کد مطلب: ۴۷۹۵۲۴

درآمد تدریس خصوصی زبان و نرخ تدریس زبان در آموزشگاه

درآمد تدریس خصوصی زبان و نرخ تدریس زبان در آموزشگاه

تدریس خصوصی زبان بازار کار خوبی دارد و مدرسین زبان می‌توانند با فعالیت در این زمینه به درآمدهای خوب و بالایی برسند.

در حال حاضر زبان انگلیسی اگر پرمتقاضی‌ترین درس برای کلاس‌های تدریس خصوصی نباشد بدون شک یکی از پرمتقاضی‌ترین درس‌ها برای فعالیت به عنوان معلم خصوصی است. بازار کار تدریس خصوصی برای درس زبان انگلیسی رونق بسیار خوبی دارد و می‌توان از آن درآمد خوبی کسب نمود.

زبان انگلیسی درسی است که در تمام مقاطع دانش‌آموزان و دانشجویان با آن سر و کار دارند و نیاز به کلاس‌های خصوصی برای این درس به شدت احساس می‌شود. حتی بعد از فارغ‌التحصیلی و برای بحث‌هایی مانند مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور هم نیاز به یادگیری و آموزش زبان به شدت احساس می‌شود.

زبان انگلیسی کاربردهای بسیار زیادی دارد و به عنوان یک زبان بین‌المللی تقریبا هر شخصی لازم است به مقدار مناسبی بر این زبان تسلط داشته باشد. بسیاری از کالاهایی که خریداری می‌شود کاتالوگی که دارند به زبان انگلیسی است و لازم است افراد مختلف زبان را بلد باشند تا بتوانند در رابطه با کالای خریداری شده خودشان اطلاعاتی را به‌دست بیاورند. وقتی در اینترنت در جستجوی اطلاعات در مورد موضوع خاصی هستیم، اگر بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم بدون شک ده‌ها برابر اطلاعات بیشتری را در اختیار خواهیم داشت و می‌توانیم آگاهی‌های بیشتری را دریافت نمائیم. اشخاصی که قصد مهاجرت دارند و یا می‌خواهند درس و تحصیل خودشان را در خارج از کشور در مقطع ارشد و دکتری ادامه دهند هم لازم است در حد بسیار خوبی بر زبان مسلط باشند و حتی مدارک بین‌المللی زبان را بگیرند. برای تجارت در سطح بین‌المللی و بحث واردات و صادرات هم تسلط بر زبان انگلیسی لازم است.

با توجه به مطالبی که گفته شد، مشخص است که تدریس خصوصی زبان بازار کار خوبی دارد و مدرسین زبان می‌توانند با فعالیت در این زمینه به درآمدهای خوب و بالایی برسند. اما سوالی که وجود دارد این است که درآمد تدریس خصوصی زبان چقدر است و نرخ تدریس زبان در آموزشگاه و یا در کلاس‌های خصوصی چگونه تعیین می‌شود؟

برای بهتر مشخص شدن این موارد و پاسخ دادن به سوالاتی که مطرح شد باید عوامل و پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت و بررسی کامل‌تری لازم است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

درآمد تدریس خصوصی زبان و قیمت تدریس زبان ساعتی و جلسه‌ای

عوامل مهمی بر درآمد مدرسین زبان انگلیسی اثر می‌گذارد و قیمت کلاس‌های خصوصی زبان به صورت ساعتی و جلسه‌ای به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اساتیدی که سابقه و تجربه بالاتر و بیشتری دارند مسلما زبان انگلیسی را با نرخ بیشتری تدریس می‌کنند و در نتیجه درآمد بیشتری هم دارند.

اساتید بر مبنای پارامترهای دیگری هم قیمت کلاس‌های خصوصی خودشان را مشخص می‌کنند و به همین نسبت درآمدهای متفاوتی هم دارند. به عنوان مثال مقطع تحصیلی بر نرخ کلاس‌های خصوصی زبان در آموزشگاه و منزل اثر می‌گذارد. مسلما زبان عمومی دانشگاه و یا زبان تخصصی رشته‌های فنی مهندسی به نسبت زبان انگلیسی مقطع متوسطه نرخ تدریس بالاتری دارد. یا اگر برای شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل بخواهید معلم خصوصی زبان داشته باشید به نسبت مکالمه زبان باید نرخ بیشتری پرداخت کنید. اساتیدی که در زمینه تدریس خصوصی آیلتس و تافل فعالیت دارند درآمد بالاتری هم دارند. به هر حال، این اساتید سطح تسلط بیشتر و بالاتری هم دارند.

