کد مطلب: ۵۱۸۰۳۰

در خصوص شرایط وام ازدواج سوال دارید؟

در خصوص شرایط وام ازدواج سوال دارید؟

زوج‌های جوانی که می‌خواهند در شروع زندگی خود اقدام به دریافت وام ازدواج کنند سوالات زیادی در ذهن خود دارند. در این مقاله به برخی پرسش‌های متداول شما در خصوص شرایط وام ازدواج پاسخ داده‌ایم.

می‌خواهید برای وام ازدواج ثبت نام کنید؟

زوج‌های جوانی که می‌خواهند در شروع زندگی خود اقدام به دریافت وام ازدواج کنند سوالات زیادی در ذهن خود دارند. در این مقاله به برخی پرسش‌های متداول شما در خصوص شرایط وام ازدواج پاسخ داده‌ایم.

ضمنا می‌توانید سوالات خود در خصوص وام ازدواج را در تماس با شماره‌های زیر مطرح نمایید.

۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۹ یا ۰۲۱۹۱۰۱۲۱۸۷

برای ثبت نام وام ازدواج از کجا شروع کنم؟

مرجع ثبت نام وام ازدواج، سامانه تسهیلات وام ازدواج بانک مرکزی می‌باشد که در آدرس ve.cbi.ir قابل دسترس می‌باشد. همچنین شما می‌توانید با جستجو عبارت ثبت نام وام ازدواج در گوگل و کلیک روی اولین لینک عملیات ثبت نام خود را انجام دهید.

مبلغ وام ازدواج چقدر است؟

هر سال با توجه به تورم موجود در جامعه معمولا مبلغ وام ازدواج تغییر می‌کند.

IMG 20210301 102029

در سال ۱۴۰۰ دولت همان مبلغ ۵۰ میلیون تومان سال ۹۹ را در لایحه بودجه به مجلس پیشنهاد داد اما نمایندگان مجلس با توجه به افزایش چند برابری قیمت‌ها نسبت به سال پیش تصمیم گرفتند میزان وام ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بالا ببرند.

البته وام ۲۰۰ میلیونی برای زوجینی می‌باشد که آقا کمتر از ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال باشد. سایر زوج‌های جوانی که این شرایط سنی را نداشته باشند مبلغ ۷۰ میلیون تومان به آن‌ها به عنوان وام ازدواج تعلق می‌گیرد.

اقساط وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود؟

مدت بازپرداخت وام ازدواج به ۱۰ سال افزایش یافته است و با توجه به اینکه مبلغ وام ازدواجی که دریافت می‌کنید ۷۰ یا ۱۰۰ میلیونی باشد مبلغ هر قسط متفاوت خواهد بود.

برای ۷۰ میلیونی ۶۴۰٫۰۰۰ تومان و برای ۱۰۰ میلیونی حدود ۹۱۰٫۰۰۰ تومان می‌باشد.

ضمنا کارمزد وام ازدواج ۴ درصد می‌باشد که در بانک‌های مختلف نحوه دریافت آن متفاوت می‌باشد. برخی بانک‌ها در همان ابتدا از مبلغ کل وام، کارمزد را کسر می‌کنند و برخی دیگر در ابتدای هر سال کارمزد اقساط سال جاری را کم می‌نمایند.

سوالات وام ازدواج خود را از ما بپرسید

۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۹

من برای وام ۵۰ میلیونی ثبت نام کرده‌ام اما هنوز وامم را نگرفته‌ام آیا می‌توانم آن را حذف کنم و برای ۱۰۰ میلیون تومانی ثبت نام کنم؟

بله، اگر هنوز تعیین شعبه نشده باشید می‌توانید از طریق سایت بانک مرکزی و قسمت حذف ثبت نام، اطلاعات خود را حذف کنید و مجدد برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی ثبت نام کنید.

اگر هم تعیین شعبه شده باشید می‌توانید به شعبه مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات شما را حذف کنند و یا اینکه صبر کنید تا مهلت مراجعه شما به شعبه تمام شود و ثبت نام شما خودکار حذف گردد.

دقت کنید که تعیین شعبه در پایین برگه مشاهده وضعیت شما نوشته شده است. چنانجه در مهلت مشخص شده به شعبه مراجعه نکنید اطلاعات شما به طور خودکار حذف می گردد.

وقتی وارد سامانه وام ازدواج می‌شوم بانک دلخواه من در لیست وجود ندارد، چه کنم ؟

چنانچه اعتبار بانک‌های یک استان به پایان رسد و یا صف متقاضیان دریافت وام از بانک مذکور در استان مورد نظر طولانی باشد، ثبت نام متقاضی جدید امکان‌پذیر نمی‌باشد. بنا بر این باید زمانی دیگر برای ثبت نام به سامانه مراجعه نمایید و یا بانک دیگری را در سامانه ازدواج انتخاب کنید. البته سایت وام ازدواج کندو kandoocn.com/vam امکان ثبت نام برای تمامی بانک‌ها، حتی آنهایی که در سامانه بانک مرکزی بودجه ندارند را نیز فراهم کرده است، پس از ثبت نام در سامانه کندو به محض باز شدن بانک مورد نظرتان ثبت نام شما دقیقا برای همان بانک و شعبه‌ای که شما می‌خواهید انجام می‌گیرد و کد رهگیری طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود.

سوالات وام ازدواج خود را از ما بپرسید

۰۲۱۹۱۰۱۲۱۸۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وام ازدواج درسال جدید چند ضامن میخواد

  • داریوش

    سلام من تازه عقد کردم خودم ۳۲سالمه خانوم۲۵ساله حالا چرا باید به ما۳۰میلیون کمتربدن آخه مگه انصافه مگه تواین شرایط بد اقتصادی حتما باید به ما زور بگن لطفاً خواهش میکنم اعتراض ما را به گوش مسعولین برسونید خیلی ممنونم

  • جوان بدبخت بیچاره

    خواهشا فقط رو ضمانت و پرداخت سریع وام اشاره کنید.

  • اکبر

    سلام من در ازدواج اولم وام نگرفتم.بعد از طلاق دوباره ازدواح کردم ولی به صورت صیغه ای ازدواج کردیم و حالا صاحب یک فرزند شدیم.الان فرزندم ۵ ماهشه و ما تازه عقد کردیم.۳۴ سال هم دارم.میخواستم ببینم آیا وام ازدواج به من تعلق میگیره یا نه؟؟؟

  • ناشناس

    سلام من درسال ۹۸ ازدواج کردم ولی وام نگرفتم اقدام کردم ولی بعد از معرفی ضامن به بانک طلاق گرفتیم و وام رو دیگه نگرفتم الان می خواهم مجدد ازدواج کنم آیا به من وام ازدواج خواهند داد یا نه ؟ ممنون

  • ناشناس

    سلام من وهمسرم از وام ازدواج استفاده نکردیم درسال ۹۲ وزمانش گذشته
    اگر سوری جدا بشیم ودوباره ازدواج کنیم امکان دریافت وام هست؟

  • ناشناس

    سلام من سال ۹۵ ازدواج کردم به من وام ازدواج تعلق میگیره