کد مطلب: ۷۶۵۲۳

دو معضل بزرگ در بخش خدمات پس از فروش خودرو

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد: سه مشکل اصلی مردم در بخش خودرو کیفیت ، خدمات پس از فروش و قیمت است. مسیح انصاری در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با انتقاد از وضعیت خدمات پس از فروش در کشور اظهار داشت: گارانتی و خدمات پس از فروش می‌تواند سهم قابل ملاحظه‌ای در توسعه

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد: سه مشکل اصلی مردم در بخش خودرو کیفیت ، خدمات پس از فروش و قیمت است.

مسیح انصاری در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با انتقاد از وضعیت خدمات پس از فروش در کشور اظهار داشت: گارانتی و خدمات پس از فروش می‌تواند سهم قابل ملاحظه‌ای در توسعه کشور‌ها داشته باشد و باعث تسهیل کار مصرف کننده شود، اما در ایران فقدان آن کاملا مشخص است.
وی افزود: در بخش خودرو تعداد کم این نمایندگی ها کاملا" محسوس است، به طوریکه در حال حاضر 8 نمایندگی داریم که خواستارشدیم تا این عدد رو حداقل به 10 برسانند.
وی با اشاره به تناسب قیمت و کیفیت خودروها اظهار کرد: درخواست ما از خودروسازان کاهش 4 تا 8 میلیونی تومانی قیمت خودرو بوده است اما کسی پاسخگویی وجود ندارد، همچنین در شورای رقابت که تصمیم گیرنده اصلی در این خصوص است کسی برای حمایت از حقوق مصرف کننده گان وجود ندارد .

گفتنی است چندی پیش انصاری در مصاحبه با یکی از رسانه ها گفت: دولت هیچ فشار جدی به خودروسازان برای افزایش کیفیت محصولاتشان نمی‌آورد و همه چیز در حد حرف باقی می‌ماند، خودروسازان هم نیز توجهی به بروزرسانی تولیدات خود و نیز اجرایی کردن تولید خودرو مطابق با تکنولوژی روز دنیا ندارند؛ بنابراین دلیلی ندارد که مصرف‌کنندگان تاوان سوءمدیریت خودروسازان را بدهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص اصلی ترین شکایات مردم در بخش خودرو بیان داشت : کم بودن نمایندگی و اصل نبودن قطعات به عنوان دو معضل بزرگ در خصوص خدمات پس از فروش هستند.
وی گفت:مردم از حقوق خود در ایران مطلع نیستند و حقوق مصرف کننده در کشور رعایت نمی‌شود و این معزلی است که نیازمند فرهنگ سازی است.
انصاری در ادامه اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با آگاه سازی مردم آن‌ها را از حقوق خود مطلع کنند و در مقابل دولت نیز به عنوان ناظر بر عملکرد آن‌ها حضور داشته باشد.
مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در ارائه کالا و خدمات پس از فروش از جمله مهم‌ترین اقدامات در این مسیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.