کد مطلب: ۵۸۳۵۸۰

یک مقام مسئول بیان کرد:

تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی / شناسایی شرکت‌های صوری

تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی / شناسایی شرکت‌های صوری

معاون سازمان امور مالیاتی، با اشاره به تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ گفت: در این مدت، ۹۳ درصد درآمدهای مالیات ارزش افزوده نیز محقق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مسیحی، با اشاره به جزئیات درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ گفت: در این مدت ۱۳۸ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان مالیات در بخش‌های مختلف وصول شده که سهم مالیات‌های مستقیم ۸۶ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان و مالیات بر کالا و خدمات ۵۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: این سازمان برای تحقق درآمدهای مالیاتی و تأثیرگذاری مطلوب در جهت رفع کسری بودجه نسبت رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و شناسایی شرکت‌های صوری و کاغذی در چارچوب مقابله با فرار مالیاتی، اقدام کرده است.

تسریع در فرآیندهای مالیاتی

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین سازمان امور مالیاتی نسبت به تسهیل و تسریع در فرآیندهای مالیاتی، پذیرش خوداظهاری مؤدیانی که به تکالیف قانونی خود عمل کرده‌اند، اقدام به عمل آورد که نتیجه آن تحقق ۱۰۱ درصدی درآمدهای مالیاتی در شش ماهه سال جاری و رشد بیش از ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی در مورد جزئیات وصول مالیات‌های مستقیم ۸۶ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومانی افزود: این مالیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته و توانسته ۱۱۸ درصد بودجه مصوب این مدت را محقق کند.

معاون درآمدهای سازمان ادامه داد: در این بخش، اشخاص حقوقی ۴۵ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان مالیات داده‌اند که نسبت به دوره مشابه ۱۰۱ درصد رشد دارد. همچنین مالیات بر درآمد نیز ۳۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان با رشد ۸۰ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال وصول شد.

وضعیت وصولی مالیات بر ثروت

مسیحی با اشاره به وضعیت وصولی مالیات بر ثروت تصریح کرد: ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان مالیات بر ثروت به خزانه واریز شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش یافته که دلیل این کاهش، افت مالیات نقل و انتقال سهام است. علاوه بر آن ۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان مالیات سهام از سهام داران اخذ شد.

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات بر کالا و خدمات بیان کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال ۵۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به دوره مشابه وصول شده که ۸۴ درصد بودجه مصوب این مدت را محقق کرد.

وی عنوان کرد: ۳ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان از محل فروش مالیات فرآورده‌های نفتی مالیات به دست آمد که نسبت به دوره مشابه سال قبل با وجود شرایط کرونا و اقتصادی ۹ درصد رشد دارد.

مسیحی تاکید کرد:‌ در نیمه نخست سال جاری ۴۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده با رشد ۷۸ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال و تحقق ۹۳ درصدی به خزانه واریز شده است.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.