خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۳۶۶

رشد آرام قیمت سهام

رشد آرام قیمت سهام

بازار از این به بعد می تواند با شیبی ملایم در مسیر رشد قرار بگیرد و افزایش حجم و ارزش معاملات نیز در بازار این روزها نشان دهنده این اتفاق است. این اتفاق به طور قطع باعث رشد آرام قیمت سهام نیز خواهد بود.با کاهش نرخ سود بانکی، بخش قابل توجهی از سرمایه ها به

8680f1654a5510bcf5b5706a5df2b82f_XL.jpg بازار از این به بعد می تواند با شیبی ملایم در مسیر رشد قرار بگیرد و افزایش حجم و ارزش معاملات نیز در بازار این روزها نشان دهنده این اتفاق است. این اتفاق به طور قطع باعث رشد آرام قیمت سهام نیز خواهد بود.با کاهش نرخ سود بانکی، بخش قابل توجهی از سرمایه ها به سمت بازار سهام سرازیر می شوند و همین موضوع، باعث افزایش قیمت سهام شرکت ها در بازار می شود.
فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک آینده ، در خصوص افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی گفت: برنامه ریزی برای تک نرخی کردن نرخ سود سپرده های بانکی باعث شده است تا بخشی از سرمایه ها از بازار پول به سمت بازار سهام سرازیر شود.
وی به برنامه ریزی دولت برای کاهش نرخ تورم و کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های اقتصادی دولت برای سرازیر شدن سرمایه ها به سمت بازار سهام است.
کارشناس بازار سرمایه، این بازار را مورد تایید مسولان اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: با رونق بازار سرمایه، سرمایه ها از مسیر این بازار به بخش مولد اقتصاد تزریق می شود.
آقابزرگی که معتقد است سیاست های اقتصادی دولت تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه دارد و عوارض مثبت آن دیر یا زود خودش را نمایان می کند، گفت: در هفته های اخیر بازار در مسیر صعودی قرار گرفته است که این اتفاق می تواند امید بخش آغاز دوره ای از رشد و رونق در بازار سرمایه باشد.
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده معتقد است، در فضای اقتصادی حال حاضر کشور و همچنین سیاست‌های پولی دولت مبنی بر کاهش سود سپرده بانکی و تسهیلات، بازار سرمایه نخستین مکانی است که از این اتفاقات تاثیر می‌گیرد.
وی با اشاره به رکود طولانی مدت حاکم بر بازار سرمایه که نزدیک به 30 ماه به طول انجامید، اظهار امیدواری کرد که از این به بعد بازار سرمایه از رکود فاصله بگیرد و در مسیر رشد قرار گیرد.
آقابزرگی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی بهانه ای شده تا تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه افزایش یابد، گفت: زمانی که نرخ سود بانکی کاهش یابد برخی از سرمایه گذاران نگهداری پول در بانک ها را مقرون به صرفه نمی دانند و با پذیرش ریسک بازار سهام، سرمایه های خود را وارد این بازار می کنند.
وی معتقد است ورود سرمایه های جدید به بازار سهام باعث افزایش نسبت P به E و همچنین افزایش قیمت سهام خواهد شد.
مدیر عامل کارگزاری بانک آینده با تاکید بر اینکه بازار سرمایه هرچند در مسیر رشد قرار گرفته است اما سرمایه گذاران نباید انتظار جهش های پر سرعت را از این بازار داشته باشند، افزود: هرچند بازار سرمایه از وقایع سیاسی در عرصه بین الملل مثل توافق هسته ای و اجرای برجام تاثیر مثبت می گیرد اما رفع تحریم های بین المللی اتفاقی نیست که به سرعت اجرایی شود و در اقتصاد تاثیر سریع داشته باشد بلکه ملموس شدن اثر این اتفاق نیازمند زمان بیشتری است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه از این به بعد رخوت و رکود از بازار رخت بر می بندد، اظهار داشت: در ماه های اخیر قیمت جهانی نفت نزولی بوده است و اگر در مسیر کاهشی هم نبوده، رشد قیمتی هم نداشته و در نرخ های فعلی تثبیت شده است.
وی افزود: صنایع تاثیرپذیر از قیمت نفت در بازار سهام با افت قیمت سهم مواجه شدند اما با توجه به اینکه قیمت سهام به کف نزدیک شده ، بعید است کاهش بیشتری در سهام این شرکت ها اتفاق بیفتد.
آقابزرگی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به پایان فصل مجامع پیش بینی کرد: بازار از این به بعد می تواند با شیبی ملایم در مسیر رشد قرار بگیرد و افزایش حجم و ارزش معاملات نیز در بازار این روزها نشان دهنده این اتفاق است. این اتفاق به طور قطع باعث رشد آرام قیمت سهام نیز خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.