کد مطلب: ۱۵۰۰۱۹

سازمان توسعه تجارت خبر داد:

رایزنی معاونان دو وزارتخانه ایرانی با همتایان اوراسیایی

رایزنی معاونان دو وزارتخانه ایرانی با همتایان اوراسیایی

معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهادکشاورزی با همتایان خود از پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در شهر ایروان دیدار کردند.

مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اعلام این خبر افزود: مذاکرات در خصوص ترجیحات تعرفه‌ای برای اقلام کشاورزی و مواد غذایی مورد مبادله بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به نتیجه رسید و مقرر شد اسناد امضاشده حداکثر ظرف یک هفته آتی مورد تایید نهایی از سوی مقامات طرفین قرار گرفته و مبادله شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی بیان کرد: در این دور از مذاکرات حدود یکصد تعرفه از محصولات کشورهای عضو اتحادیه مذکور در مقابل یکصد و بیست و پنج محصول صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عضو اتحادیه برای اعطای تعرفه‌های ترجیحی در آینده نزدیک مورد توافق قرار گرفت.

خسروتاج با اشاره به توافق دور قبلی اجلاس که حدود سه هفته پیش با موضوع اعطای تعرفه‌های ترجيحی برای كالاهای صنعتی در ایروان برگزار شد، تاکید کرد: مذاكرات و توافقات فوق‌الذكر زمينه‌ساز توسعه روابط اقتصادی با كشورهای روسيه، قزاقستان، بلاروس، قرقيزستان و ارمنستان خواهد شد و حقوق گمرکی كالاهای صادراتی ايران به اين كشورها نيز كاهش خواهد يافت تا شرايط رقابتی برای توسعه صادرات غيرنفتی ايران بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است، در این نشست، خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مهرفرد، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیات کارشناسی از طرف جمهوری اسلامی ایران، و خانم نیکیشینا وزیر بازرگانی اتحادیه اوراسیا و معاونان ذی‌ربط کشورهای عضو اتحادیه به بررسی شرایط توافقی برای ایجاد روابط‌ اقتصادی هر چه بهتر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و ایران می‌پردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.