کد مطلب: ۲۰۷۵۹۳

دیدار نخست‌وزیر اسبق تایلند با اعضای حزبش در تبعید

دیدار نخست‌وزیر اسبق تایلند با اعضای حزبش در تبعید

تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر اسبق تایلند که در حال حاضر در تبعید به سر می‌برد، در دیدار با قانون‌گذاران حزبش موسوم به حزب «پوئیا تای» در هنک‌گنگ با نزدیک شدن به موعود انتخابات سراسری، خواهان وحدت در این حزب شد.

تعداد زیادی از ناظران منتظر هستند ببینند حزب پوئیا تای در این انتخابات که طبق وعده دولت نظامی فعلی تایلند قرار است در ماه نوامبر برگزار شود چه عملکردی خواهد داشت. البته گفته شده که این انتخابات می‌تواند به تعویق انداخته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکسین شیناواترا که از سال 2001 تا 2006 نخست وزیر تایلند بود و در سال 2006 در یک کودتای نظامی سرنگون شد درحال حاضر در دوبی در تبعید به سر می‌برد اما همچنان تاثیر زیادی بر عرصه سیاست در تایلند دارد و مناطق مهمی در شمال و شمال شرق تایلند جزو پایگاه‌های حمایتی او هستند.

خواهر او به نام یینگلاک شیناواترا در سال 2011 به عنوان نخست‌وزیر تایلند انتخاب شد و در سال 2014 با کودتا سرنگون شده و گفته می‌شود که در انگلیس به سر می‌برد.

یکی از اعضای حزب پوئیا تای اعلام کرد روز شنبه ده قانون‌گذار این حزب به هنک‌گنگ رفته‌اند و بعد از دیدارشان با تاکسین روز دوشنبه به تایلند باز گشتند.

این عضور به رویترز گفت:‌ تاکسین از قانون‌گذاران خواست متحد باشند و اتحادشان را درهم نشکنند. او از این قانون‌گذاران خواست با مردم حوزه‌های انتخابیه خود دیدار کنند چون انتخابات به سرعت در حال نزدیک شدن است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.