کد مطلب: ۲۵۶۸۰۸

رشد ۰.۳ درصدی شاخص فرابورس در هفته گذشته

رشد ۰.۳ درصدی شاخص فرابورس در هفته گذشته

شاخص کل فرابورس در هفته‌ای که گذشته به رشد ۰.۳ درصدی قناعت کرد.

در هفته‌ای که گذشت معاملات در بازار‌های 9‌گانه فرابورس ایران با ثبت دادوستد یک‌هزار و 505 میلیون ورقه بهادار در 210 هزار دفعه صورت گرفت که ارزش این دادوستدها 11 هزار و 332 میلیارد ریال بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین معاملات بازارهای فرابورس ایران نیز در حالی هفته پیش ادامه یافت که بهترین عملکرد در رشد حجم و ارزش معاملات را بازار‌های اول و پایه کسب کردند.

در مجموع بازارهای پایه فرابورس نیز در این مدت 632 میلیون سهم به ارزش یک ‌هزار و 196 میلیارد ریال و در مجموع بازار‌های اول و دوم نیز 818 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 797 میلیارد ریال مبادله شد.

آمار سایر بازار‌های فرابورسی هم حاکی از دادوستد به ترتیب تعداد 54 و 0.05 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 317، و 0.23 میلیارد ریال در بازار ابزار‌های نوین مالی و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط است.

از سوی دیگر، بیشترین تعداد معاملات در هفته گذشته متعلق به بازار پایه فرابورس با 74 هزار نوبت معاملاتی بود که 13 درصد افزایش نسبت به هفته پیش را نشان می‌دهد.

همچنین نگاهی به ابزارهای معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی در این کدت حاکی از آن است که ارزش معاملات اوراق بدهی 16 درصد کاهش یافته و افزایش ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب 6 و 29 درصد بوده است. بعلاوه این که حجم معاملات این سه ابزار به ترتیب با 14 و 1 درصد کاهش و 30 درصد افزایش رو‌به‌رو شده است.

افزون بر این، هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز به 2 هزار و 830 میلیارد رسید که گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی با ارزش معاملاتی به میزان 561 و 538 میلیارد ریال به ترتیب 20 و 19 درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کردند و در صدر ایستادند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس هم در آخرین روز کاری هفته گذشته در سطح 1110 واحدی ایستاد و 0.3 درصد نسبت به ابتدای هفته صعود کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.