کد مطلب: ۷۱۰۰۶۸

حرکت ۱۴ کشتی نهاده دامی به سمت ایران

حرکت ۱۴ کشتی نهاده دامی به سمت ایران

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از حرکت ۱۴ کشتی حامل نهاده‌های دامی به سمت بنادر ایران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از حرکت ۱۴ کشتی حامل نهاده‌های دامی به سمت بنادر ایران خبر داد و گفت: اکنون ۲۴ کشتی در بنادر کشور در حال انجام کارهای خود برای تخلیه نهاده وارداتی و ۲۰ کشتی هم در حال بارگیری در کشورهای مبدأ هستند.

به نقل از ایرنا، «محمدجواد عسگری» روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشک (۱۴ مهرماه) و آغاز هفته دامپزشکی، افزود: اکنون با کمبود جدی نهاده‌های دامی در کشور روبرو هستیم و انتقاد شدیدی به این موضوع وارد است فضا برای ورود این محصولات به کشور قفل شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مشکلی در قوانین برای ورود هر چه سریع‌تر این نهاده‌ها به کشور وجود دارد ما آمادگی داریم که قوانین را به سرعت اصلاح کنیم تا مشکلی برای تولید کشور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف هستیم تا راهکارها و نیازهای اعتباری آنها را دریافت کرده و در بودجه سال آینده بگنجانیم.

کشورهای همسایه فرصت صادراتی؛ محصولات پروتئینی ایران

وی با بیان اینکه امیدواریم در برنامه هفتم توسعه در یک برنامه زمان‌بندی شده به نتیجه موردنظر برسیم تا تولید رونق یابد گفت: باید به دنبال افزایش صادرات باشیم؛ زیرا بازار خوبی برای مواد غذایی ایران در کشورهای همسایه وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم.

عسگری با تاکید بر اینکه در حوزه دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی عقب هستیم گفت: در بخش کشاورزی شاهد رشد ۴ درصدی هستیم که عدد کمی به حساب می‌آید؛ زیرا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی بالایی در دانشگاه‌ها، بخش کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز وابسته به وزارت علوم وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی ادامه داد: در برخی از موارد حتی نخواسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و در برخی موارد نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های علمی موجود در بخش کشاورزی به درستی استفاده کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با طرح دو فوریتی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به جایگاه امنیت غذایی در کشور باید توجه بیشتری به پرسنل وزارت جهاد کشاورزی شود.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ملی دامپزشکی (۱۴ مهرماه) و آغاز هفته دامپزشکی با شعار غذای سالم، انسان سالم، خوراک دام سالم و دام سالم با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دام ندار وورشکسته

    دروغه.

  • دام ندار وورشکسته

    دروغه..به نظرمیاد هرنظری که واقعیت باشه شماتهمت افترامحسوب میکنید. فقط دروغهاوتعریف وتمجیدهاراپخش میکنید. خب همه نظرات راپخش کنید کسی که تهمت وافترازده راتحت پیگرد قراردهید