خبر فوری:

کد مطلب: ۴۷۱۴۰۷

دانلود بازی‌های قدیمی، نوستالژی و خاطره‌انگیز

دانلود بازی‌های قدیمی، نوستالژی و خاطره‌انگیز

اگر شما هم از نسل گیمر‌های قدیمی هستید حتما می‌دانید که در دنیای رایانه‌های شخصی یا همان کامپیوتر‌های خانگی، بازی‌های ویدئویی به‌یادماندنی وجود داشت که هنوز هم در خاطر بسیاری از طرفداران این صنعت مانده است.

می‌توان آغاز نسل سرگرمی‌های دیجیتالی و بازی‌های ویدئویی را در ایران به دهه شست نسبت داد. درست است که در آن زمان بازی‌های محله‌ای و محلی در اوج خود بوده‌اند. ولی رسانه‌های دیجیتالی و بازی‌های ویدئویی پدیده‌ای نوظهور بوده و هر کسی آرزوی یک بار بازی کردن با این بازی‌ها را داشت که مرور بعضی از آنها، حس نوستالوژیک زیبایی را تداعی می‌کند.

اگر شما هم از نسل گیمر‌های قدیمی هستید حتما می‌دانید که در دنیای رایانه‌های شخصی یا همان کامپیوتر‌های خانگی، بازی‌های ویدئویی به‌یادماندنی وجود داشت که هنوز هم در خاطر بسیاری از طرفداران این صنعت مانده است. در اینجا سعی کرده‌ایم تا بعضی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های ویدئویی رایانه‌های شخصی را با هم مرور کنیم و یک بار دیگر طعم شیرین خاطرات گذشته خود را از دنیای گیم تجربه کنیم.

همیشه قرار نبود که کامپیوتر‌های ما بهترین باشه و همه بازی‌ها رو جواب بده؛ بار‌ها پیش میومد که بازی رو به هزار مصیبت نصب می‌کردیم و حتی صفحه منوی بازی هم بالا نمیومد. اینجا بود که همدم همیشگی ما ورود به پنجره Start ویندوز بود و معرفت همیشگی فولدر Games.

چقدر تلاش کردیم تا قوانین بازی Minesweeper یا همون بمب رو یاد بگیریم و بتونیم نقشه کامل بازی رو خنثی کنیم. قطعا باید صدای انفجار ناگهانی بمب‌ها را هنوز در خاطر داشته باشید. وقتی که خبری از بازی‌های گرافیکی و رنگ‌ولعاب‌دار نبود، به سراغ بازی Pinball معروف می‌رفتیم و دلمون رو خوش می‌کردیم به افکت‌های صوتی بامزه و رکوردشکنی‌های بی‌پایان‌اش. از بازی‌هایی نظیر Spider Solitaire و Hearts و … هم که بهتر است ازشون بگذریم و پیشنهاد می‌کنم که در خلوت تنهایی خودتون تجربه‌اش کنین!

گاهی اوقات اطلاعات نوشته شده در پشت جعبه بازی‌ها، گیمر‌ها را در یک روز به اندازه صدسال پیر می‌کرد. کابوسی به نام «حداقل سیستم مورد نیاز». امروزه اگر به کسی بگویید که به دنبال خرید یک پردازشگر (CPU) با مشخصات ۲.۱۳ GHz Intel Core ۲ Duo E۶۴۰۰ یا یک کارت گرافیک با استاندارد ۵۱۲ MB DirectX ۱۰-complian هستید، به شدت مسخره‎‌تان می‌کند. ولی جالب است بدانید که روزگاری دغدغه همه پی‌سی‌گیمرها، دست و پنجه نرم کردن با همین قطعات بود.

اولین گام برای یک پی‌سی‌گیمر شدن مربوط به جمع کردن سیستم بوده و است؛ از بالا و پایین کردن فروشگاه‌ها و پاساژ‌های عرضه قطعات کامپیوتر گرفته تا گشتن میان دوست و آشنا برای جمع کردن یک کیس گیمینگ ارزان و ناقابل. از کل‌کل بین بچه‌های مدرسه و فامیل برای به رخ کشیدن رم ۵۱۲ و کارت گرافیک ۶۴ مگابایت و هارد ۸۰ گیگ تا پوز داشتن بازی‌هایی که اجرا کردنشون به یک سیستم قوی نیاز داشت.

