کد مطلب: ۶۲۶۲۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشمولان دریافت خسارت برق بخوانند/ اعلام موعد پرداخت خسارت‌ها

مشمولان دریافت خسارت برق بخوانند/ اعلام موعد پرداخت خسارت‌ها

شرکت برق دیروز اعلام کرد تا پایان تیر سال آینده، خسارت برق همه مشترکان پرداخت می‌شود. با وجود اینکه توانیر پیش از این هم چندین بار موعد پرداخت خسارت قطع برق را تعیین کرد، اما بسیاری از مشترکان خسارت‌دیده تا به امروز موفق به دریافت خسارات خود نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت برق برای چندمین‌ بار موعد پرداخت خسارت برق ناشی از قطعی آن را تعیین کرد.

با پایان فصل گرما و کاهش دما، سریال خاموشی‌های پیاپی برق خانگی تمام شد. اما گویا نمی‌توان نقطه پایانی برای دردسرهای ناشی از آن متصور شد. چراکه به‌رغم تعیین چندباره موعد پرداخت خسارت ناشی از قطعی‌ها، بسیاری از مشترکان هنوز موفق به دریافت وجه نشده‌اند.

در جدیدترین خبر مدیر کل امور مشتریان صتعت برق اعلام کرد که با پیروزی بیمه دی در مناقصات قرار است پرداخت خسارات برق، از ماه جاری آغاز شود. بر این اساس، تا پایان تیر سال آینده، تمام ۸۰ هزار پرونده خسارت قطعی‌ها پرداخت می‌شود. عبدالامیر یاقوتی همچنین وعده داد تا پایان امسال خسارت بیش از ۲۰ هزار پرونده پرداخت شود.

شرکت توانیر و وزارت نیرو بارها اعلام کردتد چنانچه وسایل برقی مشترکان به دلیل قطعی برق خراب شود، شرکت برق تا سقف ۱۲ میلیون تومان خسارت پرداخت می‌‌کند.

بر اساس صحبت‌های پیشین یاقوتی، مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توانیر در بخش بیمه مشترکان یا نرم‌افزار برق من، خسارت ناشی از قطع برق را دریافت کنند.

بروکراسی پیچیده دریافت خسارت

مشترکان بارها از بروکراسی پیچیده دریافت خسارت برق گلایه کرده‌اند. مشترکان آسیب‌دیده بارها در پیغام‌های خود به تجارت‌نیوز گفته‌اند که پیگبری‌های آنان برای جبران خسارات ناشی از قطعی برق به در بسته می‌خورد.

اما طرف قرارداد شرکت برق کدام بیمه بود؟

شهریور که موعد پرداخت خسارت‌های ناشی از قطع برق بود، بیمه دی به تجارت‌نیوز اعلام کرد که قراردادش با توانیر، دی‌ ۱۳۹۹ به پایان رسید. مدیران این شرکت بارها گفتند که خبری از قرارداد جدید هم نیست. حالا توانیر و بیمه دی قرارداد جدیدی منعقد کرده‌اند. به همین دلیل این شرکت بار دیگر موعد پرداخت خسارت ناشی از قطع برق را تعیین کرد.

بر اساس گزارش پیش رو، این چندمین بار است که شرکت توانیر، موعد پرداخت خسارت ناشی از قطع برق را تعیین می‌کند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا توانیر این بار از عهده تعهداتش برمی‌آید؟!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اداره برق ملایر خسارت های برق را نمیدهد

  • عرفان

    سلام، بنده ماشین لباسشوییم به خاطر قطع و وصل کردن برق سوخت و درخواست دریافت خسارت کردم، بعد از حدود شش ماه تو سایت بیمه ی توانیر نوشتن مشمول بیمه نمی باشد، پس چی شامل می شه؟ کلا خوششون میاد مردمو سر کار بزارن

  • ناشناس

    سلام من یچالم دوسال پیش تونواسات برق سوخته میریم اداره برق شماره ی بیمه ی دی روبه مادادندمازنگ زدیم گفتندشماره شاثبت نشده ثبت کردیم یک ماه بعدتماس گرفتیم بازم همون حرفوزدندالان ۲سال است مابابیمه دی مشکل داریم نمیخوان بدن اعلام کنندچرااینقدراذیت میکنندحقیقتش من الان به همه میگم آقایون بابیمه دی هیچ قراردادی نبندید حالابعدازاین هم توفضای مجازی هم تبلیغ منفی بودن بیمه دی راخواهم کرد

  • حمیدسلیمی

    سلام بنده تلویزیونم درتیر1400به خاطرنوسانات برق سوخته اون موقع هم تشکیل پرونده دادیم الان هرموقع پیگیر میشم میگه درحال برسی این برسی کی تموم شه خدامیدونه.عضوکمیته امدادهم هستم