کد مطلب: ۳۶۷۱

دلایل افزایش قیمت طلا چیست؟

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر از تولیدکنندگان و حلقه‌های واسط نیز گرفته می‌شود که این موضوع منجر به افزایش قیمت طلا شده است. عبادالله محمدولی با بیان اینکه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، حقوق و عوارض قانونی برای همه لازم‌الاجراست و

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر از تولیدکنندگان و حلقه‌های واسط نیز گرفته می‌شود که این موضوع منجر به افزایش قیمت طلا شده است.

عبادالله محمدولی با بیان اینکه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، حقوق و عوارض قانونی برای همه لازم‌الاجراست و در مورد اخذ آن شکی وجود ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده سکه در مبدا ورود به بازار گرفته می‌شود و سکه‌ای که بانک مرکزی منتشر می کند به فروش رسانده و در مبدا فروش ارزش افزوده اخذ می‌شود بنابراین در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من بهتر است همین امر برای حوزه تولیدکنندگان طلا نیز اتفاق بیفتد تا فعالان این بخش مواد اولیه را از مراکز قانونمند و نظام‌مند تهیه کنند چون در حال حاضر این مواد از سطح بازار تهیه می‌شود و در واقع ساماندهی نشده است.

محمد ولی تصریح کرد: بهتر است سازندگان طلا از یک سیستم بانکی مشخص کار خرید را انجام دهند چون زمانی که ورودی‌ها معلوم و شفاف باشد طبیعی است که خروجی‌ها نیز شفاف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده فقط یک بار باید از فروشنده نهایی طلا گرفته شود، نه در فرآیند فروش تاکید کرد: در صنف ما هیچ‌کس با مالیات برارزش افزوده هشت درصد مخالفتی ندارد اما در رابطه با نحوه و روش گرفتن این مالیات مباحثی وجود دارد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان این‌که کارگاه‌های تولید طلا کاملا غیرفعال شده‌اند گفت: باید ارتباط تنگاتنگی بین سازمان‌ امور مالیاتی و اصناف وجود داشته باشد که البته این همکاری وجود دارد ولی باید مستحکم‌تر شود.

محمدولی ادامه داد: باید به هر آنچه که واحدهای صنفی اظهار می‌کنند اعتماد شود و تبعات این اعتماد باید در یک پروسه سه تا پنج ساله مورد بررسی قرار گیرد

وی یادآور شد: زمانی که مواد اولیه و خام برای تولید طلا گرفته شده و قرار است به محصول نهایی تبدیل شود، مالیات بر ارزش افزوده باید از فروشنده نهایی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان گفت: در مورد اخذ مالیات از طلافروشان کماکان با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا برخی از طلافروشان مالیات را به صورت اختیاری اخذ می‌کنند که در این راستا طی یک ماه گذشته با رییس اتحادیه طلافروشان جلسه ای برگزار شد و گزارشی از وضعیت نامطلوب اخذ مالیات از طلافروشان ارائه شد.

ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.