کد مطلب: ۶۸۸۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نحوه دریافت وام با سهام عدالت

نحوه دریافت وام با سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت می‌توانند با ضمانت این سهام وام دریافت کنند. شرایط دریافت و بازپرداخت وام با سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش بود که سامانه ستاره رونمایی شد و به واسطه این سامانه دارندگان سهام بورسی و سهام عدالت با ضمات سهام خود می‌توانند وام دریافت کنند.

پیش از این بانک‌های ملی و تجارت کارت اعتباری سهام عدالت به مبلغ هفت میلیون به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌کردند.

پس از آن نیز محسن خدابخش، عضو هیات مدیره سازمان بورس به فارس در مورد اینکه تاکنون چه تعدادی از سهامداران عدالت از این سهام به عنوان وثیقه وام استفاده کرده‌اند، گفت: ۳۵۰ هزار نفر توانسته‌اند با وثیقه سهام عدالت از وام‌های بانکی استفاده کنند و بر اساس گزارشی که شبکه بانکی ارائه کرده است، نکول و عقب‌افتادگی این وام‌ها صفر است. یعنی در بحث وام‌های خرد با نکول مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اجرای وثیقه‌گذاری سهام به صورت الکترونیکی اظهار کرد: این مسئله می‌تواند برای رونق کسب و کار مردم موثر باشد و حتی در نظام قضایی نیز با هماهنگی سازمان بورس و بازار سرمایه می‌توان از سامانه توثیق سهام استفاده کند.

چگونه سهام عدالت وثیقه وام می‌شود؟

سمیه محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی در زمینه دریافت وام یا کارت اعتباری از طریق سهام عدالت نیز گفت: متقاضیان دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) در این سامانه ثبت‌نام، احراز هویت و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت‌نام در سجام با مراجعه به نرم‌افزار بانک ملی ایران درخواست توثیق خود را ثبت کنند.

شرط بازپرداخت وام چیست؟

اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد. نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است، اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آنها دریافت نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ش

    چقدر مردم روگول میزنید
    سودسهام وام سهام
    بخدا مردم گناه دارن
    هرموقع سود سی درصد که فروختیم دادین وام هم میدین سود سی درصدوندادین واقعت شرم اوره

    • ناشناس

      سلام باور کنید گول نمیزنن ولی برای همه نیست. مراجعه کردم بانک بهم میگن اصلا چنین چیزی وجود‌نداره. الان بواسطه یه آشنا دارن به اسم ما وام گرفتن فقط با یه عکس از کارت ملی وخودشون هم قسط رو پرداخت میکنن همه چی آشنا بازی

  • ناشناس

    سلام خوش خبر باشید

  • علی انفرادی

    پول نقد فک نکنم بدن فقط کارت خریده

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای مردم ایرانم 😭