کد مطلب: ۶۰۶۰۲۶

رئیسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد / زمان بررسی بودجه

رئیسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد / زمان بررسی بودجه

رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را برای بررسی و طی مراحل قانونی تقدیم مجلس کرد و به گفته رئیس مجلس، نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند ضمن مطالعه لایحه، پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را تقدیم مجلس کرد.

به گفته رئیس‌جمهور، این لایحه که نخستین سند مالی تنظیم شده در دولت جدید است، بر مبنای محورهایی همچون شفافیت، عدالت و اصلاح ساختار بودجه تدوین شده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دریافت لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: این هم بودجه دولت و هم بودجه ملت است و باید دقت کنیم که به درستی بررسی شود و نکاتی که آقای رئیس‌جمهور به حق گفت مانند اصلاح ساختار، کنترل نقدینگی و شفافیت در آن لحاظ شود.

وی افزود: بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، معاونت قوانین متن لایحه را تکثیر می‌کند و در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد،‌ نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند ضمن مطالعه لایحه، پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند.

رئیس مجلس ادامه داد: کمیسیون‌ها نیز ۱۵ روز برای بررسی پیشنهادات مهلت دارند و در نهایت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۱۵ روز برای بررسی لایحه فرصت خواهد داشت و در صورت لزوم این مهلت ۱۵ روز دیگر نیز تمدید می‌شود.

قالیباف تأکید کرد: امیدواریم با همکاری خوب مجلس و دولت اولین بودجه دوره مدیریتی جدید به خوبی نهایی شود.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بودجه چه حرف خنده داری بگید دست تو جیب مردم بردن چرا هیچ موقع در بودجه این مملکت از فروش معادنی مثل طلا مس اورونیوم آهن و دیگر چیزهایی که مخفیانه فروش میره چیزی نمگید فقط فکر مردم رو به فروش نفت منعطف کردید خیلی چیزها داره فروش میره توسط مسئولین ولی صداش در نمیاد پولش کجا میره تو باغهای چند میلیارد تو لواسان و یا خانواده مسئولین تو آمریکا و اروپا یا تیم مذاکره کننده