کد مطلب: ۵۵۱۸۷۹

برای راه‌اندازی کسب و کار از کجا شروع کنیم؟

برای راه‌اندازی کسب و کار از کجا شروع کنیم؟

برای راه‌اندازی کسب و کار ۳ تا مولفه باید داشته باشید. ذهنیت ثروت‌ساز، فعالیت ثروت‌ساز و تخصص ثروت‌ساز.

قطعا برای رسیدن به ثروت و درآمد زیاد هیچ راهی ندارید به غیر از اینکه باید کسب و کار شخصی خودتونو راه‌اندازی کنید. تو این مقاله می‌خواهیم در مورد راه‌اندازی کسب و کار باهاتون صحبت کنیم.

سلام، اوضاع بورس دیدید، الانم نوبت ارزهای دیجیتال شده. ولی هیچ‌کدوم از این راه‌ها شمارو به ثروت و درآمد زیاد نمیرسونه. شما برای رسیدن به درآمد بیش از حد فقط باید کسب و کار شخصی خودتونو راه‌اندازی کنید.

راه‌اندازی کسب و کار

برای راه‌اندازی کسب و کار ۳ تا مولفه باید داشته باشید. ذهنیت ثروت‌ساز، فعالیت ثروت‌ساز و تخصص ثروت‌ساز. شما در هر رشته تحصیلی درس خونده باشید یا اینکه تو هر صنف خاصی فعالیت کرده باشید، خیلی راحت می‌تونید تو اون شاخه خاص متخصص بشید، پس مولفه سوم یعنی تخصص ثروت‌سازو دارید. در ادامه در مورد فعالیت و ذهنیت ثروت‌ساز صحبت می‌کنیم.

ذهنیت ثروت‌ساز

ذهنیت ثروت‌ساز به طور خلاصه، یعنی باور اینکه تو جامعه پول زیادی در گردش هستش و شما به راحتی می‌تونید بخشی از این پول و نقدینگی رو به سمت خودتون هدایت کنید. شما باید باور داشته باشید که ثروت به وفور هستش و اینکه باور کنید، ثروتمندان افراد بهتر و با کیفیت زندگی بیشتر نسبت به افراد معمولی هستند. شما اگر بخواهید تو امور خیریه هم شراکت کنید ابتدا می‌بایست پول کافی برای این مشارکت داشته باشید.

فعالیت‌های ثروت‌ساز

فعالیت‌های ثروت‌ساز اصل بیزینس هستش. یعنی فعالیت‌های قبل از فروش، حین فروش و بعد از فروش. فعالیت‌های قبل از فروش مثل تدوین بیزینس مدل یا بوم کسب و کار، تولید محتواهای تعاملی و آموزشی و معرفی محصول یا خدمت، انواع روش‌های بازاریابی، شبکات اجتماعی مثل اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ و…، فعالیت‌های حین فروش، مثل مشاوره و فروشندگی، حسابداری، معرفی محصول و…، فعالیت‌های بعد از فروش، مثل تبلیغات، پشتیبانی، ارسال محصول، ارتباط با مشتری و ایجاد باشگاه مشتریان وفادار و… .

شروع کسب و کار

خب شما برای شروع بیزینستون فقط کافیه یک بازار عمومی مثل فروش لباس، لوازم آرایش، موبایل و لبتاب و… انتخاب کنید یا یک تخصص خاص مثل میکانیکی، تعمیرات موبایل و آموزش هر تخصصی را انتخاب کنید. بعدش باید بیزینس مدل خودتونو طراحی کنید. بیزینس مدل ۹ بخش هستش که برای شروع کسب و کاره و تمامی مراحل کسب و کار به صورت شفاف و قابل فهم داخلش به صورت مکتوب و مستند وجود داره. بیزینس مدل مهم‌ترین بخش هر کسب و کاریه و شما باید خیلی دقیق و اصولی بلد باشید بیزینس مدل کسب و کارتونو تدوین کنید. حتی اگر کسب و کار دارید و تو قسمتی از کسب و کارتون ضعف دارید، حتما یکی از بخش‌های بیزینس مدلتون ضعف داره.

۹ بخش بیزینس مدل

بخش‌بندی مشتریان: یعنی دقیقا مشخص کنید مشتریان محصول شما چه ویژگی‌های مشترکی با هم دارند.

چهارچوب تعامل با مشتری: یعنی دقیقا مشخص کنید که از چه طریق‌هایی قراره با مشتریای خودتون ارتباط و تعامل برقرار کنید.

