خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۱۵۳۵

ماجرای ادعای خرابکاری در نیروگاه‌ها چه بود؟

ماجرای ادعای خرابکاری در نیروگاه‌ها چه بود؟

در حالی که خبرگزاری فارس مدعی است سه نفر از پرسنل نیروگاهی کشور به دلیل خرابکاری در شبکه توزیع برق دستگیر شده‌اند، برخی مقامات مربوطه موضوع را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته خبرگزاری فارس در خبری به نقل از یک منبع آگاه، مدعی شد سه تن از ماموران یکی از نیروگاه‌های مهم برق در کشور، که وظیفه تولید و برق‌رسانی به شهرهای بزرگ را بر عهئه دارد به جرم همکاری با گروهک‌های ضدانقلاب توسط نهادهای نظارتی دستگیر شده‌اند.

بر اساس این خبر، متهمان در راستای تخریب و از کار انداختن بخشی از نیروگاه برق و ایجاد قطعی‌های مکرر برق در برخی شهرهای بزرگ فعالیت داشتند و اعتراف کرده‌اند که سازماندهی این افراد توسط بخشی از بدنه ضدانقلاب از خارج کشور صورت گرفته است.

Capture 4

تکذیب خرابکاری پرسنل نیروگاهی

پس از انتشار این خبر، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از علی رضا توکلی ، مدیرکل حراست شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی این خبر را تکذیب کرد.

1 4

در این مطلب آمده بود، پیرو انتشار خبری مبنی برخرابکاری سه تن از پرسنل نیروگاهی در سیستم توزیع برق، علی رضا توکلی، مدیرکل حراست شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: این خبر تایید نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مرجع امنیتی خبر را تایید نکرده و کلیه نیروگاه‌های کشور طبق روال در مدار تولید قرار دارند.

توکلی با اشاره به تلاش بی وقفه پرسنل نیروگاهی در تامین برق کشور با وجود همه گیری کرونا، این اتهامات را رد کرد.

پافشار خبرگزاری فارس بر خبر اولیه خود

در ادامه اما خبرگزاری فارس ، بر صحت خبر قبلی تاکید کرد و نوشت: «برخی رسانه‌ها از قول یک مسئول حراستی در وزارت نیرو، خبر دستگیری سه نفر از پرسنل یکی از نیروگاه‌های برق که قصد خرابکاری داشتند را تکذیب کردند. پیگیری‌های مجدد خبرگزاری فارس نشان می‌دهد خبر مذکور دقیق است و تکذیبیه‌های صورت گرفته عاری از واقعیت است.»

2 2

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع آگاه امنیتی در هرمزگان نوشت: دستگیری‌های اخیر در حوزه خرابکاری با صنعت برق، مربوط به این استان نیست و مربوط به استان دیگری است.

تکذیب دوباره خبر از سوی مدیر عامل توانیر

با وجود این، امروز مدیر عامل توانیر بار دیگر این خبر را تکذیب کرد. محمدحسن متولی‌زاده، در خصوص خبری مبنی بر خرابکاری در نیروگاه‌های کشور گفت: تمامی نیروگاه‌های ما با تمام ظرفیت در مدار تولید برق هستند و شبکه برق ایران آنقدر گسترده و وسیع است که امکان این خرابکاری‌ها وجود ندارد و لذا خبر روز گذشته از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده است.

مدیر عامل توانیر در پخش زنده خبری شبکه خبر گفت: امروز خوشبختانه کمتر از ۵۰ مگاوات برق مصرف شده است که نسبت به هفته گذشته ۴ مگاوات کاهش گزارش شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه از شب گذشته هیچ خاموشی با تدابیر مردم صورت نگرفته است و نیروگاه‌های حرارتی هم توانسته برق خوبی تولید کنند، در حال حاضر یک میلیون کیلومتر خطوط برق در کشور داریم که ممکن است در این میان اتفاقی از نظیر خاموشی پیش بیاید که با اقدامات موقع همکاران در صنعت برق کشور برطرف می‌شود.

متولی‌زاده گفت: ظرفیت نیروگاه‌های برقی آبی و حرارتی ۵۴ هزار مگاوات است که با همکاری مردم می‌توان بدون خاموشی از شرایط عبور کنیم، متاسفانه ۴۰ درصد مصرف برق برای وسایل سرمایشی بوده است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

به گزارش تجارت‌نیوز، هنوز هیچ نهاد یا مقام امنیتی‌ مشخصی در این مورد اظهارنظر نکرده است.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • متاسفانه مصرف سرمایشی شده

    تورو خدا حرف زدن مسئولی که خودش با تولید و توزیع مستقیم ترین رابطه رو داره رو ببینید:( متاسفانه ۴۰ درصد مصرف برق برای وسایل سرمایشی بوده است) خب معلومه که نزدیک به نصف برق خانگی واسه وسایل سرمایشی استفاده میشه دیگه، مگه مردم توی این تابستون گرم و شرجی چه استفاده ای دارن؟ هر خونه 40درصد واسه لوازم سرمایشی استفاده کنه کاملا طبیعیه..حتی 50 درصد هم طبیعیه.. متاسفانه گفتنت واسه چیه دیگه خخخخخخخخخخ///////
    یه مورد دیگه هم واسم جالبه وقتی به قطعی برق و تابستونها برسیم تولید نیروگاهی کل کشور 54،000مگاوات اعلام میشه و هی میگن مردم مردم، اما وقتی بحث خودکفایی و خدمات توانیر و وزارت نیرو و تعریف از خودشونه این مقدار تولید در نیروگاههای کشور رو 88،000مگاوات اعلام میکنن چرا؟؟ مارو چی فرض کردین؟؟؟ واسه ملت فهم و شعور و احترام قائل نمیشید چرا؟