خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۲۰۲۹

آخرین جزئیات از دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور ازبکستان

آخرین جزئیات از دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور ازبکستان

رئیسی در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: امضای اسناد همکاری جلوه خوبی از اراده دو کشور برای توسعه روابط در حوزه های مختلف است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی که عصر امروز در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به شهر تاریخی سمرقند سفر کرده است، دقایقی پیش مورد استقبال رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان قرار گرفت.

ایلنا، در این مراسم، پس از قرار گرفتن روسای جمهور دو کشور در جایگاه مخصوص، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس دو رئیس‌جمهور از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند. روسای جمهور ایران و ازبکستان سپس مقامات عالی همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

امضای اسناد همکاری میان ایران و ازبکستان برای توسعه روابط

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیسی در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: امضای اسناد همکاری جلوه خوبی از اراده دو کشور برای توسعه روابط در حوزه های مختلف است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشاورزی پیشرفت خوبی داشته و می توانیم همکاری خوبی در این حوزه با ازبکستان داشته باشیم.

رئیسی خاطر نشان کرد: ارتباط تجاری ۵۰۰ میلیون دلاری بین دو کشور می‌تواند به سه تا چهار برابر افزایش پیدا کند. در بخش فنی‌مهندسی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی داشته است و می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.