کد مطلب: ۳۶۰۸۲۲

کدام کشورها بیشترین درآمد را از گردشگری دارند؟

کدام کشورها بیشترین درآمد را از گردشگری دارند؟

گزارش سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که سه کشور ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و فرانسه بیشترین درآمد حاصل از گردشگری را در 9 ماه اول سال 2018 به خود اختصاص دادند.

گردشگری صنعت بسیار مهمی برای کشورها محسوب می‌شود و می‌تواند به منبع اصلی درآمدزایی آنها تبدیل شود. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، از سال 2017 تاکنون رشد قابل توجهی در صنعت گردشگری ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعداد گردشگران بین‌المللی در سال 2017 حدود هفت درصد افزایش یافت که رکوردی تازه از سال 2010 تاکنون محسوب می‌شود. در این سال رشد گردشگری 4 درصد گزارش شده بود.

تنها در 9 ماه نخست سال 2018، تعداد گردشگران بین‌المللی حدود پنج درصد بیشتر از سال قبل از آن افزایش یافت.

گزارش سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که سه کشور ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و فرانسه بیشترین درآمد حاصل از گردشگری را به خود اختصاص دادند.

درآمد آمریکا از گردشگری که در مقام اول ایستاده، در سال 2017 از حدود 77 میلیون گردشگر، 211 میلیارد دلار گزارش شده است.

اسپانیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده و با حدود 82 میلیون گردشگر، 68 میلیارد دلار کسب کرده است.

فرانسه اما با 87 میلیون گردشگر خارجی، درآمدی 61 میلیاردی داشته است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا ایالات متحده با تعداد گردشگران خارجی کمتر در مقایسه با فرانسه و اسپانیا، درآمد بیشتری از این صنعت کسب کرده است؟

گردشگران خارجی که به آمریکا رفته‌اند، در مقایسه با اسپانیا و فرانسه مدت زمان بیشتری را در این کشور مانده‌اند.

از آنجا که فرانسه و اسپانیا به سایر کشورهای اروپایی نزدیک‌‌تر هستند، گردشگران معمولا تمایل دارند تنها چند روز قبل از پرواز خود به مقصد اروپاییِ بعدی در این کشورها بمانند.

این در حالی است که سازمان جهانی گردشگری انتظار رشد قابل توجهی را در این صنعت طی چند سال گذشته نداشته است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی انرژی، گفته است: رشد گردشگری در سال‌های اخیر نشان می‎دهد که توریسم امروز یکی از قوی‌ترین محرک‌های رشد و توسعه اقتصادی است. این قطعا نتیجه رشد اقتصادی قوی‌تر، مسافرت‌های هوایی مقرون‌به‌صرفه‌تر، تغییرات تکنولوژیک، مدل‌های کسب‌وکار جدید و تسهیل دریاف ویزا در جهان است.

*منبع: globaledge

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.