خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۸۳۶۱

دپوی رمدسیویر در یک بیمارستان تهران / کشف دارو‌های قاچاق در سیب‌زمینی‌های صادراتی به ترکمنستان

دپوی رمدسیویر در یک بیمارستان تهران / کشف دارو‌های قاچاق در سیب‌زمینی‌های صادراتی به ترکمنستان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پیگیری‌های این سازمان پیرامون اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در زمینه برخورد با اخلالگران در حوزه سلامت و مافیای دارو گفت: در این زمینه تا کنون ۲ پرونده را تشکیل داده‌ایم.

به گزارش به تجارت‌نیوز ، حسن درویشیان گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به نگهداری دارو توسط معاونان یکی از بیمارستان‌های تهران است که کشف و پرونده آن به دادسرای تهران ارسال شده است. پرونده دیگر نیز که مربوط به فروش دارو‌های دولتی کرونا در بازار آزاد است که گزارش این موضوع نیز به دادستان کل کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور، مرحله نخست طرح تصفیه خانه جدید آب شرب قم که حدود ۱۰ سال از آغاز کار اجرایی آن می‌گذشت، ظرف روز‌های اتی به بهره برداری خواهد رسید و طبق قولی که داده شده است، مرحله دوم این پروژه نیز تا ۴ ماه آتی به بهره برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان همچنین در خصوص انتشار خبری در خصوص سِرُم‌های آلوده خریداری شده از ترکیه گفت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هم تاریخ مصرف این دارو‌ها تا ۲ سال دیگر است و هم اینکه هیچ‌گونه آلودگی در آن‌ها وجود ندارد. ( صداوسیما )

سخنگوی گمرک گفت: در گمرک لطف‌آباد خراسان رضوی، از محموله صادراتی سیب‌زمینی به مقصد ترکمنستان، مقادیر زیادی کیت آزمایشگاهی و دارو کشف و ضبط شد.

سید روح اله لطیفی افزود: با هوشیاری همکاران گمرک "لطف آباد" خراسان رضوی به ویژه یگان حفاظت و مربیان سگ‌های موادیاب در مرز با ترکمنستان, ۶ کیسه سفید رنگ (گونی) شامل سه هزار و ۲۰۰ عدد آنژوکت، چهار هزار و ۲۰۰ عدد سرم نمونه‌گیری خون، یکصد و پنج عدد گوشواره یا پلاک دام و ۶ انبر از کامیون حامل سیب‌زمینی صادراتی کشف شد.

وی اضافه کرد: در این کامیون، کالا‌های قاچاق دارویی در ۶ گونی هم شکل با سایر گونی‌های سیب زمینی اختفا شده بود تا دارو‌ها و کالا‌های قاچاق تحت عنوان سیب‌زمینی از کشور خارج شود که با هوشیاری و کنترل کارکنان گمرک لطف آباد ناکام ماند. ( صداوسیما )

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.