کد مطلب: ۵۳۷۶۶۸

همسر بیل گیتس به دومین زن ثروتمند دنیا تبدیل می‌شود

همسر بیل گیتس به دومین زن ثروتمند دنیا تبدیل می‌شود

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت پس از طلاق از همسرش به دومین زن ثروتمند جهان تبدیل می‌شود. در مقابل، بیل گیتس بخش زیادی از ثروت خود را از دست می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنها در سال ۱۹۹۴ میلادی ازدواج کردند و هیچ شروط ضمن عقدی برای ازدواج آنها به ثبت نرسیده است. بنابراین طبق قوانین ایالت واشنگتن، دارایی زن و مرد پس از طلاق نصف می‌شود و انتظار می‌رود خانم ملیندا گیتس ۷۳ میلیارد دلار دریافت کند.

بر اساس گزارش یورونیوز، او با دریافت این مبلغ به دومین زن ثروتمند دنیا تبدیل خواهد شد. در حال حاضر فرانسواز بتانکور مه‌یرز، وارث شرکت لورئال و مالک کنونی آن با ثروتی بالغ بر ۸۳ میلیارد دلار ثروتمندترین زن جهان است.

خیریه آنها در سیاتل آمریکا واقع شده و بیش از هزار و ۶۰۰ کارمند دارد. از زمان تاسیس این مرکز در سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار در ۱۳۵ کشور جهان برای ایجاد و رشد پروژه‌های توسعه و سلامت و بهداشت، از سوی این مرکز هزینه شده است.

تخمین زده می‌شود در حال حاضر دارایی‌ این موسسه حدود ۴۳ میلیارد دلار باشد.

ثروت شخصی این زوج شامل ملک شخصی عظیم آنها مشرف به دریاچه واشنگتن است که ارزش آن ۱۳۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. ضمن اینکه مجموعه‌ای مانند خانه ساحلی ۴۳ میلیون دلاری در سن‌دیگو و مزرعه ۵۹ میلیون دلاری در فلوریدا را نیز باید به جمع دارایی‌های این زوج افزود.

سبد دارایی این زوج شامل چندین جت شخصی و اتومبیل‌های گران قیمت کمیاب همچون پورشه ۹۵۹ که ۲ میلیون دلار قیمت دارد و البته پورشه تایکان برقی نیز می‌شود.

بیل گیتس چهارمین ثروتمند دنیا می‌ماند؟

بیل گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت، چهارمین فرد ثروتمند جهان است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه فرارسیدن سال جدید میلادی فهرست تازه‌ای از ثروتمندان دنیا منتشر شد؛ فهرستی که نشان از جابه‌جایی‌های بزرگ داشت.

طبق این فهرست دیگر بیل گیتس ثروتمندترین فرد شناخته شده دنیا و مالک شرکت مایکروسافت، در میان سه ثروتمند دنیا قرار نداشت. بر این اساس دو جایگاه از سه جایگاه ثروتمندترین‌های دنیا به افرادی تعلق گرفته که کمتر از ۵۶ سال دارند.

در روز‌های اخیر نیز خبر جدایی بیل گیتس از همسرش ملیندا در حالی رسانه‌ای شده که او به تازگی بیش از ۱.۸ میلیارد دلار به صورت سهام به حساب همسر سابق خود واریز کرد.

بیل گیتس ۶۵ ساله موسس مایکروسافت چهارمین فرد ثروتمند دنیاست. همسر سابق او ملیندای ۵۶ ساله مدیر سابق شرکت مایکروسافت است که در حال حاضر بنیاد خیریه بیل و ملیندا را مدیریت می‌کند.

ثروت خالص گیتس از مایکروسافت می‌آید، اما سهام این شرکت ساخت نرم‌افزار، کمتر از ۲۰ درصد از کل سرمایه‌های گیتس است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.