با توجه به مطالب گفته شده، اولین معیار در رابطه با درآمد معلم‌های خصوصی زبان و همچنین در رابطه با نرخ کلاس خصوصی زبان در آموزشگاه و یا منزل مقطع تحصیلی و درسی است که قرار است تدریس شود. معلم‌های زبان که در زمینه تدریس زبان کنکور فعالیت دارند به نسبت مدرسین زبان مقطع متوسطه پول بیشتری از این کار می‌سازند.

به عنوان مثال در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس (teaching.iranmodares.com/teaching-index.php) نرخ کلاس‌های خصوصی توسط خود مدرسین زبان مشخص شده است و در کنار سوابق تدریس و رزومه کاری مدرسین می‌توانید هزینه درخواستی هر استاد را هم ببینید. نرخ کلاس‌های زبان به عوامل زیر بستگی دارد:

1- سابقه تدریس استاد: همان‌طور که گفته شد، مدرسین مجرب به نسبت اساتید تازه کار معمولا قیمت بیشتری برای کلاس‌های خودشان در نظر می‌گیرند.

2- درس و مقطع تدریسی: واضح است که هزینه کلاس‌های خصوصی آیلتس از نرخ کلاس خصوصی زبان متوسطه بیشتر است.

3- تعداد جلسات: به هر میزان تعداد جلسات بیشتری لازم داشته باشید، برای هر جلسه یا هر ساعت تدریس استاد تخفیف بیشتری به شما خواهد داد.

با در نظر گرفتن موارد بالا می‌توانید از کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنید و با در کنار داشتن یک معلم خوب و با هزینه مناسب زبان را در کمترین زمان یاد بگیرید.

افزایش سرعت یادگیری زبان با در کنار داشتن یک معلم خوب

image b12bcd28b726076b89985306a3d08f16f5517cb5

همان‌طور که گفته شد، کلاس‌های تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی بسیار مفید و موثر است. البته باید در نظر داشته باشید که یک معلم خوب می‌تواند به شما کمک زیادی بکند و تلاش کنید با یک استاد خصوصی خوب و توانای زبان انگلیسی کلاس داشته باشید.

در بخش‌های قبل در رابطه با عوامل موثر بر درآمد مدرسین زبان در منزل و آموزشگاه توضیحاتی ارائه شد. فاکتورهایی وجود دارند که می‌توان با در نظر گرفتن این عوامل یک معلم زبان خوب را انتخاب نمود.

1- سابقه کاری استاد و معلم خصوصی : اساتیدی که سابقه کاری بالاتری دارند با راه و چاه بیشتر آشنا هستند و بهتر می‌دانند که چگونه و به چه شاگردی کدام مبحث را تدریس کنند تا شاگرد ایشان بهتر نتیجه بگیرد. البته سابقه کاری به تنهایی معیار نیست ولی می‌توان در کنار سایر موارد به این مشخصه استاد هم نیم نگاهی داشت.

2- مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل استاد زبان: بسیار خوب است که مدرس زبان خودش در رشته زبان انگلیسی و یا رشته‌های مرتبط با آن تحصیل کرده باشد و مدرک ارشد یا دکتری هم داشته باشد. داشتن مدرک آیلتس و تافل یا مدرک TTC هم برای اساتید زبان مزیت به حساب می‌آید و می‌توانید به عنوان یک نکته مثبت آن را در نظر بگیرید.

3- قیمت مشخص شده توسط مدرس: برای انتخاب یک معلم خوب زبان صرفا نرخ کلاس را در نظر نگیرید. باید انتخاب شما بر مبنای معیارهای دیگر باشد. اما در هر صورت نیم نگاهی به نرخ درخواستی استاد هم داشته باشید و با معلمی کلاس بردارید که قیمت مناسب‌تری را درخواست کرده است.

4- فیلم نمونه تدریس و نظرات شاگردهای قبلی: بسیاری از اساتید و مدرسین خوب زبان در سایت ایران مدرس فیلم نمونه تدریس خودشان را ثبت کرده‌اند و همچنین نظرات شاگردهای قبلی برای ایشان ثبت شده است. مشاهده فیلم نمونه تدریس و مطالعه نظرات شاگردهای قبلی می‌تواند راهنمایی خوبی برای انتخاب یک معلم خوب زبان انگلیسی با قیمت مناسب باشد.

