کد مطلب: ۵۵۴۵۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های انتخابات ۱۴۰۰ / آغاز واکنش‌ها به نتیجه اولیه انتخابات

حاشیه‌های انتخابات ۱۴۰۰ / آغاز واکنش‌ها به نتیجه اولیه انتخابات

روز جمعه انتخابات سیزدهمین دور ریاست جمهوری انجام شد و تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت. تنها با گذشت ۹ ساعت از پایان رای‌گیری، برخی از کاندیداها پیش از اعلام رسمی نتایج به ابراهیم رئیسی برای پیروزی در انتخابات تبریک گفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتخابات ۱۴۰۰ از همان ابتدا با ردصلاحیت‌ها نشان داد که حاشیه‌هایی دارد. آن هم با رد صلاحیت چهره‌های میانه‌رویی مانند علی لاریجانی از سوی شورای نگهبان.
دوره تبلیغات تائید صلاحیت شده‌ها هم تمام شد. میان وعده‌های نامزدهای انتخاباتی از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا تامین سبد غذایی و سفر خانوادگی دیده می‌شد. اما گویی هیچ کدام از این وعده‌ها نظر برخی از مردم برای رای دادن عوض نکرد.

رگبار پیام‌های انتخاباتی

در این میان نامزدها از شبکه‌های اجتماعی تا پیامک‌ها فرصت را برای تبلیغات از دست ندادند. همچنین در روزهای اخیر موجی از پیامک‌های تبلیغاتی برای مردم فرستاده شد که اعتراض برخی از آنها را به همراه داشت.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «‏رگبار پیامک‌های انتخاباتی از صبح تا حالا ما را کلافه کرده و بلاک کردن هم فایده ندارد. ‎همراه اول و وزیر محترم واقعا درست نیست با اطلاعات شخصی شهروندان (شماره موبایل آنها) این طوری کاسبی کردن!چه کسی باید جلوی اینها را بگیرد؟»

کاربر دیگری در توییتر نوشته است: «با اینکه شماره‌ای که تبلیغ انتخاباتی فرستاده است را در لیست سیاه گذاشتم ولی باز هم برایم تبلیغات می‌فرستد.»

در ادامه این پیام‌های تبلیغاتی انتخاباتی، ‏مدیرکل ارتباطات و سخنگوی همراه اول در توییتی نوشت: «همراه اول در راستای افزایش مشارکت عمومی با همکاری ستاد انتخابات کشور امکان ارسال پیامک رایگان برای کلیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را فراهم نمود.»

تبریک کاندیداها به رئیسی

روز جمعه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انجام شد و تا ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت. اما طولی نکشید که کاندیداها برای پیروزی در انتخابات به ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

تنها با گذشت ۹ ساعت اولین تبریکی که رسانه‌ها منتشر کردند پیام محسن رضایی به رئیسی بود. البته طولی نکشید این تبریک تکذیب شد. اگرچه دوباره محسن رضایی در توییتی نوشت: «‏حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد را به محضر مقام معظم رهبری، آحاد ملت موقعیت شناس ایران و رییس جمهور منتخب ملت، تبریک عرض می‌کنم. ان شاالله انتخاب قاطع برادر ارجمندم آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، نویدبخش استقرار دولت قوی و مردمی برای حل مشکلات کشور است.»

به فاصله کوتاهی عبدالناصر همتی در یک پست اینستاگرامی به رئیسی تبریک گفت. او نوشت: «انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم. مردم نجیب و سرافراز ایران به حق انتظار دارند زندگی سرشار از امید، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی، با تدابیر و اقدامات خود در صحنه داخلی و بین‌المللی تحت زعامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازد.»

بعد از آن هم نوبت به حسن روحانی رسید. او گفت: «منتخب این انتخابات مشخص است اما به دلیل اینکه رسما اعلام نشده، پیام تبریک را به زمان دیگری موکول می‌کنم.»

طولی نکشید که قاضی زاده هاشمی نیز در بیانیه‌ای گفت: « بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدارآفرین را به رهبر انقلاب تبریک عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند برای ایشان توفیق خدمت روزافزون به ملت ایران را خواستارم.»

باید دید تا پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات دیگر چه کسانی به این لیست اضافه می‌شوند و به ابراهیم رئیسی تبریک می‌گویند. گفتنی است درباره نتایج انتخابات خبرگزاری فارس نوشت: «اولین آمار از میزان مشارکت استان‌ها در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد که بر اساس آن رئیسی با سهم ۶۹ درصدی صدرنشین است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    علی برکت الله. دولت سوار شو و مستضعف را نابود کن

  • ناشناس

    چند دقیقه قبل وزارت کشور اعلام کرد و در شبکه خبر بطور سراسری پخش شد. خوشبختانه آقای رئیسی با اختلاف زیاد برنده شدند و دوم هم آقای محسن رضایی است .

  • ناشناس

    وزارت کشوریک روزقبل ازانتخابات اعلام کردشمارش آرابه اتمام رسید.منتظرحضورحماسه سازملتیم.