خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۸۰۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبر از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

آخرین خبر از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

عرضه اولیه ستاره خلیج‌فارس قرار بود بزرگترین عرضه‌اولیه امسال باشد که حتی پیش‌بینی می‌شد ارزش تعداد سهم برای متقاضیان تا پنج میلیون تومان هم برسد اما هنوز خبری از آن نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال ۹۹ سهام شرکت‌های زیادی در بازار سهام عرضه شد اما هنوز شرکت‌های زیادی در صف عرضه اولیه هستند. عرضه‌های اولیه‌ای که گفته می‌شود دیگر اقبال سابق را میان سهامداران ندارند.

پتروشیمی‌ الوند، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، فروشگاه شهروند، روزنامه همشهری، هلدینگ سیمان غدیر، تپسی و سرخ‌آبی‌ها از مهمترین عرضه‌ اولیه‌هایی هستند که گفته شده امسال به بورس می‌آیند اما تاکنون خبری نیست.

از ستاره خلیج فارس چه خبر؟

این لیست عرضه اولیه ۱۶ نماد در حالیست که بزرگترین آن‌ها ستاره خلیج فارس است که حتی پیش‌بینی می‌شد ارزش تعداد سهم برای متقاضیان تا پنج میلیون تومان هم برسد اما هنوز خبری از آن نیست.

به عقیده کارشناسان حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش یافته و بازار سهام قفل در صف‌های فروش است اما مهم‌ترین عامل برای استقبال از عرضه اولیه پول است که فعلا کمبود پول در بازار سهام بیداد می‌کند. در شرایط کنونی که پول در بازار سهام کم است عرضه اولیه، سرمایه نیاز دارد و به نظرم با وضعیت موجود، بازار سهام کشش عرضه‌اولیه را ندارد. عرضه اولیه‌های قبلی نیز با استقبال خوبی همراه نشدند و حالا نیز با مشکل مواجهه‎‌اند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از مسئولان سازمان بورس به جایی نرسید و مسئولان سازمان در رابطه با عرضه‌اولیه ستاره ‌خلیج فارس پاسخگو نیستند. این در حالیست که کارشناسان عقیده دارند شرایط بازار برای عرضه اولیه مناسب نیست.

کارشناسان عقیده دارند عرضه ستاره خلیج‌فارس تا پایان سال بعید است و بازار سهام فعلا توانایی و کشش عرضه‌اولیه به بزرگی ستاره خلیج‌فارس را ندارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به جای سوزوندن پول مردم باید یک کاری میکردن که ملت پولشون زیاد بشه که بتونن این ها را هم بخرن. حداقل پولشون را نمیسوزوندین.

  • Persia

    نه بابا پنج‌میلیون یه وقت رودل نکنین??

  • ناشناس

    آخه این چه اخلاق حرفه ایه. وقتی خبری نداری پس چرا تیتر میزنی آخرین خبر از عرضه اولیه فلان نماد؟ که بازدیدها از خبر زیاد بشه؟ واقعا ارزشش رو داره؟

  • شهریار

    تجارت نیوز عزیز، انصافا با این تیتر و متن خبر، به شدت نگران سلامت عقلی شما شدم.
    تیتر میزنید:”آخرین خبر از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس” بعد مینویسید فعلا خبری از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس نیست؟!!

  • م.ج

    بهتر

  • کوهمره_جروق

    خوب برای چی باید بیاد.پیگیری چی میکنی.
    با این وضع بازار نیاد بهتره.باید تا خرداد 1400 صبر کرد

  • احمد

    بورس اونجا شکست خورد که قرار شد دولت به مردم سهام عدالتی رو بده که توانشو نداشت، بدون مطالعه و از روی احساسات اوردن که مثلا مردمو خوشحال کنن تا بتونن از پول ملت استفاده کنند، ولی چون هیچ برنامه ای واسه پولهای واریزی نداشتن و همیشه یاد گرفتن با دزدی پول در آرن واسه همون هدفی واسه پولدار شدن ملت نداشتن ، از پول ما دزدید تا بتونه پولها کارمنداشو و مخارج کشورو تامین کنه، وگرنه واسه مثبت کردن بورس مثل آب خوردن دوتا خبر الکی بدن مردم دوباره می ریزن واسه بورس ولی چون نمی خوان ملت سود کنن فقط دارن ذهن ما رو گم می کنن، می یارن تعطلات عید که هیشکی نیاز نداره واسه پولش دکمه مثبتو می زنن و یکی هم دم انتخابات باز این کارو می کنن، حرف اخر اینه که اگر این دوره ریاست جمهوری باز از دستک خودشون باشه و صرفا نما باشه دیگه می رسیم به ته راه، باید و باید ادمهای سرانمون ادمها شریف و پاکی باشن تا درست بشه وگرنه ایران انقدر. منابع داریم که قرنها هم می شه از پولش زندگی کرد ولی چون هدفشون اصلا ما نیستیم این بلا رو می یارن سر ما

  • ناشناس

    الان موقع این کارها نیست

  • ناشناس

    دادن سهام عدالت به مردم اشتباه بود می توانستند به جای ان به مردم سبد کالا بدهند درست بعد از دادن سهام عدالت بورس بورس شکست خورد همچنین تشویق کل مردم جامعه به شرکت در بورس اشتباه محض است همیشه افرادی که در بورس بودند یا کسانی بودند که دانش کافی داشتند یا سرمایه داران بلند مدت که سهام های بنیادی را می خریدند و بین عرضه و تقاضا نسبت درستی بود وقتی سهمی به کف می رسید و قرمز می شد بلافاصله صف های خرید هم تشکیل می شد ولی مردمی که دانش کافی نداشتند در صف فروش می رفتند ضربه دیگری را هم مردم از سرمایه گذاری کلان شرکت های حقوقی خوردند چون دانش کافی نداشتند که چگونه با آنها برخورد کنند بعد در تمام دنیا یک عده در بورس ضرر می کنند عده کمی هم سود می کنند و همیشه توصیه می کنند با پولی که نیاز ندارید وارد شوید این که مردم ماشین خانه و وسایل مهم زندگیشون را فروختند و با زندگیشون قمار کردند مشکل خودشان است و دولت هم به خاطر تشویق مردم عادی به بورس مقصر اصلی است

  • سعید

    بورس به جای اینکه مردم سودکنند بیشترمردم ضررمیکنندودرصف فروش قرارمیگیره این چه وضع بورس تمایلش درصف فروش تا صف خریدواین نشان میده دولت مدام داره منابع خودش ازبورس تامین میکندوحقوقی ها دست به عرضه میزنندشده قلک دولت واگر اینطور نبودحقوقی نمیتونست مدام عرضه ابشاری کندکه قفل صف فروش باشدویا قفل صف خریدطوری باشه همه بتونندخریدکنندوهم سودکنندنه اینکه حقوقی بخادسوء استفاده کند