کد مطلب: ۱۱۷۹۳۲

دولت باید نرخ بیکاری را سالانه نیم درصد کاهش دهد

دولت باید نرخ بیکاری را سالانه نیم درصد کاهش دهد

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی برنامه ششم، دولت را مکلف است در سالهای اجرای این برنامه نرخ بیکاری را سالانه نیم در صد کاهش دهد. اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی دیروز مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن دولت باید در طول سالهای اجرای برنامه ششم هر سال نیم درصد نرخ بیکاری

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی برنامه ششم، دولت را مکلف است در سالهای اجرای این برنامه نرخ بیکاری را سالانه نیم در صد کاهش دهد.

اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی دیروز مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن دولت باید در طول سالهای اجرای برنامه ششم هر سال نیم درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد.

خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق در گفت‌وگویی در این زمینه گفت: هدف گذاری کاهش نرخ بیکاری در لایحه ارسالی دولت وجود نداشت واین هدف گذاری از سوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم صورت گرفت.

در همین حال محمدرضا تابش، نائب رئیس کمیسیون تلفیق با تشریح این مصوبه گفت: کاهش نرخ بیکاری به میزان نیم درصد سالیانه در طول سالهای برنامه از مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس بود.

بر اساس این مصوبه دولت می‌بایست به منظور نیل به رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت، نسبت به اعمال سیاستهای اشتغال زایی، مهارت افزایی و ارتقای دانش حرفه ای و حمایت از مشاغل کوچک خانگی و دانش بنیان اقدام کند.

تابش گفت: همچنین دولت مکلف شد حداکثر تا پایان سال اول اجرای برنامه، نسبت به تدوین و آغاز اجرای برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام کند.
وی همچنین اظهار داشت: نمایندگان، وزارت تعاون، کار،و رفاه اجتماعی را موظف کردند خدمات امداد اجتماعی، حمایتی و توانمندسازی و بیمه اجتماعی، درمان و بازنشستگی را در قالب نظام چند لایه تامین اجتماعی به این قبیل افراد با هدف کاهش و رفع فقر غذایی ، آموزشی ، بیمه ای ، درآمدی و مسکن ارائه کند.
به گزارش فارس، وی اضافه کرد: برقراری، استقرار و روزآمدسازی نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی چند لایه مشتمل بر حوزه های امدادی ، حمایتی و بیمه های اجتماعی و شکل گیری پرونده الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی برای تمامی آحاد مردم، از دیگر تکالیف قانونی دولت در طول مدت اجرای برنامه ششم است.
نماینده مردم اردکان تاکید کرد: همچنین دولت باید به گونه ای برنامه ریزی نماید تا پایان سال آخر برنامه، بودجه سازمان ها و صندوقهای بیمه گر اجتماعی مستقل شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.