کد مطلب: ۷۵۳۹۹۱

آیا خرید و نگهداری تتر امن است؟ نکات مهمی که باید بدانید

آیا خرید و نگهداری تتر امن است؟ نکات مهمی که باید بدانید

در بازار ارز دیجیتال، تتر دارای نام و آوازه­ای خاص است. تقریبا همه افرادی که در این بازار در حال فعالیت هستند می‌دانند که این رمز ارز باعث کنترل نوسانات در بازار می‌­شود. همین دلیل هم باعث می­‌شود که سرمایه تریدرها محفوظ بماند. اما سوالی که در اینجا ممکن است حتی برای شما هم پیش

در بازار ارز دیجیتال، تتر دارای نام و آوازه­ای خاص است. تقریبا همه افرادی که در این بازار در حال فعالیت هستند می‌دانند که این رمز ارز باعث کنترل نوسانات در بازار می‌­شود. همین دلیل هم باعث می­‌شود که سرمایه تریدرها محفوظ بماند.

اما سوالی که در اینجا ممکن است حتی برای شما هم پیش آمده باشد، آن است که آیا خرید و فروش و همچنین نگهداری تتر با امنیت همراه است؟ بحث این مقاله به بررسی این موضوع اختصاص داده شده است. در ابتدا قدری در مورد تتر و تاریخچه آن برای شما همراهان عزیز گفته خواهد شد.

تتر چیست؟

تتر رمز ارزی است که در سال 2014 به بازار ارز دیجیتال عرضه شد و به این ترتیب سال‌ها است که مورد استفاده معامله‌گران در این بازار قرار دارد. به این ارز استیبل کوین هم گفته می­‌شود چرا که پشتیبان و حامی آن دارایی واقعی یعنی دلار آمریکا است. پس تتر در مقایسه با سایر رمز ارزها دارای ثبات بیشتری است و نوسان کمتری را هم تجربه می‌کنند.

کاربرد تتر چیست؟

هدف از ایجاد و عرضه تتر به بازار ارز دیجیتال آن بود که یک دارایی امن وجود داشته باشد که بدون توجه به اوضاع بازار دارای شرایط قیمت ثابت باشد.

در حقیقت سرمایه‌­گذاران به این دلیل تتر را مورد استفاده قرار می­‌دهند که دارای نقدینگی ثابت و همچنین دارای نقدینگی قابل اعتمادی است که با خیالی آسوده معاملات و تراکنش­‌های خود را به واسطه آن به انجام می‌­رسانند. به این ترتیب سرمایه تریدرها در رویارویی با نوسانات بازار در امان خواهد بود.

مزیت های تتر

هدف اصلی از عرضه رمز ارز تتر به بازار آن بوده است که کاربران این توانایی را داشته باشند که بدون دخالت واسطه، تراکنش‌­های به اصطلاح ناشناس را به انجام برسانند. همچنین بتوانند با پایین­‌ترین کارمزد و در کوتاه­‌ترین زمان ممکن تراکنش‌‎‌‌­های خود را انجام دهند. در ادامه به مزایای این رمز ارز بیشتر پرداخته‌­ایم.

  • پایدار بودن و قابل اعتماد بودن این کوین
  • حفظ ارزش سرمایه بواسطه خرید USDT
  • وجود ذخایر دلار به عنوان پشتیبان تتر
  • تتر برای پرداخت وام، خرید کالا و… کاربرد دارد.

2 5

معایب تتر چیست؟

در کنار مزایای فوق­‌العاده‌­ای که تتر دارد، باید از معایب این رمز ارز هم غافل نماند. معایب این ارز دیجیتال به شرح زیر است:

  • دارای عملکرد شفافی نیست. به همین علت هم درباره امنیت آن نگرانی­‌هایی وجود دارد.
  • بر تتر اتهامات پولشویی و فعالیت­های مجرمانه دیگر وارد شده از جمله دستکاری قیمت بیت کوین.
  • چنانچه تراکنش‌­های این رمز ارز مورد آنالیز قرار گیرند، این نکته پررنگ می­شود که اکثر کوین‌­های این ارز دیجیتال در 104 کیف پول ذخیره شده­‌اند. این یعنی کاربرانی که دارای توکن‌­های بیشتری هستند می­توانند بر نرخ USDT تاثیرگذار باشند.
  • مطابق با ادعای وب سایت تتر، این توکن به صورت صد در صد بوسیله ذخایر ارز فیات مورد حمایت قرار می­گیرد. علی‌رغم این موضوع، به دلیل وجود داده‌­های مشکوک علیه آمریکا، کمیسیون معاملات آتی این کشور علیه این شرکت اعلام شکایت کرده است. پس از این شکایت، سایت تتر 100 درصد را 74 درصد تغییر داد!

