کد مطلب: ۷۰۶۲۷۵

جدیدترین اخبار برجام امروز ۶ مهر/ توافق دست‌یافتنی است اگر آمریکا واقع‌بین باشد

جدیدترین اخبار برجام امروز ۶ مهر/ توافق دست‌یافتنی است اگر آمریکا واقع‌بین باشد

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد. این دو مقام مسئول درباره مذاکرات برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته نیز امیرعبداللهیان با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام ، گفته بود: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آخرین تحولات درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها بحث و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار، گفت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد که ما همواره از بازگشت همه طرف‌ها به توافق حمایت کرده‌ایم و امیدوارم بزودی شاهد تحقق آن باشیم.

در این دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به دموکراتیک خواندن نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌دانیم، اما اعتراض مسالمت متفاوت از آشوب و بر هم زدن نظم عمومی کشور است.

در این دیدار دبیرکل سازمان ملل از نقش مهم ایران در کمک به صلح و امنیت منطقه قدردانی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.