کد مطلب: ۲۱۴۵۳۴

حفظ منابع طبیعی جزو دیدگاه‌های مترقی حکمرانی است

حفظ منابع طبیعی جزو دیدگاه‌های مترقی حکمرانی است

استاندار خراسان شمالی سه‌شنبه با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری گفت: حفظ منابع طبیعی و توجه به توسعه پایدار مبتنی بر اصول حفاظت محیط زیست جزو دیدگاه‌های مترقی حکمرانی است.

متن پیام محمدرضاصالحی به شرح ذیل است:

به گزارش تجارت‌نیوز ، حفظ منابع طبیعی و توجه به توسعه پایدار مبتنی بر اصول حفاظت محیط زیست جزو دیدگاه‌های مترقی حکمرانی است که در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بدان تاکید شده است.

دولت تدبیر و امید دکتر روحانی نیز که از همان ابتدا خود را دولتی محیط زیستی معرفی کرده است، در این راستا برنامه‌های خوبی در پیش گرفته که احیای دریاچه‌ها و تالاب‌ها، مقابله با بیابان زایی و حفظ و توسعه جنگل‌ها از آن جمله است.

در خراسان شمالی نیز در سال‌های اخیر با بهره گرفتن از تجارب موفق جهانی و اجرای طرح‌هایی نظیر منارید و ترسیب کربن، گسترش آبخیزداری و آبخوان داری، توسعه جنگل کاری در عرصه‌های طبیعی و نظایر آن در این راه کوشش شده است.

از جمله هدفگذاری های استان در این راستا هم می‌توان به ایجاد تونل سبز در ورودی و خروجی تمام شهرهای استان، توسعه فضای سبز شهری با ایجاد بوستان‌های بانوان، آبخیزداری در بالادست حوضه‌های آبریز سدها باهدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک و مهار آب‌های مرزی برای استفاده بهینه از منابع محدود آب و خاک و کشاورزی علمی اشاره کرد.

در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری همپای دیگر هموطنان ضمن کاشت نهال در جای جای استان، با یکدیگر عهد می‌بندیم که در مصرف بهینه آب و حفظ مواهب طبیعی درعین بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن در بخش کشاورزی و حوزه گردشگری طبیعی، به حفظ و پایداری منابع حیاتی و محدود کنونی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.