‌تواند به صورت جد امر صادرات را دنبال کند.

وی ادامه داد: با توجه به نبود حمایت‌های کافی از صادرات محصولات کشاورزی، متاسفانه در هر بازاری که وارد شدیم پس از مدتی عقب نشینی کردیم که درنهایت این امر موجب شد سایر رقبا جای ما در بازار‌های هدف بگیرند.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا دولت خسارت سرمازدگی دو سال اخیر را پرداخت کرده است،بیان کرد: همه خسارت ها پرداخت نشد و بسیاری از وعده‌ها به دلیل امتناع بانک‌ها در پرداخت وام تحقق نیافت چرا که بانک ها به بهانه های مختلف از پرداخت وام به کشاورزان سرباز می زنند و به تعبیر دیگر دریافت وام از بانک‌ها همانند فتح قله اورست است.

وی درباره آخرین وضعیت بیمه باغات کشور اظهارکرد: صنعت بیمه را باید تعطیل شده حساب کرد چرا که بنده به عنوان یک باغدار اعتقادی به بیمه محصولات کشاورزی با نحوه کنونی ندارم به همین خاطر انتظار می‌رود تجدید نظری در صنعت بیمه محصولات کشاورزی صورت گیرد چرا که صنعت بیمه محصولات کشاورزی دارای خصوصیات پویا ، قوی و چابکی نیست.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران در پایان سخنان خود با بیان اینکه اعتقادی به بیمه بخش کشاورزی نداریم، تصریح کرد: با وجود تاخیر در پرداخت خسارت ها و میزان پایین خسارت پرداختی به کشاورزان اعتقادی به صنعت بیمه در این بخش ندارم به همین خاطر به باغداران توصیه نمی کنم که نسبت به بیمه باغات خود اقدام کنند چرا که در زمان بروز حادثه ،کشاورز به حدی مجبور به رفت و آمد است که از دریافت غرامت خود منصرف می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.