کد مطلب: ۷۹۷۶۳۲

دیدار وزرای خارجه ایران و ازبکستان

دیدار وزرای خارجه ایران و ازبکستان

حسین امیرعبداللهیان با بختیار سعیداف، وزیرامور خارجه ازبکستان در حاشیه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند حضور دارد، امشب (پنجشنبه) با «بختیار سعیداف» همتای ازبکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است در دیدار «بختیار سعیداف» وزیر خارجه ازبکستان با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ بر لزوم همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تأکید شده بود.

چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان قرار است امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد. وزرای امور خارجه و مقامات جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست مزبور شرکت کردند. امیرخان متقی نیز که به عنوان مهمان از سوی ازبکستان به سمرقند دعوت شده بود، در پایان نشست اصلی، در جلسه حضور یافت و به تشریح تحولات کنونی افغانستان پرداخت.

همچنین در حاشیه چهارمین نشست همسایگان افغانستان، دومین نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان نیز برگزار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از حسن برگزاری و میزبانی دولت ازبکستان از چهارمین نشست همسایگان افعانستان و هیئت ایرانی شرکت کننده در این نشست، مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف خصوصا ابعاد مرتبط با همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک را با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به مشترکات دیرین دو کشور، به ظرفیت های موجود برای ارتقای مناسبات فی‌مابین اشاره و با توجه به اراده سطوح عالی دو کشور مبنی بر توسعه همکاری ها، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای نیل به خواست روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر ضرورت هماهنگی بین وزارتخانه های امور خارجه برای تحقق تبادل هیئت‌های عالی بین دو کشور تاکید کرد.

بختیار سعیداف وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه در چهارمین نشست همسایگان افغانستان در شهر تاریخی سمرقند، در خصوص آخرین وضعیت مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و ترانزیت و تبادل هیئت‌ها بین دو کشور در سطوح عالی، با وزیر خارجه کشورمان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.