کد مطلب: ۵۶۰۵۵۴

نحوه ثبت‌نام در کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام

نحوه ثبت‌نام در کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام

از ابتدای هفته جاری ثبت‌نام برای دریافت وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی شروع شده که یکی از شروط آن عضویت در کانون‌های بازنشستگی است. اما چطور می‌توان در این کانون‌ها عضو شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است به حدود ۱۲ درصد از جمعیت کل سه میلیون نفری بازنشستگان تامین اجتماعی وام قرض‌الحسنه هفت میلیون تومانی بدهند. برای دریافت این وام چند شرط لازم است که یکی از آنها عضویت در کانون‌های بازنشستگی است.

در واقع بازنشستگان متقاضی وام هفت میلیونی، پیش از ثبت نام برای دریافت وام باید کارت عضویت در کانون‌های بازنشستگی را دریافت کنند. اما چطور؟

چند روز پیش رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در این مورد گفته بود:برای اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی بتوانند عضو کانون بازنشستگان شود باید یکسری مدارک همراه خود داشته باشند و به کانون‌های بازنشستگان در هر شهر خود مراجعه کنند، آنها باید مدارکی از جمله کارت ملی، دفترچه بیمه، با یک قطعه عکس همراه داشته باشند و حضوری مراجعه کنند.

قربانعلی رمضانی که در گفتگو با شهرآرا نیوز سخن می‌گفت، توضیح داده بود: هزینه صدور کارت بازنشستگی حدود ۲۰ هزار تومان است و این کارت همانند کارت‌های هوشمند و ملی است که با ارائه این کارت بازنشستگان می‌توانند خدمات زیادی را دریافت کنند. از جمله این خدمات می‌توان دریافت وام، مراجعه به پزشک و بیمارستان بدون نیاز به دفترچه اشاره کرد همچنین خرید از مراکز رفاهی و خرید اجناس تعاونی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد که در حال انعقاد قراراد هستیم.

با این حال او گفته بود بازنشستگان خراسان رضوی تا دو هفته (۲۴ تیر ماه) به این کانون مراجعه نکنند، چرا که دستگاه چاپ صدورکارت بازنشستگان در شهر مشهد خراب شده است و نمی‌توان کارتی صادر کرد.

اگر این مشکل برای دیگر استان‌ها وجود نداشته باشد، طبیعتا در این روزها کانون‌های بازنشستگی امکان عضوگیری باید داشته باشند.

بازنشستگان پس از دریافت کارت عضویت می‌توانند برای ثبت نام دریافت وام بازنشستگی اقدام کنند. جزئیات این ثبت‌نام را در گزارش ثبت‌نام وام بازنشستگی بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    به جایی رسیدن باسایت بازی وکارت درست کردن ازبازنشسته بدبخت باج میگیرن که کار انجام بدن تامین اجتماعی خودش داره به بازنشستگان حقوق میده به چه حسابی واسه هر کاری از بازنشسته پول میگرن این مسئله پیگرد قانونی داره که مردم ناتوان را این اینجوری اذیت کنید.

  • مردم

    دروغ گفتن وباج گرفتن از بازنشستگان که مردمی ناتوان هستند پیگرد قانونی دارد

  • محمد

    سلام بنده شهرری ساکن هستم رفتم کانون بازنشستگان شهرری میگن برای شهرری اعتباری نداریم چرا؟؟؟؟؟؟

  • امیر

    فقط برا تهرانیها وام بازنشستگی میشود ثبت نام کرد ولی برای شهرستانیها به چه سایتی مراجعه کنیم اگر غیر حضوری است

  • محمد هادی

    سلام چرا غیر حضوری ثبت نام نمیکنند

  • منتظر الوام

    خود حضرات هم میدونن که این ناله ها به گوش کسی نمیرسه..فقط از باز نشسته و قشرهای ضعیف جامعه یک کیس درست کردن برای مانور تو شبکه های اجتماعی..ظاهرا وام است.ولی هر موضوعی .از کشت ناخن تا چگونه لاغر شویم نوشته الا وام..اگر زبانم لال روزی این وام پرداخت شد..شاید برای خرید.یک عدد مرغ یا یک جفت دمپایی کفایت کنه..چند صد میلیون خرج و کارشناسی میکنن..که این وام چنان زهر مار بشه که دیگر کسی هوس نکنه از دولت تدبیر چیزی بخواد..?

  • ناشناس

    سلام
    دفترچه بیمه نداشته باشی نمیتونی عضو کانون بازنشستگی بشی

  • ناشناس

    وام ۷ملیون تامین اجتمای استان زنجان کی آغاز میشود

  • ناشناس

    وام اگر میدید شرایط سنی چرا میگذارید مادرم۸۲سالش هست چرا نباید وام بگیره ،عمر ادما دست خداست کسی که ۷۰سالش یا ۵۰سالشه بازنشته شده از کجا معلوم زودتر نمیره ،که با فکر شرایط سنی ۷۷سال اخرش وام میدیددوم اینکه شما اگر مدیریت داشتید به صورت درست تمام بازنشتگان باید حداقل دویا سه بار وام بگیرن نه اینکه مادرمان حالاوامی نگرفته باشه سوم اینکه اتوماتیک وار باید به همه اونهایی که بازنشته هستن وام بدید تا خوشحال بشن اس بدید اگر نخواستن مراجعه کنن ،نه اینکه پول بگیرید عضو حتما باید باشن ، چهارم اگر خود شعبه میگه باید از ملی حقوق بگیرید برای بازنشتگی ما چه کاره هستیم که اعتراض کنیم ،خود شما باید بگید به همه بازنشتگان وام تعلق میگیره از هر بانکی نه فرق بگذارید فقط رفاه پنجم اینکه همه چیز دست خودتون هست راحت بگیرید ودل بازنشتگان رو شاد کنید ‌انگیزه بدید ،کشورهای دیگه برای مسن تر ها ارزش میگزارن ولی شما ۷۷به بعد رو مرده حساب میکنید ششم خودتون به همه باید از کسانی که از اول بازنشتگی وام نگرفتن شروع کنید به دادن وام بدون ضامن مثل کشوری ها ممنون میشم از کسانی که وجدان بیدار دارن

  • ناشناس

    تو رو خدا این وام ما رو الان چنده ماه هست که ما الام کردیم