کد مطلب: ۵۸۱۳۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه خودرو قسطی بخریم؟

چگونه خودرو قسطی بخریم؟

«فروش اقساطی خودروهای ایران خودرو» و «اعلام جزئیات فروش قسطی خودرو به بازنشستگان» پس از این دو خبر، برای برخی سوال است که آیا خرید خودرو قسطی به صرفه است و اینکه چه کسانی می‌توانند از این امکان بهره ببرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اخباری مانند احتمال آزادسازی واردات خودرو اما خرید خودرو قسطی ماجرایی متفاوت از خرید خودرو نقد دارد و معمولا در خرید اقساط کمتر به احتمال ارزانی خودرو فکر می‌شود. به دلیل تورم ۴۵ درصدی فعلی و نزدیک شدن میزان رشد نقدینگی به ۴۰ درصدی هنوز چشم‌انداز کاهش تورم در اقتصاد ایران رنگ و روی واقعیت به خود نگرفته و دقیقا به همین دلیل است که برخی به دنبال گرفتن وام یا خرید اقساطی هستند. در این اقدام معمولا میزان سودی که پرداخت می‌شود به اندازه تورم نیست. اما چطور می‌توان به صورت اقساط خودرو خرید؟

خرید قسطی بدون ضامن!

خرید قسطی بدون ضامن شعار یکی از فروشندگان خودرو اقساط است که چون خودروهای ایران خودرو را می‌فروشد این شائبه به وجود آمده بود که ایران‌خودرو چنین اقدامی می‌کند اما اخیرا ایران‌خودر ارتباط با این طرح را تکذیب کرد.

خودروسازان وضعیت خوبی ندارند. دپوی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ آنها و زیان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بابت اجرای طرح‌های پیش‌فروش و از سوی دیگر کاهش تولید آنها تنها بخشی از اوضاع نامناسب آنهاست. در این شرایط برخی از شرکت‌ها مدعی هستند که می‌توانند خودروهای ایران‌خودرو را به شکل اقساطی در اختیار مشتریان قرار دهند، بدون ضامن و تحویل آنی!

یکی از این شرکت‌ها که مدعی است به صورت قانونی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است: «در قوانین این شرکت برای خرید به صورت اقساطی بسته به مدارک مشتری نیازی به ارائه ضامن نیست، شرایط اقساط بسته به توان مالی افراد تنظیم می‌شود و از ۴ ماه تا ۳۶ ماه برای تنظیم اقساط زمان باقی است. همچنین میزان پیش پرداخت بسته به مدارک شغلی و مدارک سکونتی مشتری و خواست مشتری تعیین می‌شود، تا افراد بدون فشار مالی بتوانند برای خرید اقساطی خودرو اقدام نمایند.»

تحویل خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن نیز ادعای دیگر این شرکت است که علاوه بر این اعلام کرده: «خریدار پس از پرداخت وجه اولیه و تحویل خودرو و پس از طی مراحل اداری در مدت زمان کوتاهی سندی به نام خود در اختیار خواهند داشت، تنها یک قرارداد رسمی برای پرداخت اقساط تنظیم می‌شود.

پژو پارس، پژو ۲۰۷، سمند، چانگان، کوئیک، پژو ۲۰۶ و هایما از جمله این خودروها هستند که در طرح فروش اقساطی شرکت‌های مربوطه می‌توان مشاهده کرد.

با این حال، سود بالا در خرید این خودروها، مبلغ قسط بالا برای خرید و محدود بودن این طرح تنها برای تهرانی‌ها از جمله انتقادات نسبت به طرح فروش اقساطی خودروهای ایران‌خودرو است. انتقادات به این طرح شرکت آرشا خودرو و جزئیات بیشتر را در گزارش « فروش اقساطی خودرو» بخوانید.

فروش قسطی خودرو به بازنشستگان

علاوه بر این، یک شرکت خودروسازی دیگر به بازنشستگان به صورت اقساط خودرو می‌فروشد.

بازنشستگان می‌توانند به صورت خرید قسطی صاحب ۱۱ مدل خودرو شوند. البته این خودروها چینی هستند و در شرایط آزادسازی واردات خودرو شاید از نگاه بعضی از فعالان بازار انتظار برای خرید گزینه‌های مدل‌های خارجی بهتر باشد.

