کد مطلب: ۳۵۳۲۱۱

راهکار عضو کمیسیون صنایع مجلس برای مقابله با گرانی خودرو:

مردم خودرو نخرند

مردم خودرو نخرند

محمدرضا منصوری گفت: سزای گران فروشی نخریدن است، به همین جهت راه‌اندازی کمپین عدم خرید خودرو از سوی مردم ضرورت دارد تا قیمت خودرو مناسب و منطقی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از افزایش قابل توجه قیمت خودرو در روزهای اخیر محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون عصنایع و معادن مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: قیمت‌ها در بازار آزاد براساس حجم عرضه و تقاضا تعریف و تعیین می‌شوند. زمانی که عرضه خودرو در بازار کاهش پیدا کند یا تولید خودروسازان پایین آید و یا هر علتی که باعث شود قطعه‌سازان و خودروسازان کشور نتوانند نیاز بازار به خودرو را تامین کنند، بدون شک به دنبال حجم تقاضا در بازار قیمت‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته سوءمدیریت در صنعت خودروسازی ما بیداد کرده است و از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که صنعت خودروسازی کشور به این وضعیت بحرانی دچار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: عدم شفافیت از سوی خودروسازان به ویژه دولت باعث شد که گرانی خودرو رخ دهد. در حال حاضر همای سعادت بر بال خودروسازان نشسته و مشتریان هم پشت درب کارخانه‌های خودروسازی منتظر مانده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در پاسخ به این سوال چرا وضعیت خودروسازی کشور انقدر اسف‌بار شده است، باید به ساختار دولتی صنعت خودروسازی توجه کنیم. در گذشته تولید انبوه خودرو به دست دولت بود و در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی خصولتی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین گرفتن رقابت از خودروسازان و اینکه خودروسازان خارجی نتوانستند وارد کشور شوند باعث شد زمانی که نرخ دلار در بازار هزار تومان بود این خودروسازان تولیدات خود را سه برابر قیمت جهانی بفروشند و خودروسازی را به بزرگ‌ترین بدهکار دنیا تبدیل کنند. امیدواریم ناجی پیدا شود و بدهی‌های کلانی که خودروسازان کشور تاکنون ایجاد کرده‌اند را به نحو احسن مرتفع کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سزای گران‌فروشی نخریدن است، به همین جهت راه‌اندازی کمپین عدم خرید خودرو از سوی مردم ضرورت دارد تا قیمت خودرو مناسب و منطقی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عضو کمسیون تعرفه واردات ماشین را کم کنید تا ماشین خارجی واردشود

  • ناشناس

    سلام وعرض خسته نباشید
    منظور شما اینه که که هرکی هرکاری
    میتونه انجام بده .اونوقت نقش دولت چیه .
    تو هر خونه مسئولیت یه زندگی به عهده پدر خانوادس . بنظر خودتون در یه کشور وظیفه دولت مردا چیه فقط تماشا
    […]

  • ناشناس

    خود کرده را تدبیر نیست . اما به هر حال این نماینده عزیز نیز بد نمیگوید .

  • ناشناس

    يه مشت […]شدن خودرو ساز بي پاسخ نميمونه ظلمي كه به مردم ميكنين

  • ناشناس

    چرا خودرو قیمتش اینقدر بالا رفت ای ملت نخرن

  • محمد

    این مردم هرچی گرون میشه مثل این قحطی زده ها بیشتر میخرن بابا تورو قران نخرید انصافتون کجا رفته نخرید بعد 1 ماه ببین چطور به پاتون میبندن به فکره بقیه باشین که ندارن 50 ملیون پول یه حلبی بدن

  • حمیداکرمی

    مقصر این مردم هستن بابا تا چن ماه پیش پرایدی ۲۱میلیون بود هیچکی نمیخرید حالا که شده ۵۰میلیون همه ی مردم حجوم آوردن به خریدن آخه چرا .. مردم ایران چرا سیاست ندارن آقا تورو خدا نخرید یارو میلیارد میلیارد داره میره میخره خب اقای ایکس میمیری ولخرجی نکنی نخری تا حق مردم پایمال نشه من الان یه جوون ۲۴ساله ب مولا با بدبختی ۲۰تومن یکی دو ساله جمع کردم پرایدی بخرم یهو دو برابر شد این انصافه وقتی تو مملکتمون هر کی ب هرکیه دیگ ب کجای آیندمون دل خوش کنیم

  • ناشناس

    گرانی قیمت خودرو به مردم هیچ ربطی نداره بخرند یا نه این فقط مربوط به کاهش ارزش ریاله حالا هر چه قدر هم کمپین تشکیل بشه هم موثر واقع نمیشه تازمانی که قدرت خرید ریال در حاله افته قیمت ها همینجوری بالا میره