کد مطلب: ۷۰۶۰۵۰

جدیدترین اخبار برجام امروز ۵ مهر/ دوران باج‌خواهی هسته‌ای باید پایان یابد

جدیدترین اخبار برجام امروز ۵ مهر/ دوران باج‌خواهی هسته‌ای باید پایان یابد

دبیرکل سازمان ملل گفت: هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای، وقوع یک نبرد آخرالزمانی بشری را تحریک می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیرکل سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در پیامی با تاکید بر اینکه دوران باج‌خواهی هسته‌ای باید پایان یابد، گفت: هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای، وقوع یک نبرد آخرالزمانی بشری را تحریک می‌کند.

به نقل از ایسنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با انتشار پیامی در توییتر گفت: دوران باج‌خواهی هسته‌ای باید پایان یابد.‌ این ایده که هر کشوری می‌تواند وارد جنگ هسته‌ای شود و پیروز از آن بیرون آید، مغشوش و درهم و برهم است… هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای، وقوع یک نبرد آخرالزمانی بشری را تحریک می‌کند. باید عقب‌گرد کنیم.

گوترش پیش از آن هم در پیام دیگری گفت: سلاح‌های هسته‌ای مخرب‌ترین قدرتی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. آنها هیچگونه امنیتی ارائه نمی‌دهند؛ فقط قتل‌عام و هرج و مرج به همراه دارند. حذف آنها بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به نسل‌های آینده بدهیم.

دبیرکل سازمان ملل در همین رابطه نوشت: خلع سلاح هسته‌ای یک رویای آرمان‌شهری نیست. من از همه کشورها می‌خواهم که تنش‌ها را کاهش دهند، خطر را کاهش دهند و اجماع جدیدی در مورد خنثی کردن تهدید هسته‌ای برای همیشه ایجاد کنند. از بین بردن این ابزارهای مرگ، ممکن و ضروری است.

ایران میز مذاکره را ترک نمی‌کند

به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزیر خارجه کوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار برونو رودریگز، با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. دیپلماسی به‌خوبی کار می‌کند.

برونو رودریگز همچنین ضمن حمایت از افزایش تماس‌ها و سفرها بین مقامات دو کشور، از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به‌ هاوانا و گفت‌وگو درخصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای دعوت کرد و بر موضع حمایتی کشورش از ایران در تعمیق همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.