کد مطلب: ۵۲۰۶۶۰

شمارش معکوس جشنواره خرید بیمه بدنه نوروز ۱۴۰۰

شمارش معکوس جشنواره خرید بیمه بدنه نوروز ۱۴۰۰

بیمه بدنه خودرو اجباری نیست. با این همه برای دارندگان خودرو ضروری به نظر می‌رسد. شرکت بیمه‌گذار با پوشش‌های بیمه بدنه قادر به پرداخت خسارت آسیب‌های خودروهاست. خرید بیمه بدنه به روش‌های مختلفی مقدور است که خرید آنلاین آن یکی از از رایج‌ترین روش‌هاست.

تصادفات جاده‌ای و بروز اتفاقات ناخوشایند

به دلیل فروش بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث تابه حال فکر کرده‌اید؟ تمامی رانندگان به خوبی به این مسئله واقف هستند که هر لحظه امکان تصادفات درون و برون‌شهری برای آن‌ها هست. ممکن است خودروی آن‌ها آسیب‌های کوچک و بزرگ بسیار زیادی ببیند. بیمه بدنه در کنار شخص ثالث می‌تواند به آن‌ها کمک کند. هر چند که بیمه بدنه خودروها جزو بیمه‌های اجباری به شمار نمی‌آید؛ اما می‌توان با داشتن این نوع از بیمه‌ها نیز خود را در شرایط بحرانی بیمه کنید تا هزینه‌های کمتری را پرداخت کنید.

نداشتن اطلاعات کافی درباره شیوه دریافت خسارت بیمه بدنه، باعث می‌شود وقت زیادی برای دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو خود صرف کنیم. حتی گاهی ممکن است که خسارت خودروی ما تحت پوشش بیمه بدنه قرار نگیرد. پس بهتر است نگاهی به پوشش‌های بیمه بدنه، خدمات شرکت‌های بیمه ارائه دهنده این رشته بیمه‌ای و …. داشته باشیم تا هنگام بروز تصادفات، تصمیم معقولی گرفته و به راحت‌ترین وجه خسارت خودروی خود را دریافت کنیم.

بیمه بدنه چیست و چه کاربردی دارد

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های غیر اجباری اتومبیل‌ها به شمار می‌آید. بسیاری از صاحبان اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه مختلف آن را به عنوان مکمل در کنار بیمه شخص ثالث خریداری می‌کنند تا برخی از هزینه‌هایی که مربوط به بیمه شخص ثالث نیستند؛ با در دست داشتن بیمه بدنه جبران گردد. به همین جهت است که بیمه بدنه هر یک از وسایل نقلیه مختلف حائز اهمیت می‌باشد. در این نوع بیمه، مالک وسیله نقلیه اتومبیل خود را در برابر خطرات بیمه می‌کند تا درصورت بروز حادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

پوشش‌های اصلی بیمه‌بدنه کدامند؟

حال که با بیمه بدنه آشنا شدید؛ ممکن است این سوال پیش آید که بیمه بدنه چه نوع خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟ به طور کلی باید اذعان داشت که پوشش‌های این بیمه شامل دو نوع پوشش کلی زیر می‌باشد:

الف) پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل واژگونی و سقوط خودرو، برخورد خودرو با اجسام ثابت یا متحرک، آتش سوزی، برخورد صاعقه، انفجار و سرقت کلی هستند.

ب): پوشش‌های فرعی بیمه بدنه خودرو که در صورت تمایل به پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌توانید از این پوشش‌ها هم بهره‌مند شوید. از پوشش‌های فرعی بیمه بدنه خودرو می‌توان به دزدی برخی از لوازم خودرو، شکستن شیشه بنا به هر دلیلی و حوادث طبیعی مختلف از جمله سیل و زلزله و سایر حوادث دیگر از جمله پاشیدن هر گونه اسید و رنگ و مواد شیمیایی به وسایل نقلیه اشاره کرد.

خسارت‌های مختلف وارد شده به خودرو

خسارت‌هایی که شامل بیمه بدنه نمی‌شوند

در کنار جبران خسارت‌هایی که بیمه بدنه آن‌ها را به طور کلی پوشش می‌دهد؛ باید این نکته را نیز در نظر داشت که برخی از خسارت‌هایی هم هستند که مشمول پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه بدنه خودرو نمی‌شوند. از جمله این خسارت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خسارت‌های ناشی از جنگ، هر گونه شورش، حمله یا اعتصاب به خودروی شما
  • خسارت‌های عمدی که خود بیمه گزار یا ذی‌نفع آن به خودرو وارد می‌سازند.
  • خسارت‌هایی که به هنگام فرار کردن از دست پلیس به خودرو وارد می‌آید.
  • خسارت‌های وارد شده به خودرو رانندگان بدون گواهینامه
  • خسارت‌های وارد شده به خودروی رانندگانی که مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر علت اصلی بروز تصادف وی شده است.
  • خسارت‌هایی که به هنگام بکسل کردن یک وسیله نقلیه دیگر ممکن است به خودروی شما وارد آید.

