کد مطلب: ۲۴۶۲۳۸

حمایت ۷۵ میلیون یورویی دولت هلند از کشاورزان جوان

حمایت ۷۵ میلیون یورویی دولت هلند از کشاورزان جوان

دولت هلند قصد دارد با هدف افزایش جمعیت جوان در بخش کشاورزی، صندوقی با سرمایه ۷۵ میلیون یورو تاسیس نماید و از کارآفرینیان جوان این بخش حمایت ویژه به عمل آورد.

کشاورزی هلند یکی از بخش‌های اثرگذار اقتصاد این کشور است، اما فقط ۴ درصد از جمعیت کل کشاورزان به افراد زیر ۳۵ سال اختصاص دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که جوانان زیادی تمایل به مشارکت در بخش کشاورزی هلند دارند و شمار آنان به مرور زمان رو به افزایش است. برای این منظور وزارت کشاورزی دولت هلند قصد دارد با تاسیس یک صندوق تامین مالی از جوانانی که به عرصه کشاورزی وارد می‌شوند، حمایت نماید.

در همین راستا به تازگی وزیر کشاورزی هلند با حضور در میان انجمن جوانان کشاورزی هلند به لزوم حمایت ویژه از کشاورزان جوان این کشور تاکید کرده است.

سازمان najk نهادی برای حمایت از جوانان کشاورز هلندی

در هلند نهادی با نام انجمن حمایت از جوانان کشاورز هلند به اختصار Najk وجود دارد که متعهد به دفاع از منافع کشاورزان جوان هلندی است و حدود ۸ هزار نفر از این جوانان را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

این سازمان روابط نزدیکی با مسئولین اقتصادی و کشاورزی هلند نظیر وزیر کشاورزی دارد و برای آیندهٔ جوانان هلندی برنامه ریزی‌های مهمی انجام می‌دهد.

این سازمان در سه سطح محلی، منطقه‌ای و ملی اقدام به جذب نیرو و برنامه ریزی می‌کند، به نحوی که گروه‌های محلی پایه و اساس برنامه ریزی‌های najk هستند. گروه‌های محلی به منظور رصد مشکلات و حوادث هر منطقه مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۳۰۰ عضو می‌توانند در هر منطقه داشته باشند.

همچنین گروه‌های منطقه‌ای که به عنوان رابط گروه محلی با گروه ملی، وظیفه هماهنگی میان چند گروه محلی و ارائه اطلاعات دقیق از شرایط ملی و بین المللی به گروه‌های محلی را دارند.

در نهایت هیات های ملی وظیفه اصلی دفاع از جوانان کشاورز هلندی در سطح ملی و بین المللی را برعهده دارند و این گروه نسبت به میزان درآمدهای جوانان و سیاست عمومی کشاورزی و کارآفرینی اقدام به برنامه ریزی می‌کنند.

حمایت najk از کشاورزان جوان هلندی از طریق دانش افزایی و فروش محصولات

این سازمان علاوه بر برنامه‌های حمایتی از کشاورزان جوان هلندی، سازوکارهای مختلف به منظور افزایش دانش و یادگیری آنان را نیز در دستور کار قرار داده است. Najk همچنین به منظور افزایش بهره‌وری و انگیزه کشاورزان و باغداران جوان هلندی اقدام به بازاریابی و فروش محصولات آنان نیز می‌نماید.

به عنوان مثال نهاد Betaseed که تامین‌کننده اصلی چغندر قند در بازار هلند محسوب می‌شود، همکاری نزدیکی با najk دارد و از طریق این همکاری توانسته است محصولات آنان را در بازارهای داخلی و جهانی، نظیر آمریکای شمالی به فروش برساند.

همچنین شرکت delaval که سابقه ۱۲۵ ساله فعالیت در بخش دامداری و لبنیات این کشور دارد با همکاری najk فرصت‌های همکاری و دانش افزایی را برای جوانان هلندی در زمینه شیردوشی، تغذیه دام‌ها و تجهیزات خنک کننده و انبارداری محصولات لبنی فراهم می‌کند.

najk از طریق همکاری با Evenmentenhal نمایشگاه و بازارهای محلی به منظور معرفی محصولات کشاورزان و باغداران جوان هلندی مهیا می‌کند تا آن‌ها بتوانند به صورت مستقیم با سرمایه گذاران ارتباط برقرار نمایند.

حمایت ۷۵ میلیون یورویی دولت هلند از جوانان کشاورز

دولت هلند به تازگی به منظور جوان سازی نیروهای فعال در حوزه کشاورزی قصد دارد تا در برنامه‌ای حمایتی، ۷۵ میلیون یورو به کشاورزان جوان این کشور اختصاص دهد.

به گفته مسئولین هلند، وزارت کشاورزی اهمیت بالایی برای تولیدکنندگان محصولات در این بخش قائل است. در حال حاضر کشاورزان و کارآفرینان جوان در حوزه کشاورزی انگیزه کافی برای تبدیل شدن به کشاورزان ماهر در این کشور را دارند اما وجود برخی مشکلات در روند تولید محصولات باعث کاهش انگیزه آنان شده است. مالیات بالا یکی از مشکلات فعلی در حوزه تولید محصولات کشاورزی، در ابتدای کار نیروهای جوان عنوان شده است.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.