خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۹۷۷۴

وقوع کسوف در امروز ۱۰ اردیبهشت/ ایرانی‌ها خورشیدگرفتگی را می‌بینند؟

وقوع کسوف در امروز 10 اردیبهشت/ ایرانی‌ها خورشیدگرفتگی را می‌بینند؟

براساس اظهارات یک کارشناس نجوم در ساعت پایانی امروز خورشید گرفتگی اتفاق می‌افتد. احتمال دیدن خورشید گرفتگی در ایران کم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اظهارات یک کارشناس نجوم در ساعت پایانی امروز خورشیدگرفتگی اتفاق می‌افتد. احتمال دیدن خورشید گرفتگی در ایران کم است.

یک کارشناس نجوم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خورشید گرفتگی به وقت ایران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه تا سه و هفت دقیقه بامداد یکشنبه ۱۱ اردیبهشت اتفاق می‌افتد.

خورشیدگرفتگی تنها در آمریکا جنوبی قابل رویت و جزئی است و در ایران کاملا سطح خورشید و ماه را نمی‌پوشاند.

او گفت: خورشید گرفتگی جزئی تنها برای ساکنان منطقه پاتاگونیا یعنی جنوبی‌ترین نقطه خشکی‌های زمین در قاره آمریکا جنوبی و بخش‌هایی از شبه جزیره جنوبگان قابل رویت است.

به گفته وی تمام افرادی که خورشید گرفتگی را مشاهده می‌کنند، باید بدانند که به صورت کامل نیست.

او گفت: خورشید دقایقی بعد از رسیدن خورشید گرفتگی به اوج غروب می‌کند؛ یعنی تمام رویداد‌ها پس از غروب اتفاق می‌افتد. در حال حاضر در نیم کره شمالی قرار داریم و به نسبت این نیم کره فصل پاییز است، اما ما در فصل بهار قرار داریم. بنابراین احتمال کمی در مشاهده این خورشید گرفتگی وجود دارد.

عامل این که نمی‌توانیم خورشیدگرفتگی را مشاهده کنیم این است که در منطقه اقیانوسیه اتفاق می‌افتد و زمان آن هم غروب است. حدود ۹۵ درصد هم هوا ابری است.

او گفت: عکاس یا کارشناس نجومی شاید بتواند در لحظه غروب آفتاب خورشید گرفتگی را مشاهده کند و از آن عکس بیندازد. چرا که خورشیدگرفتگی در اقیانوس آرام اتفاق می‌افتد و بسیار تصویر زیبایی به دست می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شدوماث

    عالی ولی آیا بوشهری ها هم می توانند کع این پدیده را ببینند

  • ناشناس

    این بسیار خبر خوبییه ولی آیا آذربایجان غربی هم این اتفاق رو مشاهده می‌کند 😘😘😘😘😘

  • ناشناس

    چرا چراااااااااا

  • رضا

    آخه این چه سمی بود..😐
    خورشید گرفتی در شبببب آخه…😐

  • پارسا

    دوستان عزیز موقعی که می‌گوید فقط در آمریکایی غربی می‌توان مشاهده کرد یعنی اینکه موقعی که خورشید گرفتگی اتفاق می‌افتد ایران شب است و چون هوا تاریکه و خورشید بالا نیست ما نمی توانیم خورشید گرفتگی را ببینیم و فکر کنم و فکر کنم در موقع شب ما هم نتونی ببینیم چون داخل آمریکای جنوبی دارو خورشید گرفتگی به وجود میاد ماه در آنجا است و سایه ماه روی بیشتر سایه ماه روی دریای آرام می اوفتد

  • ناشناس

    بچه ها تو ایران رخ نمیده چون اصلا تو آسیا نیست

  • ناشناس

    انشالله می بیتیم

  • ناشناس

    به نظرم،زیباترین موسیقی،شنیدن صدای تپش قلب کسی است که دوستش دارید.امیدوارم که این موسیقی دلنشین سالهای سال ،گوش نوازتون باشه….🌹♥🌹من محرووم.جای من هم لذت ببرید هم عبرت.خدانگهدار .پایان💔🚶

  • ناشناس

    اصلا نمیشه از هیچ کجای ایران دید چون ما نیمکره شمالی هستیم و تو نیمکره جنوبی حتی پایین ترین نقاط جنوبی دیده میشه

  • ناشناس

    گلی گوشه جمالت با کمال اینکه گفتی یعنی چه ؟ میگم عینک ضد تشعشع میخواد یانه