هم‌نسل بودن با راه افتادن اولین گیم‌نت‌ها و جایگزین شدن آن‌ها با‌ کلوپ‌های قدیمی، از دیگر افتخارات ما پی‌سی‌گیمر‌های قدیمی است. گیم‌نت‌های شلوغی که به تازگی راه افتاده بود و همیشه پشت هر یک از سیستم‌های آنها، چند نفر منتظر تمام شدن بازی شما بودن و در عین حال شما را از فیض راهنمایی‌های کلیدی در بازی بی‌نصیب نمیگذاشتند! همه اساتید بازی‌های تحت شبکه‌ای مثل «کانتراستریک» و «ژنرال» که در هر محله و گیم‌نت حرف اول و آخر در بازی‌ها را می‌زدند.

پسربچه‌های نسلی که بیشتر ضعف بینایی و عینکی زدنشون به خاطر فاصله نزدیک صندلی‌های غیراستاندارد گیم‌نت‌ها به مانیتور‌های نسل‌قدیم بود. همچنین قبل‌تر چیزی به نام «هدست» در گیم‌نت‌ها وجود نداشت و شما مجبور بودید در حین بازی کردن Need for speed، به صدای تیراندازی کانتر و صدای گزارش بازی فوتبال بقیه گیمر‌ها هم گوش کنید. همه این دردسر‌ها فقط به خاطر این بود که لذت بازی با کامپیوتر را در کنار دوستان تجربه کنیم و حتی گاهی مجبور بودیم به خاطر نداشتن یک سیستم‌عامل خوب در منزل، عناوین موردعلاقه خود را در گیم‌نت بازی کنیم.

بعید است که گیمری بازی فوتبال را به جز سری FIFA یا PES تجربه کرده باشد. حالا تصور کنید که گزارشگر این بازی‌های پرطرفدار، «عادل فردوسی‌پور» یا «جواد خیابانی» باشد! منوی فارسی ابتدایی بازی به همراه گزارشگر‌های فارسی‌زبان در مجموعه بازی‌های فوتبال، یکی دیگر از اتفاق‌هایی بود که نخستین بار در بازی‌های مخصوص PC شاهد آن بودیم. البته این موضوع خیلی هم خوب پیش نمی‌رفت و به مرور زمان تکه‌کلام‌ها و جملات معروف تکراری گزارشگران به شدت اعصاب بازیکن را به هم می‌ریخت.

خب در شهریور ماه و نزدیک فصل بازگشایی مدارس قرار داریم؛ بیشتر بچه‌های دیروزی از مدرسه رفتن و درس و کتاب را تمام کردن. کلاس درس و مدرسه مساوی بود با جمع شدن بساط بازی و قایم کردن کابل پاور کامپیوتر به دست پدر و مادر‌ها و هزار جور خواهش و التماس از طرف بچه‌ها! اکنون که این روز‌های غریب رو سپری می‌کنیم، بد نیست تا خاطرات شما عزیزان را با بازی‌های به‌یادماندنی و ماندگار رایانه‌های شخصی که اتفاقا نسخه کامل و رایگانش در سایت خیلی خوب آنی یار برای دانلود وجود دارد، زنده کنیم.

IMG 20200822 091800

خاطره‌انگیزترین بازی‌های ویدئویی بر روی رایانه‌های شخصی

بازی کانتر استریک Counter Strike

یکی از پدران سبک شوتر اول شخص آرکید، سری فوق‌العاده موفق Counter Strike است که با رکوردشکنی‌های بی‌سابقه در هر زمینه‌ای که فکر کنید، مرزها را جابجا کرده و هنوز هم می‌کند! این سری که ریشه‌اش در حقیقت برخواسته از بازی Half-Life است اولین نسخه‌اش با نام Counter Strike یا همان Cs 1.6 در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد و توانست موفقیت بسیار بالایی کسب کند، سپس کمپانی Valve که متوجه پتانسیل بی‌حد و حصر این بازی شده بود بلافاصله ساخت نسخه‌ی بعدی را آغاز کرد تا سر‌انجام در سال ۲۰۰۴ به ترتیب نسخه های Condition Zero و Source را به بازار عرضه کرد و توانست به کمک نسخه‌ی سورس به فروشی کم‌نظیر دست پیدا کند و ضمن حفظ طرفداران این سری، جمعیت کثیری را هم به علاقه‌مندان آن اضافه کند.

