کد مطلب: ۱۳۶۹۱۱

تولید ۱۳۲ هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری

تولید 132 هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : 132 هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نعیم امامی گفت: از زمان راه‌اندازی کارخانه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری (آبان ماه سال گذشته) تاکنون 132 هزار تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید شده است.

مدیر فولاد سفیددشت نیز افزود: عملیات احداث کارخانه فولاد از سال 86 با برنامه‌ریزی اولیه تولید سالانه 800 هزار تن اسلب در 3 مرحله احیای مستقیم، فولادسازی و تامین زیرساخت، جنبی و پشتیبانی آغاز شد.

به گفته محمود ارباب‌زاده، مرحله این کارخانه که مرحله احیا است (تبدیل گندله به آهن اسفنجی) به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح‌های هفتگانه فولاد کشور آبان ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین با اشاره به استفاده بهینه از آب در کارخانه فولاد گفت: برای احداث تصفیه‌خانه پساب صنعتی و بهداشتی و استفاده از آن به جای استفاده از منابع آب شرب در این واحد برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام شده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید(شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفیددشت فعال است.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفیددشت در حدود 30 کیلومتری شهرکرد واقع است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.