کد مطلب: ۲۵۱۴۲۳

ذخیره ‌مواد معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان بالغ بر یک میلیارد ‌ تن است

ذخیره ‌مواد معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان بالغ بر یک میلیارد ‌ تن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر یک درصد کل ذخایر کشف شده استان در سال 96 صورت پذیرفته است.

نادر میرشکار در شورای معادن استان افزود: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تن است که از این میزان بالغ بر‌ 683 میلیون تن دارای پروانه بهره‌برداری و 410 میلیون تن شناسایی شده جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران جهت بهره‌برداری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میرشکار گفت: مهم‌ترین مواد معدنی استان عبارتند از شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، شیل و ماسه سنگ، انواع سنگ لاشه، پوزولان، کائولن، گچ خاکی (مصالح ساختمانی)، گرانیت، مرمر، تراورتن، تراکیت، سنگ چینی، مرمریت (سنگ‌های تزئینی و نما )، آنتیموان، کرومیت، منگنز، مس، آهن، تیتانیوم (مواد معدنی فلزی) و منیزیت، سیلیس، گل سفید، تالک، خاک صنعتی، زئولیت، کلسیت وگارنت (مواد معدنی غیر فلزی) هستند‌.

وی افزود: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تن است که از این میزان مقدار یک میلیون و 200 هزار تن مربوط ذخایر کشف شده در سال 96 که معادل بالغ بر یک درصد از ذخایر کل مواد معدنی کشف شده است.

میرشکار افزود: از کل میزان ذخیره کشف شده در سال 96، مواد معدنی فلزی 39 درصد، مواد معدنی غیرفلزی 11.5 درصد، مواد معدنی سنگ‌های تزئینی و نما 25 درصد و مواد معدنی مصالح ساختمانی 24.5 درصد را شامل می‌شوند.

منبع؛ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.