در سایت ایران مدرس مشخصات تمامی اساتید به صورت شفاف و واضح ارائه شده است و می‌توانید سوابق تدریس و رزومه کاری مدرسین و همچنین نرخ درخواستی ایشان و شماره تماس مستقیم مدرسین را ببینید. نظرات شاگردهای قبلی برای اکثر اساتید ثبت شده است و می‌توانید با اگاهی کامل یک استاد خوب از این سایت انتخاب نمائید.

یک معلم خوب زبان موفقیت ما را تضمین خواهد کرد!

با توجه به مواردی که گفته شد، در حال حاضر و در دوران کرونایی و وضعیت موجود، با در کنار داشتن یک معلم خوب زبان که بسیاری از اساتید در حد معلم خصوصی زبان انگلیسی نیتیو هستند، می‌توانیم موفقیت خودمان را تضمین کنیم. بسیاری از اساتید به صورت 100 درصد تضمینی آموزش زبان انگلیسی را انجام می‌دهند.

در شرایط حال حاضر یک معلم خوب زبان در حد یک معلم زبان native می‌تواند موثر باشد. تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین یا حضوری که باشد برای یادگیری زبان بسیار موثر است. هر چند با توجه به وضعیت کرونا شاید فعلا تقاضا برای معلم زبان آنلاین بیشتر باشد. اگر در زمینه نرخ تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه و استخدام معلم خصوصی زبان انگلیسی در تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و یا هر جای دیگر هم سوال دارید در اینترنت جستجو کنید.

هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و قیمت تدریس زبان به صورت ساعتی و جلسه‌ای می‌تواند از 50 تا 300 هزار تومان متغیر باشد. البته نرخ کلاس‌های آنلاین معمولا کمتر است. اگر از کلاس‌های تدریس نیمه خصوصی زبان انگلیسی هم استفاده کنید می‌توانید با یکی از دوستان خودتان هزینه را تقسیم نمائید.

هزینه کلاس زبان در تهران با سایر شهرستان‌ها متفاوت است. مثلا هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی در کرج با شیراز فرق می‌کند. همچنین نرخ کلاس‌های زبان برای کودکان با بزرگسلان متفاوت است و بسیاری از مدرسین به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان فعالیت دارند. آموزش زبان به کودکان شاید به نسبت آموزش زبان به افراد بزرگسال سخت‌تر باشد و کار تخصصی‌تری هم می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مدرس زبان تحقیر شده

    مدرسان زحمت کش زبان ،جوانی‌و حنجره اشون رو در آموزشگاه های ایران از دست میدن، در انتهای ماه ، ماهانه نهایت با دادن۳ تا ۴ تومن تحقیرشون میکنن (ساعتی ۱۹ هزارتومان در ۱۴۰۲) (یکساعت انرژی تدریس برابر با ۳ ساعت کار عادیه) و کار تحقیرامیز دیگه اینکه همه آموزشگاهها، مدرسان رو به گذراندن تی تی سی ( که مطالبش رو از اینترنت رایگان دانلود میکنن) مجبور میکنن و مثلا سفیر گفتمان حدود ۳ میلیون و پانصد در ۱۴۰۲میگیره و ((یعنی در واقع حتی حقوق مدرسان رو هم از جیب خود مدرسان بیچاره میدن ))و بعدش عمدا اینقد تحقیرش میکنن که بعد از چند ماه میزاره میره و یک مدرس جدید میارن ((با این نارضایتی گسترده مدرسان‌ هیچ گاه خروجی موفق در زبان نداریم و با اینکه همین الان صدها هزار مدرس زبان درجه یک و نخبه در کشور وجود داره مثل این میمونه که در ایران حتی یک نفر هم به زبان انگلیسی مسلط نیست، چون این عزیزان زحمت کش با این حقوق ناچیز از حس مدرس بودن خودشون خجالت میکشن و انگیزه ای برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به غیر از یک‌ساعت کلاس زجر اور خودشون ندارن )) #به-تحقیر-مدرسان-زبان-در-اموزشگاهها-پایان-دهید