کد مطلب: ۵۲۳۸۳۱

جدیدترین لیست شهرهای قرمز و نارنجی

جدیدترین لیست شهرهای قرمز و نارنجی

جدیدترین لیست اسامی شهرهای قرمز و نارنجی از نظر وضعیت کرونا، منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین لیست اسامی شهرهای قرمز و نارنجی از نظر وضعیت کرونا از سوی وزارت بهداشت منتشر شد که بر این اساس پنج شهرستان قرمز و هشت شهرستان نارنجی به این فهرست اضافه شدند.

باید توجه کرد که به گفته دکتر ایرج حریرچی- معاون کل وزارت بهداشت علت افزایش شهرهای قرمز و نارنجی کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. به طوری که میزان رعایت دستورالعمل‌ها از ۸۳.۳ درصد در طی یک ماه‌ونیم گذشته به ۵۹ درصد سقوط کرده است.

همچنین به گفته وی، مبنای قرمز و نارنجی یا زرد بودن شهرها، تعداد بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

براساس تصمیم ستاد کرونا، خودروهای غیربومی برای خروج از شهرهایی که تازه قرمز و نارنجی شده‌اند، سه روز فرصت دارند تا از آن شهر خارج شوند در غیر این صورت جریمه می‌شود که این مهلت برای مسافران نوروزی شهرهایی که روز یکم فروردین قرمز و نارنجی شده بودند، امروز تمام شد.

اسامی شهرهای جدیدی که در فهرست شهرهای قرمز قرار گرفته اند عبارت است از: شهرستان‌های سراب (آذربایجان شرقی)، خوانسار (اصفهان)، دماوند (تهران)، ایذه و بهبهان (خوزستان).

وضعیت قرمز به معنای بسیار پرخطر بوده و در این وضعیت همه مشاغل بجز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهند بود.

قرمز

نارنجی

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را در سایت تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بابک خرمدین

    همش دروغ چطوروزارت بهداشت زمان محرم وعزاداری لیست شهرهای پرخطررانمیگه فقط واسه عیدوشب چله وشبهای اصیل ایرانی خطرناک میشه پس معلومه کروناداره باخودتون هماهنگ میکنه تابتونیدمردم رامهارکنید…؟؟؟!!