کانتر سورس در زمان عرضه‌اش به باراز طوفانی به پا کرد و تا مدت‌ها پای ثابت مسابقات E-Sport بود، اثرگذاری این بازی به قدری زیاد است که می‌توان گقت این بازی در زمان خودش استانداردهای تازه‌ای را در سبک شوتر اول شخص پدید آورد، هیجان، سرعت و مهارت بسیار بالایی که این بازی لازم دارد حتی در زمان حال می‌تواند شما را تا مدت‌ها مجذوب خود کند. کانتر سورس نشان داد که یک گیم پلی آنقدر می‌تواند غنی و پر جزئیات باشد که بازی حتی در صورت نداشتن بخش داستانی و گرافیک خیره کننده هم جذاب واقع شود و تا مدت‌ها هر گیمری را در دنیای خودش غرق کند!

بازی کانتر استریک Counter Strike یک بازی تیراندازی اول شخص است. این بازی توسط Valve Corporation در سال ۲۰۰4 ساخته شده است. و توسط Valve Corporation عرضه شد. و از وب‌سایت Steam رتبه 10/10 کسب کرد. در این بازی ۲ گروه تروریست و ضد تروریسم وجود دارند که وظیفه گروه تروریست بمب گذاشتن و وظیفه گروه ضد تروریست خنثی‌سازی بمب و کشتن تروریست‌ها است.

بازی Tom Clancy's H.A.W.X 2

هاواکس ۲ از تک‌بازی‌هایی در ژانر هواپیمایی هست که جزو بازی‌های تام کلنسی حساب می‌شود که شاهکارهایی مانند سری بازی‌هایSPLINTER و…. را ساخته است. سلاح‌های این بازی نظیر موشک‌های AGM-HAS-….که هر کدام یه کارآیی خاص دارند که بسیارخوب کار شدن سیستمی که با آن میشه دشمن را در نشونه‌ی موشک خود قرار داد عالی کارشده و هیچ مشکل ندارد شما می‌توانید با نزدیک شدن به هر هواپیمایی او را مورد کنترل خود قرار دهید و با دو موشک کار او را یک‌سره کنید همچنین بعد از اینکه موشک راپرتاب کردید می‌توانید به یک دوربین به دنبال موشک رفته و از لحظه‌ی برخورد موشک به هواپیما لذت ببرید. دوربین بازی به همه حالت درمی‌آید می‌توانید از دید خلبان به بازی نگاه کنید میتوانید از پشت به هواپیما نگاه کنید. گیم پلی بازی به هیچ‌وجه تکراری نیست و بعضی اوقات از حالت تیر زدن به هواپیما و در هوا چرخیدن به اسکن کردن خانه‌ها و علامت زدن ماشین‌ها و بمباران کردن مناطق تبدیل می‌شود که این موضوع گیم پلی را به هیچ وجه خسته کننده نمی‌کند.

هوش مصنوعیه دشمنان خیلی خوب کار شده و دشمنان شما در مواقع لازم از هواپیمای خود گرما خارج می‌کنند تا موشک‌های شما گمراه شود و بعضی اوقات دور خود می‌پیچند تا موشک گمراه شود ناودان‌های تیرانداز هم به خوبی به شما تیراندازی می‌کنند.

IMG 20200822 091839

بازی Sonic Mania

بعد از آنکه سازندگان سری سونیک در پیدا کردن فرمول موفقی برای خلق نسخه مدرنی از این بازی ناکام ماندند، به نظر، تنها راه رسیدن به ساخت یک بازی جذاب با محوریت این خارپشت محبوب صنعت بازی‌های ویدیویی را در استفاده از تمام عناصر کلاسیکی که در موفق شدن این بازی بوده، دیده‌اند.

