کد مطلب: ۱۶۲۱۸۵

حمله مرگبار تهدیدی برای صنعت گردشگری لاس‌وگاس

حمله مرگبار تهدیدی برای صنعت گردشگری لاس‌وگاس

حمله مرگبار لاس‌وگاس نگرانی مقامات برای ادامه جذب توریست در این کشور را بر انگیخته است. این شهر که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق صنعت گردشگری تامین می‌کند، ممکن است برای مدتی شاهد لغو سفرهای گردشگران بین‌المللی باشد.

الهام میرمحمدی: پس از اینکه مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن ایالات متحده آمریکا در لاس‌وگاس رخ داد، سوال کلیدی این است که آیا صنعت گردشگری در این شهر باز هم به حیات خود ادامه خواهد داد؟

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، بیش از 250 هزار نفر از مردم این شهر در هتل‌ها، رستوران‌ها مشغول به کار هستند و مشاغل آنها به 43 میلیون توریستی که سالانه به این شهر سفر می‌کنند، بستگی دارد. یک‌پنجم این گردشگران بین‌المللی هستند.

به عبارت دیگر، یک‌دهم گردشگران بین‌المللی در آمریکا حتما به لاس‌وگاس هم سفر می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت اطلاعات گردشگری فورواردکیز، اینکه تعداد گردشگران شهر لاس‌وگاس بار دیگر به حالت عادی باز گردد، به پوشش رسانه‌ای از پیامدها و همچنین توانایی مقامات برای گسترش احساس امنیت دوباره در این شهر بستگی دارد.

کارشناسان گردشگری می‌گویند، از آنجا که فرد مسلح به تنهایی وارد عمل شده و با گرو‌ه‌های تروریستی ارتباطی نداشته، آمریکایی‌ها همچنان به سفرهای خود به لاس‌وگاس ادامه خواهند داد. عموم مردم وابسته نبودن فرد مسلح به گروه‌های تروریستی را نشانه‌ای از عدم وقوع حمله مجدد در آینده تفسیر می‌کنند.

به گفته شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، گردشگران عمدتا به حملاتی از این دست توجه چندانی ندارند و به سفرهای خود به مقاصد خاص ادامه می‌دهند.

این سازمان همچنین گفته است: اگر چه حمله اخیر از نظر مقیاس و تاثیر بسیار غم‌انگیز و بی‌سابقه بوده، اما ما معتقدیم صنعت گردشگری در لاس‌وگاس مسیر طبیعی خود را طی خواهد کرد.

اما آنچه مقامات را نگران کرده، ادامه حضور گردشگران بین‌المللی در این شهر است.

لازم به ذکر است، صنعت گردشگری در لاس‌وگاس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بخش عمده درآمد این شهر از توریسم تامین می‌شود.

به گفته یک آژانس گردشگری در شهر میامی، از آنجا که مسافران بین‌المللی همواره از حملات خشونت‌آمیز افراد مسلح در آمریکا وحشت دارند، ممکن است سفرهای خود به لاس‌وگاس را برای مدتی لغو کنند.

طبق گزارش مرکز مطالعاتی Pew، آمریکایی‌ها دارای بیشترین تعداد اسلحه به ازای هر فرد در جهان هستند. از هر 10 آمریکایی، 4 نفر گفته‌اند که در خانه خود اسحله نگهداری می‌کنند. همچنین در آمریکا بیش از هر کشور دیگری حملات تیراندازی اتفاق می‌افتد.

به گفته شرکت اطلاعات گردشگری فورواردکیز، کانادایی‌ها، مکزیکی‌ها و آلمانی‌ها بیشترین تعداد سفر را به لاس‌وگاس دارند. همچون مردم آمریکا، مردمان این کشورها نیز از آب‌وهوای گرم این منطقه، زندگی شبانه، حضور در تئاترها و کنسرت‌ها استقبال فراوانی کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند، این گونه حوادث تاثیر بلندمدت بر مسافرت گردشگران نخواهد داشت. به عنوان مثال انگلیس و فرانسه بعد از حملات تروریستی سال‌های گذشته، همچنان به جذب توریست ادامه می‌دهند.

پس از حملات تروریستی در فرانسه، تعداد گردشگران در سال 2015 به پاریس کاهش یافت، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که صنعت گردشگری در حال بازگشت به روال عادی خود است. به گونه‌ای که در نیمه اول سال جاری، تعداد گردشگران فرانسه 10 درصد افزایش یافت.

همچنین، تقاضا برای سفر به لندن که سالانه از حدود 19 میلیون مسافر میزبانی می‌کند، پس از حملات تروریستی ژوئن کاهش یافت. اما طی ماه گذشته تعداد بازدیدکنندگان خارجی بریتانیا 6 درصد افزایش یافت و رکورد جدیدی را برای این ماه ثبت کرد.

البته نباید فراموش کرد که لاس‌وگاس مزیتی نسبت به فرانسه و انگلیس دارد. و آن هم برگزاری کنوانسیون‌ها و کنفرانس‌های فراوان در این شهر است. سال گذشته برگزاری کنفرانس‌ها در لاس‌وگاس حدود 6.3 میلیون شرکتکننده را به این شهر کشاند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.