کد مطلب: ۸۱۹۰۹۴

یارانه نقدی حذف می‌شود؟/ جزئیات جدید درباره طرح کالابرگ الکترونیک

یارانه نقدی حذف می‌شود؟/ جزئیات جدید درباره طرح کالابرگ الکترونیک

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مصاحبه‌ای درباره جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک توضیحات جدیدی ارائه کرد. در این طرح یارانه نقدی حذف نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون رفاهی وزارت تعاون امروز در مصاحبه‌ای جزئیاتی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را اعلام کرد و به برخی ابهامات و سوالات مردمی در خصوص اجرای این طرح پاسخ داد.

به گفته معاون وزیر رفاه، یارانه نقدی حذف نمی‌شود و اختیار مردم و تصمیم‌گیری درباره یارانه اولیه به عهده خودشان است.

طرح کالابرگ الکترونیکی که از سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته در راستای اجرای بند "ی" تبصره ۱۴ قانون بودجه و به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم در کل کشور اجرا می‌شود.

در گام نخست اجرای این طرح قرار است که میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد. به عبارتی دیگر در این فاز اجرایی فقط خانوارهای کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که مبلغ یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله است.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

راهکار دولت برای جبران فاصله تورمی سبد غذایی با یارانه

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این موضوع که ممکن است گفته شود تورم افزایش پیدا کرده است، توضیح داد: مجموع یارانه پرداختی به مردم (دهک‌های پایین درآمدی) ۴۰۰ هزار تومان + ۸۰ هزارتومان یعنی ۴۸۰ هزار تومان است البته که همین الان هم از میزان تورمی که در طول یک سال بر روی این ۱۱ قلم غذایی ایجاد شده بیشتر است؛ اگر تورم بیشتر شد، مجددا دولت باید فکری بیندیشد و منابعی تامین کند تا آن را پوشش دهد؛ لذا زین پس چند اتفاق ثابت رخ می‌دهد: اتفاق اول این است که مبداء اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است. اتفاق دوم این است که یارانه ثابت است. اتفاق سوم این است که یارانه توسط "مکملی" افزایش پیدا می‌کند که به آن اعتبار گفته می‌شود و در سبد قرار می‌گیرد و چهارم اینکه سعی دولت بر این است که فاصله تورمی اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تا به امروز را ( بر روی سبد غذایی ) جبران کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محقق متون مقدس

    سلام و درود بی پایان خداوند بر حکومت اسلامی ایران و سلام ودرود خداوند بر مجاهدین راه حق و حقیقت و حامی مظلومان و مستعضفان نیازمند و گرسنه .این طرح خدا پسندانه قبول پیشگاه الله رب العالمین باشد ان شاءالله رب العالمین و این کمک‌به مستعضفین و فقرای واقعی است. درود و سلام خدا بر شما باد. با تشکر