سگا که روزی یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های ساخت بازی‌های ویدیویی در طول اواخر قرن بیستم میلادی بود، چند سالی می‌شود که به علت سیاست‌های بد مدیران خود، به حاشیه رانده شده است. سونیک منیا که در واقعاً بخش زیادی از وظیفه ساخت آن بر عهده طرفداران این فرانچایز بوده، مدتی است که عرضه شده و دلیلی قدرتمند برای به یاد آوردن روزهای خوش صنعت بازی سازی در ژاپن و درخشش کاراکترهایی مانند سونیک است.

گیم پلی سونیک منیا، شباهت زیادی به نسخه‌های طلایی این فرانچایز مانند سونیک 3 و سونیک مگادرایو است و همین موضوع قطعاً طرفداران قدیمی این مجموعه را هیجان‌زده خواهد کرد.

همان‌طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، سونیک منیا به شدت حال هوای نسخه‌های طلایی این سری را دارد. برای شروع مراحل بازی از چهار انتخاب مختلف بهره برده و این چهار نفر که همگی از شخصیت‌های کلاسیک سونیک هستند، در 12 مرحله برای نجات دنیا از دست اگمن تلاش خواهند کرد.

بازی Swat 4 RELOADED

همیشه بازی‌هایی که در سبک پلیسی هستند طرفداران بسیار زیادی دارند مانند کانتراستریک یا بتلفید ۴ و … اما یکی از بهترین بازی‌هایی که به نظر بنده و بسیاری از گیمرها به خوبی توانسته شبیه‌سازی پلیس باشد، بازی SWAT 4 است، همان‌طور که می‌دانید گروه سوات یکی از بهترین و قدرتمندترین تیم‌های پلیس ویژه آمریکاست، سری بازی‌های SWAT طرفداران زیادی از همان اولین نسخه آن داشته و دارند، یکی از بهترین نسخه‌های این سری بازی نسخه چهارم آن است، شما در بازی SWAT 4 در نقش فرمانده یک گروه ۴ نفره که با خودتان ۵ نفر می‌شود هستید، شما یک مامور کارکشته با ۱۵ سال سابقه در نیروهای ویژه هستید، گروه شما به دو تیم قرمز و آبی تقسیم می‌شود و می‌توانید در طول بازی به همه آنها یا به گروه مشخصی از آنها یک فرمان صادر کنید که مجموعا فرمان‌هایی که به آنها می‌توانید بدهید ۳۰ نوع می‌باشد، مانند شکنجه مجرم، باز کردن درب با گاز اشک‌آور، دستبند زدن به مجرم و …، قبل از شروع هر عملیات شما باید برای خود و تیمتان از بین بیش از بیست نوع سلاح مختلف چندتا را انتخاب کنید، و می‌توانید فقط یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی و چند ابزار جانبی انتخاب کنید، مانند یک عدد M4 و یک کلت و چند گاز اشک‌آور و …

بازی Devil May Cry 3 Special Edition

سومین عنوان سری Devil May Cry همیشه جایگاه ویژه‌ای در نظر طرفدارانش داشته است؛ به گونه‌ای که حتی با وجود گذشت بیش از ۱۵ سال از انتشار آن، هنوز حضور قدرتمندی در محبوب‌ترین پلتفورم‌های روز دارد. با پورت شدن این عنوان بر روی کنسول دستی نینتندو سوییچ، این حضور حتی گسترده‌تر از قبل نیز شده است. علاوه بر این، Capcom تنها به انتشار نسخه‌ای مشابه پلتفورم‌های دیگر اکتفا نکرده، بلکه ویژگی‌های جدیدی نیز مختص نسخه‌ی سوییچ در نظر گرفته است.