ارزش پیشنهادی به مشتری: یعنی اینکه ویژگی‌هایی به محصول و فرآیند فروشتون اضافه کنید که مشتری تصمیم بگیره به جای رقیبتون از شما خرید کنه. مثل گارانتی و پشتیبانی یا قیمت کمتر نسبت به رقبا در بازار

فعالیت‌های کلیدی: به مجموعه فعالیت‌های قبل، حین و بعد از فروش گفته میشه.

شرکای کلیدی: به کسب و کارهایی گفته میشه که یک محصول یا خدمتیو، ارزان‌تر، سریع‌تر و با کیفیت‌تر از شما به کسب و کارتون اضافه می‌کنند. مثل شرکت‌های طراحی سایت

کانال‌های ارتباط با مشتریان: دقیقا به انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغات گفته میشه که مشتری‌های احتمالی، از حضور خدمت یا محصولتون آگاه میشه.

منابع کلیدی: به طور خلاصه به سرمایه شما گفته میشه، شامل پیج اینستاگرامتون، مغازتون یا وب‌سایتتون، جواز کسب یا بانک اطلاعاتی شما، منابع و نیروهای انسانیتون، تجهیزات و…

مدل درآمدی: به طور خلاصه انواع روش‌های درآمدی شما هستش، یعنی دقیقا مشخص کنید از چه طریق‌هایی قراره از مشتری پول دریافت کنید و اینکه مشتری سالیانه چند بار قراره از شما خرید کنه.

ساختار هزینه: به طور خلاصه شامل هزینه‌های ثابت و متغیر شما هستش. مثل هزینه تبلیغات، یا اجاره مکان فعالیت یا تامین محصولاتتون

IMG 20210613 095403

خب، شما برای اینکه کسب و کار خودتونو به صورت حرفه‌ای و اصولی و بدون ریسک شروع کنید، بعد از انتخاب صنفی که می‌خواهید داخلش فعالیت کنید، باید ۹ تا بلوک بیزینس مدلتونو به صورت شفاف مکتوب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی بیزینس مدلتون علم کسب و کارو یاد بگیرید یا حتما از مشاوره‌های یک متخصص تو طراحی بیزینس مدلتون استفاده کنید.

قبل از طراحی و تدوین بیزینس مدلتون به هیچ عنوان کاری رو شروع نکنید. افرادی که بدون بیزینس مدل یا همون بوم کسب و کار، شروع می‌کنند یا شکست میخورن یا کسب و کارشون تو یک سطحی کاملا توقف می‌کنه و کم کم پس‌رفت می‌کنند.

خیلی مهمه قبل از شروع کسب و کارتون، کامل به علم بیزینس و کسب و کار مسلط باشید، در غیر این‌صورت احتمال ورشکستگون خیلی زیاد میشه، و در طول مسیر به چالش‌های بزرگی خواهید خورد و باعث افسردگی و پایین اومدن اعتماد به نفستون میشه و شما هم مثل افراد بدون علم، به این نتیجه می‌رسید که اوضاع خوب نیست و تو این شرایط نمیشه کار کرد. اما افرادی که به علم کسب و کار مسلط هستند، تو همین شرایط ماهیانه درآمدهای میلیاردی تجربه می‌کنند و تو فکر توسعه بیزینسشون هستند.

کجا آموزش‌های کسب و کار ببینیم؟

یکی از دوره‌های آموزشی که خیلی مورد تایید قرار گرفته، دوره مدیریت کسب و کار هستش که توسط تیم "آموزش به آموزشگاه" طراحی و تدوین شده. تو این دوره آموزشی ۰ تا ۱۰۰ راه‌اندازی و توسعه کسب و کار بهتون آموزش داده میشه و با پشتیبانی و مشاوره‌های رایگانی که دارند، به راحتی می‌تونید بیزینس خودتونو راه‌اندازی کنید و به درآمد برسید.

بعد از اینکه تو این دوره آموزشی شرکت کردید با کلی ایده و همچنین شناخت خودتون می‌تونید یک کسب و کار اصولی و حرفه‌ای راه‌اندازی کنید و با کمک مشاوران آموزش به آموزشگاه یا شخص خود آقای محمد پدرام به سطح بالاتر از خودتون برسید. همچنین می‌تونید از آموزش‌های رایگان کسب و کار وب‌سایتشونم استفاده کنید.

جمع‌بندی کنیم:

قبل از شروع کسب و کارتون، حتما آموزش‌های لازم مربوط به کسب و کار حتما ببینید، تا تو کسب و کار و ارائه محصول یا خدماتتون به مشتریانتون حرفی برای گفتن داشته باشید. بعدش از این طریق به درآمد و ثروت برسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.