همان‌طور که مشاهده می‌‌کنید؛ هر یک از این خسارت‌های وارد شده به وسایل نقلیه رانندگان مختلف بر حسب سهل‌انگاری‌ها و عدم رعایت یک سری اصول ممکن است به خودروی آن‌ها وارد آید و در برخی از موارد نیز به صورت اتفاقی و یک حادثه کاملا طبیعی صورت می‌گیرد که در هیچ‌یک از این موارد شرکت بیمه‌گر ملزم به جبران هزینه‌های خودروی شما نیست.

تخفیف‌های بیمه بدنه

در صورتی که بیمه بدنه را برای خودروی خویش خریده باشید و بیش از یک سال پیش از خرید هیچ‌گونه استفاده ای از آن نکرده باشید؛ به ازای هر سالی به شما تخفیف داده می‌شود. به این صورت که اگر یک سال از بیمه بدنه خود استفاده نکرده باشید؛ ۲۵ سال تخفیف می‌گیرید و بدین ترتیب اگر ۲، ۳ یا ۴ سال یا بیشتر از ۴ سال هیچ‌گونه خسارتی به خودروی شما وارد نشده باشد و شما از بیمه خود استفاده نکرده باشید؛ به ترتیب ۳۵، ۴۵ و ۶۰ درصد تخفیف شامل حال شما خواهد شد.

نحوه استفاده از تخفیفات اتومبیل صفر کیلومتر چگونه است؟

برای دریافت تخفیف ۳۰ درصدی بدنه برای خودروهای صفر کیلومتر تا سه ماه از تاریخ ثبت شده بالای سند فروش خودرو فرصت دارید که خودرو را بیمه بدنه کنید تا تخفیفات خودرو صفر را دریافت نمایید.

نرخ بیمه بدنه براساس عوامل مختلفی تعیین می‌گردد. اگر قصد دارید تا به استعلام بیمه بدنه خودروی خود بپردازید، به مواردی همچون ارزش خودرو, نوع خودرو و… توجه کنید. این عوامل در استعلام بیمه خودرو تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال، هر چه مدل خودروی شما بالاتر باشد، به همان اندازه نیز، بیمه بدنه خودرو گران‌تر خواهد بود.

خرید آنلاین بیمه بدنه در چند دقیقه

خرید آنلاین بیمه بدنه در چند دقیقه

خرید بیمه بدنه خودرو یکی از متداول‌ترین اقدامات بیمه‌گزاران است. بیمه بدنه خودرو اجباری نیست. با این همه برای دارندگان خودرو ضروری به نظر می‌رسد. شرکت بیمه‌گذار با پوشش‌های بیمه بدنه قادر به پرداخت خسارت آسیب‌های خودروهاست. با این تفاسیر بیمه بدنه ماشین از اهمیت برخوردار است. خرید بیمه بدنه به روش‌های مختلفی مقدور است. خرید آنلاین آن یکی از از رایج‌ترین روش‌هاست. البته شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری و اینترنتی در وب‌سایت‌های آنلاین خرید بیمه بدنه را برای وسیله نقلیه خود تهیه کنید.

در مدت گردآوری اطلاعات، ما سامانه‌های مختلف خرید آنلاین بیمه را بررسی کردیم و سایت بیمه دات کام را پیشنهاد می‌کنیم. بیمه دات کام یکی از معتبرترین این سامانه‌های اینترنتی به حساب می‌آید. این سامانه شرایط خرید آنلاین انواع بیمه خودرو نظیر بیمه بدنه را فراهم آورده است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بنابراین برای خرید بیمه بدنه دیگر نیازی به حضور شما نیست و با استفاده از این سامانه می‌توانید از وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و در هر زمان و مکانی نسبت به بیمه بدنه برای وسیله نقلیه خود اقدامات لازم را صورت بخشید. ضمن اینکه شما می‌توانید در این سامانه نسبت به استعلام بیمه بدنه خودرو، هزینه ‌های ناشی از آن، انواع پوشش‌های ارائه دهنده آن، جدول محاسبه آنلاین بیمه بدنه خودرو و سایر مزیت‌های دیگر در بستر اینترنت بهره‌مند گردید.

چگونه بهترین بیمه بدنه را بخریم؟

عوامل مختلفی نظیر ویژگی‌های خودرو، توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌های بیمه بدنه، میزان پرداخت خسارت، تخفیفات بیمه بدنه در تعیین بهترین بیمه تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام، با وارد کردن اطلاعات درخواستی برای خودرو، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود و عوامل یاد شده انتخاب و خریداری نمایید.

جبران خسارت‌های خودرو با بیمه بدنه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.