از نظر داستانی، DMC3 پیش‌درآمدی بر اولین عنوان این سری است و شما را در نقش دانته‌ای جوان‌تر قرار می‌دهد. در پی پدیدار شدن برجی اسرارآمیز و پراکنده شدن شیاطین در سطح شهر، میراث اسپاردا - شیطانی افسانه‌ای و پدر دانته - در خطر است. او و همسر انسانش با فدا کردن خود، دست شیاطین را از دنیای ما کوتاه کردند اما توطئه‌ای برای بازگشودن دروازه‌های جهنم در جریان است. از این رو دانته - که شیطانی دورگه است - در تعقیب برادر دوقلو خود ورجیل و مرد مرموزی بنام آرکام است تا جلوی نقشه‌های شرور آن‌ها را بگیرد. به این منظور، دانته باید به قلب این برج اسرارآمیز نفوذ کند و با غلبه بر موانعی که سر راهش وجود دارند، پرده از رازهای آن بردارد.

بازی Project IGI 2 Covert Strike

این بازی همانند نسخه‌های پیشین سری با دوربین اول شخص و در سبک تیراندازی تاکتیکی ساخته می‌شود. متاسفانه اطلاعات چندانی از لحاظ داستانی منتشر نشده و تنها چیزی که می‌دانیم، این است که بازی IGI Origins پیش درآمدی بر نسخه‌های پیشین بوده و به ریشه‌های سازمان IGI و دلایل به وجود آمدن آن می‌پردازد. طبق صحبت‌های رابین فلودین، مدیر عامل تدمن اینتراکتیو، بازی مراحل اولیه‌ی توسعه را پشت سر می‌گذارد.

فلودین در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد با پیشرفت در روند توسعه‌ی بازی IGI Origins بسیاری از جنبه‌های آن بهبود خواهند یافت: «انتشار تیزر از محصولی که مراحل اولیه‌ی توسعه را پشت سر می‌گذارد، به دلیل اشتیاق ما برای شنیدن ایده‌ها و بازخوردهای علاقه‌مندان به این سری بوده است. دوست داریم بدانیم چه چیزی باعث می‌شود که بیشترین لذت را از این بازی ببرید.»

قسمت دوم سری تحت عنوان I.G.I.-2: Covert Strike سه سال بعد برای علاقه مندان عرضه شد. مراحل این بازی از تنوع بیشتری نسبت به نسخه‌ی اول برخوردار بود اما به علت ضعف‌های مختلف از جمله صداگذاری نامناسب نتوانست در جلب نظر مثبت منتقدان موفق عمل کند.

بازی Half-Life 2

می‌توان به جرئت گفت که یکی از ویژگی‌های به کار رفته در بازی Half-Life 2 که بارزترین و تأثیرگذارترین پیشرفت تکنولوژیکی محسوب می‌شود استفاده از فیزیکِ داخل بازی (in-game physics) است. در آن زمان اکثر بازی‌هایی که از فیزیک در گیمپلی استفاده می‌کردند تنها در بخش‌های خاصی از بازی آن را به کار می‌بردند. در Half Life 2 درست مانند جهان واقعی همیشه فیزیک وجود داشت. همین امر باعث شده بود جهانِ این بازی حالتی غیر قابل پیش‌بینی و واقعی داشته باشد. ولو نه تنها از فیزیک برای روایت داستان استفاده کرده بود بلکه برخی از بخش‌های کلیدی گیمپلی نیز به وسیله‌ی همین فیزیک ممکن شده بودند. بازیکن با به پایان رساندن حدود یک سوم بازی سلاحی به نام تفنگ جاذبه (Gravity Gun) را به دست می‌آورد. این سلاح یکی از خلاقانه‌ترین چیزهای موجود در بازی می‌باشد که در نسخه‌ی اول آن وجود نداشت. تفنگ جاذبه بازی را به طور کلی دگرگون می‌کند و به بازیکن اجازه می‌دهد که از فیزیک پیچیده و پیشرفته‌ی به کار رفته در هف لایف 2 به نفع خودش استفاده کند. با این سلاح می‌توانستید اجسام مختلف را بلند کنید، در آن‌ها تغییر ایجاد کرده و یا آن‌ها را پرتاب کنید. استفاده از این سلاح بسیار لذت بخش بود و صحنه‌های حیرت انگیزی را برایتان به وجود می‌آورد.

