کد مطلب: ۲۴۲۲۲۷

دولت فیلیپین خواستار ورود به بازار ایران

دولت فیلیپین خواستار ورود به بازار ایران

سازمان تجارت و دفتر بازاریابی صنعت و صادرات فیلیپین در تلاش برای تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی این کشور از صادر‌کنندگان خواستند تا به‌سوی بازار ایران روی بیاورند.

سازمان تجارت و دفتر بازاریابی صنعت و صادرات فیلیپین در تلاش برای تنوع بخشی به بازارهای صادراتی این کشور از صادر کنندگان خواستند تا به سوی بازار ایران، دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا روی بیاورند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجموع صادرات فیلیپین به ایران با 15.59 درصد رشد از 47.92 میلیون دلار در سال 2016 به 55.39 میلیون دلار در سال 2017 رسید. این افزایش عمدتا به دلیل رشد صادرات آناناس، مواد بوزدا و مواد ضد عرق بوده است.

موز 61.56 درصد از صادرات فیلیپین به ایران را تشکیل می‌دهد. دیگر کالاهای کشاورزی عمده صادراتی فیلیپین به ایران شامل آناناس، نارگیل و کاراگینان هستند.

دیگر محصولات غیرکشاورزی صادراتی به ایران را مواد بوزدا، الکترودهای روکشدار فلزات پایه و انواع شلنگ و لوله تشکیل می‌دهند.

میزان واردات فیلیپین از ایران نیز در سال گذشته میلادی با 5768.28 درصد افزایش به 90.69 میلیون دلار رسید.

محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین گفت، شرکت‌های فیلیپینی بازار بزرگ و دست نخورده‌ای برای محصولات خود در ایران دارند.

وی از تجار فیلیپینی خواست تا ایران را نه صرفا به عنوان محلی امن برای سفر بلکه به عنوان یک بازار جدید برای محصولات فیلیپینی و یک بازار بکر برای برقراری روابط تجاری مورد مطالعه قرار دهند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.