خبر فوری:

کد مطلب: ۲۲۷۷۷۶

جزئیات اولین حراج سکه در سال ۹۷

جزئیات اولین حراج سکه در سال 97

اطلاعات دریافتی از اولین حراج امسال از این حکایت دارد که با استقبال خوبی همراه بوده و شلوغ برگزار شده است. متقاضیان در مجموع ۱۵ هزار قطعه سکه خریداری کردند که ۸۰۰۰ قطعه تمام و ۷۵۰۰ قطعه نیم‌بهار آزادی بوده است.

اولین حراجی سکه در سال ۱۳۹۷ با استقبال خوبی از سوی متقاضیان همراه شد و هر قطعه سکه هم‌تراز بازار به فروش رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حراجی سکه که در پایان سال گذشته و در ایام نوروز تعطیل شده بود، سرانجام امروز (شنبه) اولین دور خود را در بانک کارگشایی آغاز کرد. اطلاعات دریافتی از اولین حراج امسال از این حکایت دارد که با استقبال خوبی همراه بوده و شلوغ برگزار شده است. متقاضیان در مجموع ۱۵ هزار قطعه سکه خریداری کردند که ۸۰۰۰ قطعه تمام و ۷۵۰۰ قطعه نیم‌بهار آزادی بوده است.

بانک مرکزی که در حراج هر روز قیمت پایه را تعیین می‌کند، قیمت تمام سکه را یک میلیون و ۳۹۷ هزار تومان اعام کرده بود که در بالاترین قیمت یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان فروش رفته است. همچنین برای نیم‌سکه ۶۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت پایه تعیین شد که ۸۷۰ هزار تومان فروش رفته و البته باید به آن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه شود. این در حالی است که در بازار امروز که قیمت سکه رو به رشد حرکت کرد، هر قطعه تمام‌بهار تا یک میلیون و ۷۸۵ هزار تومان هم فروش رفته بود.

با تصمیم اتخاذ شده قرار بر این است که حراج سکه که تا پیش از این روزهای زوج برگزار می‌شد، تا پایان هفته جاری هر روز برگزار شود. در سوی مقابل در پیش‌فروش سکه امروز بازار شاهد نرخ‌های جدید بود و بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش تمام بهار را 75 هزار تومان در سررسید شش‌ماهه اضافه کرد و به یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رساند.

در عین حال که پیش‌فروش یک‌ساله از یک میلیون و ۳۰۰ هزار به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. در حراجی سکه بسته‌های ۵۰ و ۱۰۰تایی سکه تمام و نیم‌بهار آزادی ارائه می‌شود و طبق آخرین اخبار قرار بر این است تا حراجی به‌طور روزانه برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.