بازی Hitman 3 Contracts

سری نسخه‌های Hitman از مشهورترین و محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری بین گیمرها به شمار می‌روند. شماره یک این بازی در سال 2000 به‌صورت انحصاری برای PC منتشر شد و با وجود اینکه امتیاز بالایی از اکثر سایت‌های معتبر مثل GameSpot نگرفت با نوآوری‌های بی‌نظیرش در سبک Stealth و Disguise توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند، در این بازی شما کنترل قاتلی حرفه‌ای با اسم کدنیم 47 را برعهده می‌گرفتید که در آزمایشگاه ژنتیکی به دنیا آمده و به‌خاطر دو رقم آخر بارکدی که پشت سرش هک شده (040147) او را 47 صدا می‌زنند. مامور 47 بعد از مدتی درمیابد که غیر از کشتن کاری بلد نیست و او و بقیه Hitmanهایی که در آن آزمایشگاه ژنتیکی ساخته شده‌اند و ساخته می‌شوند برای کشتن آفریده می‌شوند. بخاطر همین در آخرین مرحله نسخه یک مامور 47 به محل تولدش می‌رود و تمامی Hitmanها را نابود می‌کند و گردن دکتری که خالقش بوده را می‌شکند.

IMG 20200822 091920

بازی Call of Duty Modern Warfare 2 Remastered

همیشه وقتی بخواهیم از سری کالاف دیوتی صحبت کنیم، قطعا اسمی هم از سه‌گانه مدرن وارفر آن زده می‌شود؛ سه‌گانه‌ای با حضور کاراکتر‌های محبوبی از سُپ مک‌تاویش و گوست عزیز گرفته تا کاپیتان پرایس و دیگران که اغراق نیست اگر بگوییم در زمان خودشان، تحولی اساسی در سری کالاف دیوتی و کلا بازی‌های شوتر ایجاد کردند و تجربه‌ای کاملا جدید از یک بازی شوتر سینمایی را در اختیارمان گذاشتند. اکتیویژن قبلا اولین نسخه از این سه‌گانه را ریمستر و منتشر کرده بود که شامل بخش داستانی و چندنفره Modern Warfare می‌شد و چندی پیش هم در اقدامی کاملا غافل‌گیر‌کننده، ریمستر نسخه دوم مدرن وارفر خیلی ناگهانی معرفی و یک روز بعد هم برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد تا در این روز‌ها، بتوانیم دوباره سری به این نسخه هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی بزنیم. مدرن وارفر ۲ در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و نسخه‌های کنسولی آن، نمره متای ۹۴ دریافت کردند و بازی موفق به دریافت جوایز زیادی هم در آن سال شد.

بازی Need for Speed Underground

Need for Speed: Underground در سال ۲۰۰۴ عرضه شد، در سال‌هایی که شاید همه منتظر به پایان رسیدن عمر کنسول افسانه‌ای سونی و البته ظهور یک نسل جدید بودند. این بازی خوش‌ساخت و به یاد ماندنی که به اندازه یک عمر برایمان خاطره‌سازی کرده، برای پلتفرم‌های بسیاری از جمله: PC, PS2, Xbox, Game Boy Advance و … عرضه شده که در تمامی نسخه‌ها و پلتفرم‌ها با بازخوردهای مثبت، چه از جانب منتقدین و چه از طرف بازی کننده‌ها مواجه شده است. اولین نسخه از سری محبوب Need for Speed است که در یک محیط باز و وسیع اتفاق می‌افتد و امکان گشت و گذار آزادانه در نقشه بزرگش را به بازی کننده‌ها می‌دهد.

بازی‌های نوستالژی بسیار زیاد است که تنها به بخشی از آنها پرداخته شد. علاقه‌مندان بازی‌های نوستالژی و کمیاب می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت آنی یار، بازی مورد علاقه خود را به صورت نیم‌بهاء دانلود نمایند.

پشتیبانی آنی یار به صورت 24 ساعته جهت برطرف کردن مشکلات احتمالی و نصب و راه‌اندازی بازی‌ها به کاربران عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.