کد مطلب: ۴۵۲۰۲۹

دستور روحانی به همتی درباره بازگشت ارز صادراتی به کشور و کنترل تورم

دستور روحانی به همتی درباره بازگشت ارز صادراتی به کشور و کنترل تورم

رئیس جمهور به رئیس بانک مرکزی دستور داد تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزار حقوقی و همکاری وزارت امورخارجه تلاش برای دسترسی به منابع ارزی خود در بانک‌های خارجی را تداوم بخشد و بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی امروز یکشنبه در گفت و گو با رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت روند تامین ارز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور، بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد.

رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت و گو با اشاره به احیاء تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز در سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات خبر داد.

عبدالناصر همتی همچنین گزارشی از روند پیگیری دسترسی به منابع ارزی درخارج کشور ارائه کرد و چارچوب هدف گذاری تورمی در سیاستگذاری نوین پولی بانک مرکزی را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خاطر خدا جمع کنین این بازی هاتون دیگه کسی از دولت هیچ انتطاری نداره .با این نمایشاتون فقط مردمو خسته کردین 8 سال دستور مهار تورم وکنترل بازار داده میشه دلار از 3 هزارتومان رسیده به 18هزارتومان جالب اینجاست که بعد از هر دستور مهار تورم دلار فرداش 1000تومان دوباره گرون میشه

  • ناشناس

    خدایا ناامیدیم دیگه خودت به فریادمان برس این زندگی دیگه هیچ رنگی برای ما نداردفقط سختی

  • ناشناس

    مهم ترین کالاى اساسى براى مردم گوشى موبایل است که چهار ساله وعده دادین که ارزون میشه ولى همش دروغ گفتید خدایا بفریادمون برس

  • عليرضا

    خوب این که ناراحتی نداره.. تا حالا کی راست گفتن که این دفعه راست بگن..واقعا انتظاراتی داری تو داداش