کد مطلب: ۳۷۳۷۰۵

ارونقی خبر داد:

جدیدترین آمار کالاهای دپو شده بدون ثبت سفارش

جدیدترین آمار کالاهای دپو شده بدون ثبت سفارش

معاون فنی و امور گمرکی در رابطه با میزان کالاهای دپو شده‌ای که ثبت سفارش ندارند، گفت: ۳۰ تا ۳۵ هزار کانتینر در گمرکات و بنادر وجود دارد که فاقد مجوز ثبت سفارش هستند و هنوز به گمرک اظهار نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک اظهار کرد: از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی در جهت کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات ۸ پیشنهاد به رئیس جمهور تقدیم شد که در خصوص ۶ پیشنهاد اعلام شد که گمرکات اجرایی اقدام کنند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران به یکی از بندهای تصویب شده اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل دپوی کالا در گمرکات و بنادر این بود که بعد از اظهار کالا به گمرک ردیف تعرفه کالاها تغییر می‌کرد که در این رابطه بیش از ۳ هزار اظهارنامه بلاتکلیف بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ردیف تعرفه کالا توسط گمرک تعیین می‌شود درخواست کردیم که اجازه دهند گمرک خود این ردیف تعرفه‌ها را بررسی کند و اگر تفاوتی در مأخذ به وجود آمده بود حقوق ورودی جدید را بگیرد و ترخیص کالا بدون اصلاح ثبت سفارش انجام شود که با این اقدام حدود ۳۰ درصد از مشکلات که مربوط به بعد از اظهار کالا به گمرک است حل خواهد شد.

ارونقی تاکید کرد: البته اگر شرح تجاری کالایی ثابت باشد و فقط ردیف تعرفه تغییر کند مشمول این بخشنامه خواهد بود.

وی همچنین در رابطه با میزان کالاهای دپو شده‌ای که ثبت سفارش ندارند، گفت: ۳۰ تا ۳۵ هزار کانتینر در گمرکات و بنادر وجود دارد که فاقد مجوز ثبت سفارش هستند و هنوز به گمرک اظهار نشده‌اند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه به وزارت صنعت دستور داده شد که این مساله را بررسی کند، گفت: اگر در خصوص ثبت سفارش و مجوز ورود این کالاها اقدام شود، می‌توان تشریفات گمرکی را برای ترخیص انجام داد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.