کد مطلب: ۱۴۳۳۲۰

خسارت ۱۸ میلیارد دلاری دستور مهاجرتی ترامپ به گردشگری آمریکا

خسارت ۱۸ میلیارد دلاری دستور مهاجرتی ترامپ به گردشگری آمریکا

مدیر بخش تحقیقات شورای ایرانیان آمریکا گفت دستور مهاجرتی ترامپ که مانع از ورود اتباع ۶ کشور مسلمان به خاک آمریکا می‌شود، می‌تواند در طی چند سال آینده ۱۸ میلیارد دلار به صنعت گردشگری آمریکا خسارت بزند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر بخش تحقیقات شورای ایرانیان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت، احیای دستور مهاجرتی ترامپ که مانع از ورود اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا می‌شود، می‌تواند در طی چند سال آینده 18 میلیارد دلار به صنعت گردشگری آمریکا خسارت بزند.

مرعشی گفت، دولت آمریکا باید بین نگرانی‌های امنیت ملی‌اش و هزینه‌های اقتصادی و بشردوستانه دستور منع مهاجرت مسلمانان به این کشور توازن برقرار کند.

وی افزود: «بعد از حوادث 11 سپتامبر، صنعت گردشگری آمریکا 600 میلیارد دلار خسارت دید و بعد از دستور ممنوعیت مسافرت، این صنعت ضربه دیگری خواهد خورد.»

دستور مهاجرتی ترامپ از پنجشنبه شب گذشته مجددا به اجرا گذاشته شده و در مورد اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن اعمال می‌شود. اما افرادی که دارای روابط خانوادگی «نزدیک» باشند، از جمله والدین، کودک، نامزد، همسر، داماد، عروس یا برادر و خواهر می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

مرعشی گفت، برای جلوگیری از هزینه‌های این فرمان، 3 توصیه می‌توان به دولت آمریکا کرد: توضیح دلیل این ممنوعیت و اینکه چرا برخی کشورها در این فهرست قرار دارند در حالی که برخی دیگر از فهرست مستثنی شده‌اند، توضیح اینکه چرا دولت‌های قبلی آمریکا هرگز چنین اقدامات شدیدی را در دستور کار قرار نداده‌اند و به حداقل رساندن تبعات اقتصادی این دستور برای آمریکا و دیگر کشورها.

وی افزود: «ما باید دولت آمریکا را به چالش بکشیم تا توضیح دهد که چرا تعدادی از کشورها مثل عربستان و امارات در این فهرست حضور ندارند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.