روش کار تتر چگونه است؟

زمانی که سرمایه‌­گذار ارز فیات را در قالب ارز دیجیتال تتر نگهداری می­کند و ارز فیات را برای خرید USDT به فروش می‌رساند، از سوی تتر مبلغ دیجیتال به شکل توکن صادر می‌­شود. سپس امکان معامله و یا ذخیره یو اس دی تی فراهم می­‌شود. توصیه اکید بویژه برای کاربران ایرانی آن است که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را برای این کار انتخاب کنند.

هنگامی که تریدرها در تبدیل توکن­ها به ارز فیات به موفقیت رسیدند، کوین­‌ها از بین رفته و از گردونه خارج می‌­شوند. مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال تتر بر بستر بلاک چین شکل گرفته است. توکن­‌های تتر بر روی بلاک چین­‌های گوناگون از جمله اومنی، لیکوئید، اتریوم و ترون ایجاد می‌­شوند.

چگونگی تامین امنیت تتر

این موضوع واقعیت دارد که تتر ارز دیجیتال محبوبی محسوب می­‌شود. اما این محبوبیت با ابهاماتی مواجه می­‌شود که در موضوع نقدینگی مطرح هستند و یا این موضوع مطرح است که آیا ذخایر تتر برای پوشش­‌دهی توکن­‌های USDT کفایت می‌­کنند یا خیر؟

سایت این ارز دیجیتال در سال 2019 اعلام کرد که استیبل کوین تتر بوسیله ارزهای فیات پشتیبانی می­شوند. اما این سایت اکنون عنوان کرده است که همه توکن­‌های تتر دارای نسبت یک به یک با ارز فیات پشتیبان خود هستند و صد در صد بوسیله ذخایر تتر پشتیبانی می‌­شوند.

به این ترتیب به اعتقاد اکثر کارشناسان اقتصادی، شفافیت لازم درباره پشتوانه این کوین وجود ندارد و همه چیز در این مورد مشکوک است و تا کنون هیچ شفاف­‌سازی در این زمینه از سوی شرکت صادرکننده تتر اعلام نشده است.

بنابراین گفته می­‌شود که اساسا این ذخایر متعلق به منبعی ناشناخته هستند. منبع ناشناخت‌ه­ای از اوراق تجاری به اعتقاد آنها امکان دارد پشت قضیه پنهان باشند.

دیگر کارشناسان در زمینه وضعیت ارزهای دیجیتال هم بر این اعتقاد هستند که معامله­‌گران و سرمایه­‌گذاران بازار دیجیتال این موضوع را پذیرفته­‌اند که رمز ارز تتر در بازار کریپتو به شکل کامل مورد پشتیبانی قرار نگرفته است.

3 5

امنیت خرید و نگهداری تتر چقدر است؟

علیرغم مباحث گفته‌ ­شده درباره امنیت تتر، می‌­بایست این نکته را گفت که از لحاظ فناوری این رمز ارز کاملا دارای امنیت است و کسانی که قصد خرید و یا ذخیره این ارز دیجیتال را دارند، می­‌توانند در این راستا با خیالی آسوده اقدام کنند.

رمز ارز تتر یک توکن از نوع متمرکز است که بر روی بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم ایجاد شده و به وسیله یک دلار آمریکا پشتیبانی می­‌شود که در ترازنامه Tether Ltd به صورت اوراق دولتی و پول نقد ذخیره شده است.

سخن آخر

در این مقاله در مورد ارز دیجیتال تتر صحبت کردیم. این ارز در دسته استیبل کوین‌­ها قرار دارد و بنابراین دارای محبوبیت خاصی است و باعث محفوظ ماندن سرمایه کاربر می‌­شود. برای بسیاری از کاربران فضای ارزهای دیجیتال بحث امنیت تتر مطرح است که ما در این مقاله به تفصیل در این خصوص صحبت کرده‌­ایم.

سوالات متداول

در طول خواندن یک مقاله سوال یا سوالاتی ذهن مخاطب را درگیر می­کند که در قالب سوالات رایج یا سوالات متداول گنجانده می­شوند و ما در ادامه می­­خواهیم به پاسخ این سوالات بپردازیم.

آیا استفاده از تتر قانونی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دست­‌ کم در ایران قانون خاصی درباره ارزهای دیجیتال وضع نشده است. به همین دلیل هم می‌­توان گفت استفاده از ارزهای دیجیتال از جمله تتر جرم محسوب نمی‌­شود و می­توان نسبت به انجام معامله با این ارزهای دیجیتال اقدام کرد.

سرمایه گذاری روی تتر انجام شود یا خیر؟

یکی از مهمترین اجزای معاملات در بازار ارز دیجیتال، استیبل کوین­‌ها هستند. این دسته از ارزهای دیجیتال می­‌توانند نوسان بازار را کنترل کنند. تتر دارای این ویژگی خاص است و می­توان بر روی سرمایه­‌گذاری آن فکر کرد. اما به یاد داشته باشید همیشه شرایط زمان عملی کردن تصمیم خود را در نظر داشته باشید تا از ضررهای احتمالی پیشگیری کنید.

از کجا میتوانیم تتر بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال تتر، می‌توانید از صرافی تبدیل استفاده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.