با این حال تیگو، آریزو و ام وی ام‌های مختلف ۱۱ مدل خودرو در نظر گرفته شده در این طرح هستند.

بازنشستگانی که سازمان‌های آنها با گروه مدیران خودرو قرار داد دارند می‌توانند از طرح فروش قسطی این شرکت برای خرید انواع مدل‌های خودرو ام وی ام، تیگو و آریزو استفاده کنند.

پیش‌پرداخت‌های در نظر گرفته شده برای خودروها بسته به مدل خودرو ۲۰ تا ۴۵ درصد است و تسویه در یک بازه زمانی ۶۰ ماهه باید انجام شود. نرخ سود آن نیز از سوی شرکت ۲۱ درصد عنوان شده است.

1 22

قیمت‌های مدیران خودرو در تصویر به اشتباه ریال خورده است. این نرخ‌ها به تومان است. 2 2 قیمت‌های مدیران خودرو در تصویر به اشتباه ریال خورده است. این نرخ‌ها به تومان است.

برای جزئیات بیشتر این طرح می‌توانید گزارش « فروش قسطی به بازنشستگان » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهمن هادیان

    سلام به همه مدیران در صنعت خودرو ،من با تحصیلات لیسانس علوم سیاسی وخادم حرم امام هشتم در شهرستان فریدونکنار زمین کشاورزی وباغ وویلا برای سکونتم دارم چون نقدینگی من بعلت ساخت ویلا وخرید زمین کم است تقاضا دارم خودرو پارس دوگانه از دم قسط با ماهی ۲ میلیون وباقی مانده راس۱۲ ماه بعد پرداخت کنم وسفته با ضمانت کارمند.

    • ناشناس

      فریدونکار برای زندگی خوبه

  • ناشناس

    مسخره کردن خودشون رو. کسی که این مبلغ قسط روبتونه بده حتما الآن خودش ازسالها پیش ماشین شاسی بلندخریده.به مرحمت اینها نیازی نداره

  • ناشناس

    برای کی سواله؟؟؟نکنه فکر کردن اینجا کانادا یا آلمانه یا آمریکاست که با ۸۸ماه از دم قسط و با پرداخت یک چهارم حقوق بدون یک درصد سود ماشین چند میلیاردی تو ایرانو بتونن بخرن!

  • نا امید

    الان پدر بنده ماهی ۵تومن بازنشستگی میگیره
    حدود ۱تومن اجاره خانه
    حدود ۱تومن پول شارژ و قبض و…
    ۲تومن قسط وام جهیزیه خواهرم
    خرج خونه و خوراک و پوشاک و …
    خدایی نکرده مریضی هم پیش بیاد دیگه باید دعا کنیم مریض نشیم
    شما مسئولین فقط یک لحظه جاتونو بگذارید جای پدر بنده
    بنظرتون این طرح اجراییه برای قشری مثل ما که حدودا ۸۰ درصد جامعه را داراست
    کاش یکم بفکر ما بودید
    ارزو بدل ی پراید ناایمن شدیم و همینم بگور میبریم
    اگر اخرتی هم درکار باشه نمیدونم چطور میخاین جواب این ناحقی ها و ظلمها را بدید

  • رضا

    حق چنین ملتی چنین است ????

  • رضا

    ماشین های مونتاژ ایران کیلویی ارزش دارند کیلویی سی هزار تومان و بس

  • ناشناس

    مسخره ها کدوم بازنشسته ای اینقدر حقوق میگیره که دیگه بتونه ماهی ۱۷میلیون قسط ماشین بده خودتون رو مسخره کنید

  • ناشناس

    در عوض امنیت داریم سلطان

  • ناشناس

    یک طرح مزخرفه بازنشسته کل حقوقش هم این اندازه نیست?

  • ناشناس

    باسلام آیا با۵۰تومن پیش وقسطی ۸تومن میشه پارس یا پژو ۴۰۵ خرید ممنونم آخه بدجوری با ماشین احتیاج دارم